VSFS:N_FKIK Corporate culture and int. com - Course Information
N_FKIK Corporate culture and internal communication
University of Finance and AdministrationWinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_FKIK/cMMO: each even Tuesday 10:30–11:14 M24, each even Tuesday 11:15–12:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/cMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E129, each odd Wednesday 11:15–12:00 E129, I. Petrová
N_FKIK/pMMO: each even Tuesday 8:45–9:29 M24, each even Tuesday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: each even Wednesday 10:30–11:14 E129, each even Wednesday 11:15–12:00 E129, Z. Cecava
N_FKIK/uMmPH: Tue 18. 10. 14:00–15:30 E228, Tue 25. 10. 14:00–15:30 E228, Tue 1. 11. 17:30–19:00 E228, I. Petrová
N_FKIK/vMKL: Fri 14. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Fri 11. 11. 17:15–18:45 K211, I. Petrová
N_FKIK/vMMO: Fri 9. 12. 13:45–15:15 M24, Fri 6. 1. 13:45–15:15 M24, 15:30–17:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/vMmPH: Fri 9. 12. 15:30–17:00 S21, Fri 6. 1. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování BS - předmětů psychologie, sociologie a základy marketingu
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- V návaznosti na sociologické předměty v bakalářském studiu objasnit problematiku firemní kultury a vnitřní komunikaci. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah :Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Vztah jednotlivce a týmu/ skupiny v pracovním prostředí. Role manažerů na vytváření firemní kultury. Řídící procesy, fungování organizace a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci v rámci firmy. Význam motivace v pracovním procesu, sociální program firmy, společenská odpovědnost firmy. Základní možnosti výzkumu klimatu ve firmě, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity. Problematika multikulturních vlivů v nadnárodních firmách, globální procesy. Osnova předmětu: 1. Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Specifika chování člověka. Vztah jednotlivec a skupina. Sociální program firmy. 2. Skupina a týmy – jejich fungování, teorie organizace, význam motivace v pracovním procesu, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 3. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci s pracovníky 4. Struktura organizace – typy struktury, vliv na volbu typu, organizační moc, politika a konflikt 5. Vztah firemní kultury a komunikace ve firmě, specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 6. Základy sociálního výzkumu ve firmě, možné metodiky, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity.
- Literature
- required literature
- Bedrnová,E., Nový,I.: Psychologie a sociologie řízení , Praha, Management Press, 2004, kap.8; ISBN 80-7261-064-3
- Brooks, I.: Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, Brno Computer Press 2003, ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- not specified
- Stýblo,J.: Řízení týmové a firemní kultury organizace, Praha, Eupress, 2010, kap.4, ISBN: 978-80-7408-032-6;
- Nový, I., Surynek,A.: Sociologie pro ekonomy a manažery, 2. Vydání, Praha, Grada, 2006, ISBN 80-247-1705-0 kap.6. a 7;
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky a diskuse/cvičení - řešení problémů ve skupinách i jednotlivě.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem. Podkladem pro splnění je účast na konzultacích (50%) a zpracování seminární práce o uplatňované firemní kultuře ve své firmě, případně firmě, jejíž součástí by chtěl student být, a o příkladech z oblasti společenské odpovědnosti firem v rozsahu 5– 7 stran textu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_FKIK