VSFS:B_Rek Advertisement - Course Information
B_Rek Advertisement
University of Finance and AdministrationWinter 2011
- Extent and Intensity
- 2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Pavel Čírtek (seminar tutor)
PhDr. Ladislav Lašek (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Evžen Staněk (seminar tutor)
Ing. Eva Vojířová (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_Rek/cMMO: each even Thursday 17:30–18:14 M01, each even Thursday 18:15–19:00 M01, E. Vojířová
B_Rek/cM1PH: each odd Tuesday 14:00–14:44 E227, each odd Tuesday 14:45–15:30 E227, D. Pavlů
B_Rek/cM2PH: each odd Wednesday 14:00–14:44 E306, each odd Wednesday 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM3PH: each even Wednesday 14:00–14:44 E306, each even Wednesday 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM4PH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E024, each odd Tuesday 13:00–13:45 E024, D. Pavlů
B_Rek/pMMO: Thu 15:45–16:29 M01, Thu 16:30–17:15 M01, E. Vojířová
B_Rek/pMPH: Wed 12:15–12:59 E007KC, Wed 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_Rek/uMKL: Tue 18. 10. 17:30–19:00 K212, Tue 25. 10. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, Tue 15. 11. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, L. Lašek
B_Rek/uMPH: Tue 4. 10. 17:30–19:00 E124, Tue 18. 10. 17:30–19:00 E124, Tue 15. 11. 17:30–19:00 E124, Tue 29. 11. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, E. Staněk
B_Rek/vMMO: Sat 22. 10. 11:30–13:00 M25, Sat 12. 11. 8:00–9:30 M25, 9:45–11:15 M25, Fri 25. 11. 15:30–17:00 M25, 17:15–18:45 M25, E. Vojířová
B_Rek/vM2PH: Fri 25. 11. 17:15–18:45 E225, Sat 26. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, Fri 9. 12. 15:30–17:00 E225, 17:15–18:45 E225, E. Staněk
B_Rek/vM3PH: Sat 22. 10. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, Sat 26. 11. 14:00–15:30 E227, Sat 10. 12. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, E. Staněk - Prerequisites (in Czech)
- Předpokladem je absolvování výuky v předmětu Struktura marketingových komunikací B_Smak
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se specifikou reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingové komunikace, s reklamními prostředky, specifikou agentur apod. Výklad se zabývá reklamou jako formou komerční komunikace, která se v lidských dějinách objevuje souběžně s prvními formami komerčních vztahů a z níž se postupně odvíjejí další formy komunikace: Public Relations, Direkt Marketing, Sales Promotion, osobní prodej, návazně pak aplikace v oblasti politického marketingu a ve sféře sociální reklamy. Předmět je zakončen zkouškou a zápočtem:Zkouška probíhá formou 3 průběžných testů v týdnech přednášek: 43.,47.,50. Test obsahuje 15 otázek ze 30 možných, za každý test lze získat 150 bodů, úspěšný je test při zisku 100 bodů. Otázky k testu obdrží studenti týden předem.MÉNĚ NEŽ 100 bodů = opakování testu. Zápočet získá student za zpracování 3 konkrétních analýz reklamních jevů podle zadání pedagoga, a za kvalitní obhajobu formou veřejné prezentace v rámci cvičení.V analýze se soustředí především na strukturu hodnot, které konkrétní propagační aktivita prezentuje, na správnost volby cílové skupiny atd., podle zadání pedagoga. Termíny odevzdání studií průběžně podle pokynů pedagoga.
- Syllabus (in Czech)
- -připomenutí základních vývojových trendů v historii reklamy -postavení reklamy v systému IMK -reklamní strategie -základní principy fungování reklamy -základní modely reklamního působení: AIDA atd. -typy reklamních stylů ve světě - interkulturní odlišnosti -reklamní apely -specifika komunikace značky -základní nosiče reklamního sdělení a jejich specifika -výběr apelů a jejich informační a přesvědčovací role -komunikační agentury a jejich typologie -současná charakteristika reklamního trhu v ČR a hlavní tendence jeho vývoje
- Literature
- required literature
- Pelsmacker, P.D., Guens, M., Bergh, J.:Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003
- Přikrylová, J., Jahodová, H.:Moderní marketingová komunikace.Praha:Grada Publishing 2010
- KOTLER, P. and G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
- recommended literature
- Clow, K.E., Baack,D.:Reklama, propagace, marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008
- Kleinová,N.: Bez loga. Praha:Dokořán 2005
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava kombinovaná s cvičením - analýzy konkrétních reklamních komunikátů
- Assessment methods (in Czech)
- 3 písemné testy, rozhovor nad výsledky testů 3 písemné analýzy konkrétních reklamních projevů podle zadání
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin/semestr pro KS.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/B_Rek