VSFS:B_PR_1 Public Relations 1 - Course Information
B_PR_1 Public Relations 1
University of Finance and AdministrationWinter 2008
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_PR_1/pMKL: Thu 15:45–16:29 K212, Thu 16:30–17:15 K212, P. Klička
B_PR_1/pMMO: Tue 12:15–12:59 M22, Tue 13:00–13:45 M22, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Thu 12:15–12:59 E230, Thu 13:00–13:45 E230, T. Dvořáková
B_PR_1/sMKL: Wed 19. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Wed 17. 12. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_1/uMPH: Tue 21. 10. 19:15–20:45 E129, Tue 11. 11. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, M. Kykalová
B_PR_1/vMMO: Fri 31. 10. 12:00–13:30 M27, Fri 14. 11. 12:00–13:30 M27, Fri 28. 11. 12:00–13:30 M27, V. Kunz
B_PR_1/vM2PH: Fri 14. 11. 13:45–15:15 E223, Sat 29. 11. 11:30–13:00 E223, 14:00–15:30 E223, M. Kykalová
B_PR_1/vM3PH: Fri 14. 11. 15:30–17:00 E224, Sat 29. 11. 8:00–9:30 E224, 9:45–11:15 E224, M. Kykalová - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady Po absolvování předmětu public relations 1 by měli studenti nejen orientovat v problematice PR , ale i pochopit místo PR v masové komunikaci. Zároveň by měli rozumět i jednotlivým nástrojům integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti, ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia Základním cílem je seznámit studenty se základními principy public relations. Jsou přiblíženy hlavní prostředky, formy, metody či strategie, které jsou k naplňování cílů v oblasti public relations využívány. Pozornost je věnována i vývojovým trendům v oblasti public relations a to až k dnešnímu pojetí, se snahou ukázat místo PR v masové komunikaci. Kurz se snaží představit i nástroje integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Zvláštní pozornost je věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastní organizaci. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, které se projevují zejména v politické oblasti, viz. známé kampaně poslední doby, které souvisejí s tzv. agendou setting (ovlivňuje všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Činnost a funkce PR ve společnosti budou řešeny ve třech rovinách: a) Historie a původní definiční vymezení PR b) PR jak formy vztahů, kontaktů a činností ve vztahu s médii včetně placených (reklamních ) aktivit c) PR jako jeden z nástrojů marketingové komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations (historický exkurz, kořeny public relations, public relations do druhé světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989) PŘEDNÁŠKA 2: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations) PŘEDNÁŠKA 3: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu,PR jako součást komerčních aktivit médií) PŘEDNÁŠKA 4: Public relations v současnosti, teorie a metodologie (metodologická vymezení public relations) PŘEDNÁŠKA 5: Komunikace a komunikační proces (vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci) PŘEDNÁŠKA 6: Prostředí public relations (zásady fungování public relations, interní public relations, externí a interní public relations a externí komunikace, společné funkce a vazby) PŘEDNÁŠKA 7: Identita organizace – rámec pro fungování PR (definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product) PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje integrované komunikace (integrace vztahů v organizaci, public relations, human relations, public affairs) PŘEDNÁŠKA 9: Společenská odpovědnost firem (vymezení a vývoj CSR, argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR) PŘEDNÁŠKA 10: Krizová komunikace v public relations (o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, nátlakové skupiny, krizový plán, typy krizí, reakce na krizovou situaci) PŘEDNÁŠKA 11: Veřejnost a práce s veřejností (vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři) PŘEDNÁŠKA 12: Agentury PR a organizace působící v oblasti PR (PR agentury a zadavatelé, Asociace Public Relations Agentur ( APRA), International Public Relations Association (IPRA), spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur)
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: 12 přednášek Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem. Podmínkou k udělení zápočtu bude úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2008/B_PR_1