B_SMaK Struktura marketingových komunikací

Vysoká škola finanční a správní
zima 2007
Rozsah
6 hodina za semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jitka Černá (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK/pMRPH: Čt 14:00–14:44 E306, Čt 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_SMaK/pMRVKL: St 12:15–12:59 K303, St 13:00–13:45 K303, D. Pavlů
B_SMaK/pMRVMO: Po 10:30–11:14 M14, Po 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_SMaK/sMRVKL: St 17. 10. 15:45–17:15 K303, St 24. 10. 17:30–19:00 K303, 19:15–20:45 K303, D. Pavlů
B_SMaK/uMPH: Út 13. 11. 14:00–15:30 E129, Út 20. 11. 17:30–19:00 E129, Út 4. 12. 14:00–15:30 E129, D. Pavlů
B_SMaK/vMRVMO: Pá 12. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Pá 26. 10. 15:30–17:00 M24, V. Kunz
B_SMaK/vM2PH: So 8. 12. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Pá 4. 1. 12:00–13:30 E223, D. Pavlů
B_SMaK/vM3PH: Pá 19. 10. 12:00–13:30 E224, Pá 23. 11. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, D. Pavlů
B_SMaK/vRPH: Pá 2. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Pá 7. 12. 15:30–17:00 E129, M. Kašík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Informace o max. počtech studentů pro jednolivé obory je uvedena v registrační šabloně.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Jednosemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT.
Osnova
  • Osnova Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: - základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. - Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém. - Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce. - Spolupráce s komunikační agenturou. - Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. - Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky –rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2007 s termínem odevzdání do 15.prosince 2007 – rozsah min. 7 stran rukopisu, maximálně 12 stran rukopisu 4. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v zápočtovém týdnu souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test.
Informace učitele
Literatura: PAVLŮ, D.: Některé historické vývojové tendence médií marketingové komunikace,str. 8-37 in: PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 CAIRNCROSS, F.: Konec vzdáleností – jak komunikační revoluce změní naše životy, Brno Computer Press 1999, ISBN 80-7226-155-X, stran 291 SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, stran 572, tematicky zaměřené kapitoly SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-7318-140-1, stran 170 – vysokoškolská skripta HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E.: Psychologie marketingových komunikací, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-214-1421-9, stran 140 - vysokoškolská skripta SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně, Praha Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240 WARD, J.: Použitie a výber reklamnej agentúry, Bratislava Foote, Cone & Belding, 2003, ISBN 80 – 968967- 0-9, stran 136 KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. WUDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí, Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250 KLEINOVÁ, N.. Bez loga, Praha DOKOŘÁN 2005, ISBN 80-7363-010-9, stran 510 GIBSON, R. editor: Nový obraz budoucnosti, Praha Management Press 2000, 80-7261-036-8, stran 261 FARKAS,V.: Lži za války a míru – Tajná moc tvůrců veřejného mínění, Praha Mladá fronta 2006, ISBN 80-204-1357-X , stran 263 PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2024, léto 2025.