B_KuPM Kulturní produkce a marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2025
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. Dr. Ing. Václav Liška, LL.M., MBA
Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz poskytuje studentům příležitost prozkoumat propojení kreativity a podnikání v kulturním sektoru. Studenti se seznámí s tím, jak jsou na globálním trhu kulturní produkty vytvářeny, propagovány a konzumovány, včetně marketingových strategií. Prostřednictvím kombinace teoretických znalostí a rozvoje praktických dovedností kurz reflektuje průsečíky kulturních a kreativních odvětví a podnikání a vybavuje studenty znalostmi a dovednostmi, které jim umožní orientovat se ve složitém prostředí kulturního sektoru.
Výstupy z učení
Studenti se naučí analyzovat aktuální trendy, rozvíjet marketingové strategie a zkoumat dopad globalizace na kulturní produkci. Kurz podporuje kritické myšlení, kreativitu a pochopení role marketingu při utváření kulturního environmentu.
Osnova
  • 1. Úvod do kulturní produkce a marketingu
  • 2. Autor - spotřebitel - publikum - klient
  • 3. Značka a identita
  • 4. Tvorba kulturního obsahu
  • 5. Budgeting a finanční plánování
  • 6. Mezikulturní marketingové strategie
  • 7. Management a propagace kulturních akcí
  • 8. Marketing sociálních médií
  • 9. Kulturní etika a odpovědnost
  • 10. Selfmanagement
  • 11. Marketingové strategie pro kulturní organizace
  • 12. Public a media relations v kulturním sektoru
Literatura
    povinná literatura
  • O´BRIEN, D. Kulturní politika - Management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Brno: Barrister & Principal, 2015.
    doporučená literatura
  • SVOBODA, F. Ekonomika kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2020
  • POELL, T.; NIEBORG, D.; DUFFY, B. Platforms and Cultural Production. Cambridge: Polity Press, 2021
  • BAČUVČÍK, R. Marketing kultury. Neratovice: Verbum, 2012
  • SVOBODA, F. Ekonomika kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2020.
  • GELBRICH, K.; MÜLLER, S. Cross-Cultural Consumer Behavior. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2023
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění, Praha: VŠUP, 2008
  • DIAMOND, J. Business and Marketing across Cultures. New York: Sage Publications, 2023
    neurčeno
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada, 2010
Výukové metody
přednášky, diskuse, nácvikové aktivity
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem: 1. povinná a aktivní účast na seminářích - 80 %
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/B_KuPM