BA_NDA Netnography and Digital Anthropology

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BA_NDA/pMCPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E305, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E305, každé sudé pondělí 15:45–16:29 E305, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E305, G. Maiello
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Využití netnografické metody reprezentuje jednu z nejmodernějších forem marketingového a spotřebitelského výzkumu. Netnografie a digitální antropologie se protínají s jinými tradičními sociálně vědními disciplínami, jako jsou sociologie, antropologie, etnografie, geografie apod. Cílem předmětu je obeznámit studenty s vývojem digitální antropologie a pomocí netnografické metodologie je zasvětit do této disciplíny. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou schopni provést profesionální kvalitativní výzkum na základě on line dat a budou rozumět metodologii vytváření netnografické analýze pro firmy nebo pro výzkumné instituce.
Výstupy z učení
After completing the course, the student will be able to: - carry out a Netnographic research; - understand how to collect Social Media Data; - How to Discover and Make Meaning from Netnographic data; - Present and Pulish his Netnographic analysis.
Osnova
  • 1. Introduction to Netnography and Digital Anthropology 2. Digital Anthropology and traditional (off-line) Anthropology 3. Creating and using data in netnographic practice 4. Procedures and Flowcharts, Updates and Rules 5. Five Steps to Social Media Data Collection 6. Turning Connection and Communication into Research Data 7. Jounaling and Organizing Data 8. Combining Telescopic and Microscopic Understandings 9. Elemental Data Transformation 10. The meaning of Netnographic and Digital Data 11. Presenting and Publishing Netnographic Data 12. Case studies, discussion
Literatura
    povinná literatura
  • KOZINETS, Robert. Netnography. 3. vyd., London-Thousand Oaks: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-4470-7.
  • CAREY, James. Communication as Culture: Essays on Media and Society, 2. vyd., New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-98975-6.
    doporučená literatura
  • COULDRY, Nick. Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practices. Cambridge: Polity Press, 2012. ISBN 978-0-745-63920-8
  • CRESWELL, John. Research Design. Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 3. vyd., London: Sage 2009. ISBN 978-0761924425
  • ZUBOFF, Shoshana. The age of Surveillance Capitalism: The Fight for the Future at the New Frontier of Power. New York: PubblicAffairs. ISBN 978-1610395694.
Výukové metody
Frontal lessons
Metody hodnocení
Oral exam
Informace učitele
contact: 00420 603578587. No e-mails please!
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2025.