VSFS:B_PR Personální řízení - Informace o předmětu
B_PR Personální řízení
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Otakar Němec, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová - Předpoklady
- Úspěšné absolvování prerekvizitů k předmětu B_PR_1. Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu Public relations by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti (včetně využití moderních komunikčních a informačních technologií v PR), ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích. Studenti pochopí roli PR v systému budování značky, stejně jako význam řízené reputace v nebrandovaných oborech.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations, vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti Historický exkurz, kořeny public relations, PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations., PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu, PR jako součást komerčních aktivit médií, PR do 2.světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989. PŘEDNÁŠKA 2: Public relations v současnosti, teorie a metodologie Metodologická vymezení public relations, PR v současnosti - východiska PR, vymezení PR, zásady fungování PR, význam PR v současné společnosti, charakter PR v současnosti (agenda setting), role PR v systému budování značky, řízená reputace v nebrandovaných oborech PŘEDNÁŠKA 3: PR jako součást komunikace Vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci, prostředí PR proaktivní a reaktivní PR, integrovaná marketingová komunikace a PR PŘEDNÁŠKA 4: Identita organizace – rámec pro fungování PR. Definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product. PŘEDNÁŠKA 5: Organizace public relations v podnicích Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, integrace vztahů v organizaci interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR (community relations, investor relations, media relations. PŘEDNÁŠKA 6: Krizová komunikace v public relations Podstata krizového managementu, o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, krizová komunikace v PR, nátlakové skupiny, krizový plán, příprava krizového plánu, tvorba a struktura krizového plánu, příčiny krizí, typy krizí, metody analýzy rizik, reakce na krizovou situaci. PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků Vymezení a vývoj CSR, významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě ( např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa), hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR ( environmnetílní, ekonomický a sociální pilíř CSR), příbuzné koncepty (firemní filantropie, firemní občanství, podnikatelská etika), argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti (M. Friedmanova či R. Reichova kritika CSR), co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů a členění stakeholderů, CSR jako nástroj marketingové komunikace, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR a ve světě ( případové studie (např. ČSOB, T- Mobile, skupina AGC skupina Czech Coal, Severočeské doly a.s., atd ), instituce podporující CSR v ČR a jejich role ( BLF, Fórum Dárců, atd) PŘEDNÁŠKA 8: Veřejnost a práce s veřejností Vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři. Způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů, životní cyklus issues, postup v issue managementu, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností PŘEDNÁŠKA 9: Nástroje public relations Integrace vztahů v organizaci, human relations, media relations, nástroje media relations, public affairs, astroturfing, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations , mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR, diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství, corporate publishing, výroční zprávy - nástroj investor relations, časopisy pro zákazníky, časopisy pro zaměstnance PŘEDNÁŠKA10: PR, lobbying a sponzoring. Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, vymezení sponzoringu, sponzoring x dárcovství, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, profesionální přístup ke sponzoringu, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti. PŘEDNÁŠKA 11: Plánování a strategie PR kampaní, měření účinnosti PR Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací PŘEDNÁŠKA 12: Profesní asociace v oblasti PR a jejich role, public relations a etika Organizace v oblasti PR, Asociace Public Relations Agentur (APRA), International Public Relations Association (IPRA), Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek., PR agentury a zadavatelé, interní chod agentury, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- doporučená literatura
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- SCOTT, DAVID MEERMAN. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2008. ISBN 978 -80-86815-93-0
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, 208 str. ISBN 978-80-247-3983-0.
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičenív PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou.Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
- Informace učitele
- Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2012/B_PR