B_SMaK_1 Structure of Marketing Communications 1

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK_1/cMKL: each even Tuesday 10:30–11:14 K206, each even Tuesday 11:15–12:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M14, each odd Wednesday 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: each even Wednesday 12:15–12:59 E129, each even Wednesday 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: each even Wednesday 14:00–14:44 E122, each even Wednesday 14:45–15:30 E122, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: each even Wednesday 10:30–11:14 E227, each even Wednesday 11:15–12:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: each even Tuesday 8:45–9:29 K206, each even Tuesday 9:30–10:15 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: each even Wednesday 8:45–9:29 M14, each even Wednesday 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: each even Wednesday 8:45–9:29 E007KC, each even Wednesday 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sMKL: Wed 10. 11. 14:00–15:30 K205, Wed 8. 12. 15:45–17:15 K206, 17:30–19:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1aPH: Wed 13. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Wed 27. 10. 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: Wed 20. 10. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, Wed 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Sat 23. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Fri 12. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Fri 26. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Fri 10. 12. 15:30–17:00 E128, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Sat 27. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Fri 10. 12. 13:45–15:15 E129, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Správné pochopení přednášené a procvičované látky předpokládá základní znalosti marketingu.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Dvousemestrální předmět je koncipován jako uvedení do tematiky oboru marketingové komunikace. Zimní semestr se zabývá takovým typem marketingové komunikace (MK), pro nějž je charakteristická kombinace vědeckého poznání a výrazné kreativity. Tato kombinace pak nachází vyústění v efektivní přesvědčovací komunikaci, která vede ke změnám ve vědomí cílových skupin a návazně v jejich žádoucím chování. Předmět je strukturován jako 1+1 -P/C. Výuka se proto uskuteční formou kombinace přednášek a cvičení.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Historické předpoklady vývoje komerční komunikace, první formy soustředěné nabídky na trzích. 2.Charakteristika jednotlivých manažerských politik ve výrobě a obchodě od konce 19. století 3.Životní cyklus výrobku a nasazení jednotlivých nástrojů MK v jednotlivých fázích cyklu 4.Reklama a její historická role do současnosti, perspektivy reklamy v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 5.Podpora prodeje a její historická role do současnosti, perspektivy podpory prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 6.Public relations a jejich historická role do současnosti, perspektivy PR v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 7.Direkt marketing a jeho historická role do současnosti, perspektivy DM v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 8.Osobní prodej a jeho historická role do současnosti, perspektivy osobního prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 9.Dynamika konkurence, nonkonformní uvažování kreativců, faktory fragmentace a menší možnosti koncentrace komunikačního toku 10. Marketingová strategie 11. Fragmentace marketingových přístupů 12. Proč chybí synergie
Literature
    required literature
  • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně str.13-59
  • TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
  •  KOTLER, P.: Marketing v otázkách a odpovědích, Brno, Computer Press 2005, ISBN 80-251-0518-0, povinně str. 33-70
  • SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, povinně str. 391-441
  • PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2010, ISBN 978-80-247-3622-8, povinně str. 63-129
  •  KOTLER, P., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing – jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0921-X, povinně str. 21- 34
  •  CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25
  •  KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů – jak je rozpoznat a nespáchat, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0969-4, povinně str. 13-21
    recommended literature
  • PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6 – doporučen alespoň rámcový přehled základních tendencí vývoje
Teaching methods (in Czech)
12 přednášek doplněných praktickými případovými studiemi je doplněno 12 cvičeními, v nichž studenti analyzují konkrétní příklady aplikace MK v životě společnosti. V rámci cvičení studenti prostřednictvím PPT představují svá hodnocení podle zadání pedagoga. Témata prací jsou určena na první přednášce. V případě nesplnění práce v daném termínu je určena další, náhradní práce.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zápočtem, který student získává za 60 bodů v testu, který se píše v zápočtovém týdnu a za dostatečně kvalitní písemnou práci včetně její prezentace v ročníku. Studenti na poslední přednášce dostanou 50 otázek z probírané látky (tedy i z povinné literatury) a 10 z nich bude v testu.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/B_SMaK_1