B_PoP Podpora prodeje

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
2/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Tereza Dvořáková
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PoP/pMMO: Po 14:00–14:44 M14, Po 14:45–15:30 M14, V. Kunz
B_PoP/pMPH: Čt 12:15–12:59 E007KC, Čt 13:00–13:45 E007KC, T. Dvořáková
B_PoP/sMKL: St 31. 10. 14:00–15:30 K207, T. Dvořáková
B_PoP/sM1PH: St 7. 11. 14:00–15:30 E222, T. Dvořáková
B_PoP/sM2PH: St 7. 11. 15:45–17:15 E228, T. Dvořáková
B_PoP/vM1MO: Pá 2. 11. 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_PoP/vM2aPH: Pá 23. 11. 13:45–15:15 E305, T. Dvořáková
B_PoP/vM2bPH: Pá 2. 11. 13:45–15:15 E125, T. Dvořáková
B_PoP/vM2MO: Pá 2. 11. 13:45–15:15 M27, V. Kunz
B_PoP/vM3aPH: Pá 23. 11. 12:00–13:30 E305, T. Dvořáková
B_PoP/vM3bPH: Pá 2. 11. 12:00–13:30 E125, T. Dvořáková
Předpoklady
B_Mar Marketing && B_SMaK Struktura mar. komunikací
Znalost základních pojmů marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikacee. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, tak budou znát strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Porozumí sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations, tzv.event marketing. Pochopí potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu eLearningového modulu (KS) též rozebírat/ hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje. Studenti budou schopni organizačně a manažersky zvládat tyto akce a případně i realizovat v praxi.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je obsahově obdobný a je rozložen do 8 tematických bloků ve studijních materiálech DSO předmětu. Obsah a struktura přednášek prezenčního studia: 1. Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace 2. Historie podpory prodeje a její vazby na další součásti komunikačního mixu. 3. Kategorie podpory prodeje 4. Cíle PoP 5. Metody a nástroje podpory prodeje 6. Měření efektivity podpory prodeje 7. Věrnostní programy 8. Sponsoring 9. Event marketing 10. Spotřebitelské soutěže 11. In-store marketingová komunikace 12. Výstavy a veletrhy
Literatura
    povinná literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
  • KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 10. rozš.vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
    doporučená literatura
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7.
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
  • PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
  • BOČEK, Martin. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
Výukové metody
Přednášky v prezenční formě studia. E-learning u kombinovaného studia: 8 tématických bloků, 4 POTy a jeden tutoriál.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: Prezenční studium: Zkouška = písemný zkušební test (10 otázek, minimum 60%). Kombinované studium: 8 bodů z testů (min.6 body) + 4 body za POTy (min. 3 body) + 2 body za prezentaci. Celkem max. 14 bodů, min. 10 bodů.
Informace učitele
Pozn.Literatura je navržena tak,aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v knihovnách VŠFS. Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek.Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.