VSFS:B_PoP Podpora prodeje - Informace o předmětu
B_PoP Podpora prodeje
Vysoká škola finanční a správnízima 2022
- Rozsah
- 2/1. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PoP/cMMO: každé liché úterý 10:30–11:14 M22, každé liché úterý 11:15–12:00 M22, V. Kunz
B_PoP/cMPH: každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 E004, každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E004, V. Kunz
B_PoP/poMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M17, každou lichou středu 9:30–10:15 M17, každou lichou středu 10:30–11:14 M17, každou lichou středu 11:15–12:00 M17, A. Hes
B_PoP/pxMPH: každou lichou středu 8:45–9:29 E230, každou lichou středu 9:30–10:15 E230, každou lichou středu 10:30–11:14 E230, každou lichou středu 11:15–12:00 E230, A. Hes - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované a globální marketingové komunikace. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, tak budou znát strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Porozumí sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations. Pochopí potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu modulu pro KS též rozebírat a hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje. Studenti budou schopni organizačně a manažersky zvládat tyto akce a případně i realizovat v praxi.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat a popsat faktory a nástroje rozhodné pro podporu prodeje. K tomu bude umět metriky úspěšnosti nástrojů podpory prodeje a dokáže sestavit funkční model podpory prodeje na konkrétní produkt.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je obsahově obdobný a je rozložen do 4-8 tematických bloků ve studijních materiálech předmětu. Obsah a struktura přednášek prezenčního studia: 1. Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace. 2. Historie podpory prodeje a její vazby na další součásti komunikačního mixu. 3. Kategorie podpory prodeje. 4. Cíle podpory prodeje. 5. Metody a nástroje podpory prodeje. 6. Měření efektivity podpory prodeje. 7. Věrnostní programy. 8. Sponzoring. 9. Event marketing. 10. Spotřebitelské soutěže. 11. In-store marketingová komunikace. 12. Výstavy a veletrhy.
- Literatura
- povinná literatura
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7.
- SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Přeložil Kateřina PATEROVÁ. Praha: Dobrovský, 2020. Via. ISBN 978-80-7642-548-4.
- PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
- VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
- JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
- ŠVECOVÁ, Martina. Direct marketing S rozšířeným vydáním Podpora prodeje a Struktura marketingových komunikací. Praha: VŠFS, 2020. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-208-5. info
- doporučená literatura
- SMOLOVÁ, Helena, Aleš KREJČÍ, Břetislav STROMKO a Jiří BOHÁČEK. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2016, 222 s. ISBN 978-80-87839-66-9. URL URL info
- ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
- BOČEK, Martin. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
- Výukové metody
- V prezenční formě studia proběhnou výkladové přednášky. Cvičení bude postaveno na aplikaci praktických příkladů a jejich rozboru studenty. V rámci cvičení studenti zpracují určený nástroj podpory prodeje a odprezentují ho na cvičení, vyučující vyhodnotí projekty bodovou škálou, která se připočítává k zápočtu studentů. U kombinovaného studia proběhnou 4-8 konzultačních tématických bloků, studenti zpracují seminární projekt na zadané téma v rámci nástrojů podpory prodeje, který vyučující vyhodnotí bodovou škálou, která se připočítá k zápočtu studenta. U kombinovaného studia lze využít i learningové formy a moduly po dohodě s vyučujícím.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Prezenční studium: zápočet: prezentace projektu (max.5 bodů) + zápočtový test zaškrtávací formou (v součtu = minimum 60%). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 65%. Kombinované studium: zápočet: odevzdání (případně prezentace projektu) max. 5 bodů (resp. sprezentací 8 bodů) + zápočtový test zaškrtávací formou (v součtu = minimum 50%). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 55%. U kombinovaného studia lze využít i e-learningový zkouškový modul v ISu VŠFS na základě rozhodnutí vyučujícího. V případě omezení kontaktní výuky a zkoušení bude zkouška realizována v on line formě v prostředí Skype nebo MS teams.
- Informace učitele
- Literatura je navržena tak,aby tituly byly dostupné studentům v knihovnách VŠFS. Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2022/B_PoP