N_FKIK Corporate culture and internal communication

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_FKIK/cMMO: each even Tuesday 10:30–11:14 M24, each even Tuesday 11:15–12:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/cMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E129, each odd Wednesday 11:15–12:00 E129, I. Petrová
N_FKIK/pMMO: each even Tuesday 8:45–9:29 M24, each even Tuesday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: each even Wednesday 10:30–11:14 E129, each even Wednesday 11:15–12:00 E129, Z. Cecava
N_FKIK/uMmPH: Tue 18. 10. 14:00–15:30 E228, Tue 25. 10. 14:00–15:30 E228, Tue 1. 11. 17:30–19:00 E228, I. Petrová
N_FKIK/vMKL: Fri 14. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Fri 11. 11. 17:15–18:45 K211, I. Petrová
N_FKIK/vMMO: Fri 9. 12. 13:45–15:15 M24, Fri 6. 1. 13:45–15:15 M24, 15:30–17:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/vMmPH: Fri 9. 12. 15:30–17:00 S21, Fri 6. 1. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová
Prerequisites (in Czech)
Absolvování BS - předmětů psychologie, sociologie a základy marketingu
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na sociologické předměty v bakalářském studiu objasnit problematiku firemní kultury a vnitřní komunikaci. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah :Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Vztah jednotlivce a týmu/ skupiny v pracovním prostředí. Role manažerů na vytváření firemní kultury. Řídící procesy, fungování organizace a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci v rámci firmy. Význam motivace v pracovním procesu, sociální program firmy, společenská odpovědnost firmy. Základní možnosti výzkumu klimatu ve firmě, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity. Problematika multikulturních vlivů v nadnárodních firmách, globální procesy. Osnova předmětu: 1. Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Specifika chování člověka. Vztah jednotlivec a skupina. Sociální program firmy. 2. Skupina a týmy – jejich fungování, teorie organizace, význam motivace v pracovním procesu, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 3. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci s pracovníky 4. Struktura organizace – typy struktury, vliv na volbu typu, organizační moc, politika a konflikt 5. Vztah firemní kultury a komunikace ve firmě, specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 6. Základy sociálního výzkumu ve firmě, možné metodiky, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity.
Literature
    required literature
  • Bedrnová,E., Nový,I.: Psychologie a sociologie řízení , Praha, Management Press, 2004, kap.8; ISBN 80-7261-064-3
  • Brooks, I.: Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, Brno Computer Press 2003, ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
    not specified
  • Stýblo,J.: Řízení týmové a firemní kultury organizace, Praha, Eupress, 2010, kap.4, ISBN: 978-80-7408-032-6;
  • Nový, I., Surynek,A.: Sociologie pro ekonomy a manažery, 2. Vydání, Praha, Grada, 2006, ISBN 80-247-1705-0 kap.6. a 7;
Teaching methods (in Czech)
Přednášky a diskuse/cvičení - řešení problémů ve skupinách i jednotlivě.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zápočtem. Podkladem pro splnění je účast na konzultacích (50%) a zpracování seminární práce o uplatňované firemní kultuře ve své firmě, případně firmě, jejíž součástí by chtěl student být, a o příkladech z oblasti společenské odpovědnosti firem v rozsahu 5– 7 stran textu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_FKIK