VSFS:B_SMaK_1 Structure of Marketing Com. 1 - Course Information
B_SMaK_1 Structure of Marketing Communications 1
University of Finance and AdministrationWinter 2010
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_SMaK_1/cMKL: each even Tuesday 10:30–11:14 K206, each even Tuesday 11:15–12:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M14, each odd Wednesday 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: each even Wednesday 12:15–12:59 E129, each even Wednesday 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: each even Wednesday 14:00–14:44 E122, each even Wednesday 14:45–15:30 E122, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: each even Wednesday 10:30–11:14 E227, each even Wednesday 11:15–12:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: each even Tuesday 8:45–9:29 K206, each even Tuesday 9:30–10:15 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: each even Wednesday 8:45–9:29 M14, each even Wednesday 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: each even Wednesday 8:45–9:29 E007KC, each even Wednesday 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sMKL: Wed 10. 11. 14:00–15:30 K205, Wed 8. 12. 15:45–17:15 K206, 17:30–19:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1aPH: Wed 13. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Wed 27. 10. 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: Wed 20. 10. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, Wed 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Sat 23. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Fri 12. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Fri 26. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Fri 10. 12. 15:30–17:00 E128, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Sat 27. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Fri 10. 12. 13:45–15:15 E129, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Správné pochopení přednášené a procvičované látky předpokládá základní znalosti marketingu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Dvousemestrální předmět je koncipován jako uvedení do tematiky oboru marketingové komunikace. Zimní semestr se zabývá takovým typem marketingové komunikace (MK), pro nějž je charakteristická kombinace vědeckého poznání a výrazné kreativity. Tato kombinace pak nachází vyústění v efektivní přesvědčovací komunikaci, která vede ke změnám ve vědomí cílových skupin a návazně v jejich žádoucím chování. Předmět je strukturován jako 1+1 -P/C. Výuka se proto uskuteční formou kombinace přednášek a cvičení.
- Syllabus (in Czech)
- 1.Historické předpoklady vývoje komerční komunikace, první formy soustředěné nabídky na trzích. 2.Charakteristika jednotlivých manažerských politik ve výrobě a obchodě od konce 19. století 3.Životní cyklus výrobku a nasazení jednotlivých nástrojů MK v jednotlivých fázích cyklu 4.Reklama a její historická role do současnosti, perspektivy reklamy v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 5.Podpora prodeje a její historická role do současnosti, perspektivy podpory prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 6.Public relations a jejich historická role do současnosti, perspektivy PR v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 7.Direkt marketing a jeho historická role do současnosti, perspektivy DM v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 8.Osobní prodej a jeho historická role do současnosti, perspektivy osobního prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 9.Dynamika konkurence, nonkonformní uvažování kreativců, faktory fragmentace a menší možnosti koncentrace komunikačního toku 10. Marketingová strategie 11. Fragmentace marketingových přístupů 12. Proč chybí synergie
- Literature
- required literature
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně str.13-59
- TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
- KOTLER, P.: Marketing v otázkách a odpovědích, Brno, Computer Press 2005, ISBN 80-251-0518-0, povinně str. 33-70
- SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, povinně str. 391-441
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2010, ISBN 978-80-247-3622-8, povinně str. 63-129
- KOTLER, P., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing – jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0921-X, povinně str. 21- 34
- CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25
- KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů – jak je rozpoznat a nespáchat, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0969-4, povinně str. 13-21
- recommended literature
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6 – doporučen alespoň rámcový přehled základních tendencí vývoje
- Teaching methods (in Czech)
- 12 přednášek doplněných praktickými případovými studiemi je doplněno 12 cvičeními, v nichž studenti analyzují konkrétní příklady aplikace MK v životě společnosti. V rámci cvičení studenti prostřednictvím PPT představují svá hodnocení podle zadání pedagoga. Témata prací jsou určena na první přednášce. V případě nesplnění práce v daném termínu je určena další, náhradní práce.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem, který student získává za 60 bodů v testu, který se píše v zápočtovém týdnu a za dostatečně kvalitní písemnou práci včetně její prezentace v ročníku. Studenti na poslední přednášce dostanou 50 otázek z probírané látky (tedy i z povinné literatury) a 10 z nich bude v testu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/B_SMaK_1