B_AJA_1 Anglický jazyk A 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
Všichni studenti začínají s úrovní "pre-intermediate".
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb profesního a odborného jazyka, fixaci gramatických struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, komunikaci ve firemním prostředí a zdokonalení písemného projevu. Kurz staví na konceptu výuky angličtiny jako cizího jazyka (English as a Foreign Language – EFL) dle nejnovějších metod zaměřených na interaktivitu a vzájemnou provázanost všech jazykových dovedností. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti prokáží osvojení komplexních jazykových kompetencí a schopnost používat pojmy, kategorie a koncepty vztahující se k následujícím nosným tématům kurzu: popis pracovní pozice, psaní e-mailů, telefonování, vedení obchodního jednání, prezentační dovednosti, vyjadřování vlastního názoru, souhlasu a nesouhlasu, obchodní značka.
Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: marketingový mix, SWOT analýza, marketingová strategie a marketingový plán.
V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za současné podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

    Náplň kurzu:
    International Express Pre-Intermediate: Units 1–4;
    Professional English in Use - Marketing: Units 1-4

    Obsah cvičení:

    1-2 IE-Pre-Int Unit 1 Getting started: Multimedia: Porsche; Grammar: Present Simple; do, be and question words.
    3-4 Introduction to the PEIU-M course, overview of the topics.
    5-6 IE-Pre-Int Unit 1: Vocabulary: Talking about companies; Work skills: Talking about your job.
    7-8 PEIU-M 1 vocabulary, The marketing mix 1: The Ps.
    9-10 IE-Pre-Int Unit 1: Functions: First meetings and greetings; UNIT 1 REVIEW.
    11-12 PEIU-M 1 The marketing mix 1: Marketing a new product, exercises. 13-14 IE-Pre-Int Unit 2 Celebrations: Multimedia: Queen's Day; Grammar: Present Continuous; Present Simple.
    15-16 PEIU-M 2 The marketing mix 2: The four Cs, As and Os, vocabulary.
    17-18 IE-Pre-Int Unit 2: Vocabulary: Jobs; make, do, have; Work skills: Emails 1; Parts of an e-mail.
    19-20 PEIU-M 2 The marketing mix 2: AIDA, exercises.
    21-22 IE-Pre-Int Unit 2: Functions: Talking about schedules and arrangements; going to; UNIT 2 REVIEW.
    23-24 Marketing workshop I: Over to you PEIU-M 1 and 2, presentations, group activities.
    25-26 IE-Pre-Int Unit 3 Travelling to work: Multimedia: Rio de Janeiro; Grammar: Past Simple.
    27-28 PEIU-M 3 vocabulary, SWOT analysis.
    29-30 IE-Pre-Int Unit 3: Vocabulary: Talking about travel; Work skills: Telephoning 1; Starting and ending a phone call.
    31-32 PEIU-M 3 SWOT analysis and marketing strategy, exercises.
    33-34 IE-Pre-Int Unit 3: Functions: Asking for and giving advice; UNIT 3 REVIEW.
    35-36 PEIU-M 4 vocabulary, Marketing strategy and the marketing plan.
    37-38 IE-Pre-Int Unit 4 Objects and designs: Multimedia: British Petroleum; Grammar: Passives: Present Simple, Past Simple; Vocabulary: Describing people and objects.
    39-40 PEIU-M 4 Developing the marketing plan, exercises.
    41-42 IE-Pre-Int Unit 4: Work skills: Meetings 1: Stages of a meeting; Functions: Asking for and giving opinions; agreeing and disagreeing; UNIT 4 REVIEW.
    43-44 Marketing workshop II: Over to you PEIU-M 3 and 4, presentations, group activities.
    45-46 IE-Pre-Int: REVISION Units 1-4 (topics, grammar and vocabulary) revision.
    47-48 PEiU-M: REVISION Units 1-4 (topics and vocabulary).


Literatura
    povinná literatura
  • HARDING, Keith a Rachel APPLEBY. International Express Pre-Intermediate Third Edition: Student's Book with Pocket Book and DVD-Rom. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194597852.
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students of English: with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379 s. ISBN 05-215-3762-2
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%.
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.

SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU
1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE
Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75%, na řízených skupinových konzultacích na 50%.
2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST)
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 60 bodů ze 100. Student má nárok na jeden řádný a dva opravné termíny k napsání zápočtového testu u svého kmenového vyučujícího.
Pozn.: Studentům, kteří budou při psaní zápočtového testu usvědčeni ze zvlášť hrubého porušení Studijního a zkušebního řádu (zejména na základě nedovoleného použití mobilu, psacích potřeb vybavených kamerou apod.) se v hodnocení předmětu automaticky zapíše "---“ (tj. nezapočteno).
3. NEDOSTATEČNÁ DOCHÁZKA
V případě nedostatečné docházky (mezi 75-40%) se studentovi v hodnocení v IS zapíše "-“ a dotyčný automaticky ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti nedosahující 40% se v hodnocení v IS zapíše "---“ (tj. nezapočteno). V takovém případě student bude muset uhradit poplatek za navýšení opravných pokusů k získání zápočtu v rámci aktuálního akademického roku a následně bude mít opět tři možnosti k zakončení předmětu (tj. napsání testu).
4. STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM
Studenti se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do hodnocení daného předmětu v IS "---" (tj. nezapočteno). Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.


NEPŘEHLÉDNĚTE!
V případě nutnosti dalších mimořádných opatření s ohledem na situaci spojenou se šířením COVID-19, popř. v případě jiných prokazatelných objektivních skutečností, Katedra jazyků zavádí níže uvedená pravidla pro ukončení předmětu B_AJA_1 v zimním semestru akademického roku 2020-21. Pokud nebude možný vstup do budov a prostor VŠFS pro studenty či zaměstnance, a.s., bude alternativou písemných či elektronických testů v ZS 2020 napříč všemi obory ústní prověření znalostí studentů v online prostředí (např. MS Teams, ZOOM, Skype, Whatsapp apod.) v délce cca 10-15 minut, a to z látky, která je specifikována v ISu v informacích k předmětu. Termín ústní zkoušky online si domluví jednotliví pedagogové se studenty svých skupin, ve kterých probíhá prezenční a kombinovaná výuka, a vypíší zkušební termín do ISa. U studentů kombinovaného studia bez přímé výuky dojde k vypsání termínu centrálně Katedrou jazyků a studenti se na daný termín přihlásí.
Navazující předměty
Informace učitele
Důležité!!!!! Titul International Express Pre-Intermediate Third Edition: Student's Book with Pocket Book and DVD-Rom (Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN I9780194597852) lze se zajímavou slevou zakoupit 1) ve skriptárně VŠFS (Copy centrum, E002, v suterénu před turnikety), 2) v prodejně nakladatelství Oxford Bookshop Praha, Opletalova 5/7 - po předložení identifikační karty studenta VŠFS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_AJA_1