B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správnízima 2024
- Rozsah
- 2/1. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M22, každou lichou středu 9:30–10:15 M22, V. Kunz
B_PR/cM1PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E228, každé liché úterý 11:15–12:00 E228, kromě Út 5. 11. ; a Út 3. 12. 14:00–15:30 E307, V. Kunz
B_PR/cM2PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 E227, každé sudé úterý 14:45–15:30 E227, V. Kunz
B_PR/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M22, každou sudou středu 9:30–10:15 M22, každou sudou středu 10:30–11:14 M22, každou sudou středu 11:15–12:00 M22, V. Kunz
B_PR/pMPH: Út 12:15–12:59 E007KC, Út 13:00–13:45 E007KC, kromě Út 5. 11. ; a Út 19. 11. 14:00–15:30 E007KC, V. Kunz - Předpoklady
- B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
- KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
- doporučená literatura
- KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
- • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
- KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací.
Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány. - Metody hodnocení
- Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správnízima 2023
- Rozsah
- 2/1. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M17, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_PR/cM1PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E309, každou sudou středu 14:45–15:30 E309, V. Kunz
B_PR/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E309, každou sudou středu 13:00–13:45 E309, V. Kunz
B_PR/poMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M26, každou lichou středu 9:30–10:15 M26, každou lichou středu 10:30–11:14 M26, každou lichou středu 11:15–12:00 M26, V. Kunz
B_PR/pxMPH: každou lichou středu 8:45–9:29 E004, každou lichou středu 9:30–10:15 E004, každou lichou středu 10:30–11:14 E004, každou lichou středu 11:15–12:00 E004, V. Kunz - Předpoklady
- B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
- KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
- doporučená literatura
- KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
- • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
- KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací.
Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány. - Metody hodnocení
- Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správnízima 2022
- Rozsah
- 2/1. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každé liché úterý 14:00–14:44 M22, každé liché úterý 14:45–15:30 M22, V. Kunz
B_PR/cMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E307, každou sudou středu 13:00–13:45 E307, kromě St 2. 11. ; a St 2. 11. 12:15–13:45 E230, V. Kunz
B_PR/poMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M17, každou sudou středu 9:30–10:15 M17, každou sudou středu 10:30–11:14 M17, každou sudou středu 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_PR/pxMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E230, každou sudou středu 9:30–10:15 E230, každou sudou středu 10:30–11:14 E230, každou sudou středu 11:15–12:00 E230, V. Kunz - Předpoklady
- B_MaR Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.a B SMak Struktura marketingových komunikací. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Public relations dnes představuje jeden z nejvýznamnějších a nejvíce používaných nástrojů integrované marketingové komunikace a od toho se odvíjí základní cíl studia: objasnit v teoretické a praktické rovině význam integrace nástrojů marketingové komunikace právě v této komunikační aktivitě (zejména PR v kombinaci s reklamou a osobním prodejem), zvládnout základní metodologické aspekty PR (historii, cíle, předmět, funkce, cílové skupiny oslovení, měření efektivnosti, způsoby nasazení v komunikačním marketingovém mixu) a ve cvičeních zvládnutí základních dovedností tvorby PR sdělení (zejména struktura psaných a audiovizuálních sdělení typu PR, odlišnosti od reklamních textů a klasické publicistiky). K naplnění tohoto cíle bude pozornost věnována historii a vývojovým trendům v oblasti public relations až k dnešnímu pojetí typu inzertních placených formátů a agendy setting (v překladu nastolování agendy). Zvláštní pozornost bude věnována otázkám praktického využití nástrojů public relations ve vlastním podniku/organizaci ve všech fázích marketingu a marketingových kampaní. Posluchači budou seznámeni i se specifickou součástí PR - krizovou komunikací, jejími hlavními zásadami a strategiemi. Zvláštní důraz bude kladen na současné techniky PR, na media relations jaké základní prostředek uskutečňování PR aktivit, které se projevují zejména v politické oblasti a které souvisejí se zmíněnou agendou setting (ovlivňující všechna média jedním tématem) a spinováním (tzv. spin doctors, určující témata agendy). Jde o velmi agresivní prvky ovlivňování veřejného mínění ve prospěch jedné skupiny. Nedílnou součástí předmětu budou praktická cvičení v multimediálním studiu VŠFS, kde se posluchači seznámí alespoň se základy tvorby psaných sdělení a audiovizuálních sdělení.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků public relations v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Místo PR v integrované marketingové komunikaci PŘEDNÁŠKA 2: Chápaní role a funkcí PR v soudobé společnosti (reputace, obsah a přínos reputace) PŘEDNÁŠKA 3:Východiska pro chápání PR (veřejnost jako primární cílová skupina,veřejné mínění a společenské vědomí, image organizace) PŘEDNÁŠKA 4: Historický vývoj PR a jeho funkcí ve společnosti PŘEDNÁŠKA 5: Identita organizace (corporate identity v organizacích, rámec pro fungování PR) PŘEDNÁŠKA 6: Podíl PR na budování značky PŘEDNÁŠKA 7: Hlavní oblasti public relations, interní a externí PR PŘEDNÁŠKA 8: Nástroje public relations PŘEDNÁŠKA 9: Etika v public relations PŘEDNÁŠKA 10:Společenská odpovědnost podniků (hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR) PŘEDNÁŠKA 11: Manipulativní praktiky v public relations PŘEDNÁŠKA 12: Právní aspekty PR, legislativní rámec PR
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Hejlová, D. Public relations. Grada, Praha: 2015, ISBN 978 – 80-247-5022-4
- KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
- doporučená literatura
- KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80 -247-2866-7
- • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-3983-0.
- KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení a řízených skupinových konzultací.
Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři;prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány. - Metody hodnocení
- Oral or written examination in respect of 12 tematic block of the course.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každé sudé pondělí 14:00–14:44 M27, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M27, M. Kykalová
B_PR/cM1PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E224, každou sudou středu 13:00–13:45 E224, M. Kykalová
B_PR/cM2PH: každou sudou středu 15:45–16:29 E225, každou sudou středu 16:30–17:15 E225, M. Kykalová
B_PR/cM3PH: každou lichou středu 17:30–18:14 E223, každou lichou středu 18:15–19:00 E223, M. Kykalová
B_PR/cM4PH: každou lichou středu 15:45–16:29 E223, každou lichou středu 16:30–17:15 E223, M. Kykalová
B_PR/pMMO: Po 12:15–12:59 M26, Po 13:00–13:45 M26, M. Kykalová
B_PR/pMPH: St 14:00–14:44 E004, St 14:45–15:30 E004, M. Kašík
B_PR/uMKL: Út 7. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Út 14. 4. 17:30–19:00 K205, Út 28. 4. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, M. Kykalová
B_PR/uMPH: Út 24. 2. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, Út 3. 3. 17:30–19:00 E126, Út 17. 3. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, M. Kykalová
B_PR/vMMO: So 21. 2. 9:45–11:15 M14, So 21. 3. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, So 18. 4. 9:45–11:15 M14, 11:30–13:00 M14, V. Kunz
B_PR/vMPH: So 7. 3. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, So 21. 3. 14:00–15:30 E125, Pá 17. 4. 13:45–15:15 E125, 15:30–17:00 E125, M. Kykalová - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu Public relations by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti (včetně využití moderních komunikčních a informačních technologií v PR), ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích. Studenti pochopí roli PR v systému budování značky, stejně jako význam řízené reputace v nebrandovaných oborech.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations, vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti Historický exkurz, kořeny public relations, významné osobnosti a jejich přínos pro rozvoj PR (Ivy Lee, Edward. L. Bernays, W. Lippmann, atd), čtyři klasické modely PRPR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations, PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu, PR jako součást komerčních aktivit médií, USA jako kolébka PR, místní specifika PR, antická rétorika, image panovníků, apoštolové křesťanství a PR, PR do 2.světové války , public relations v českém prostředí do roku 1989, public relations v českém prostředí po roce 1989.
- PŘEDNÁŠKA 2: Public relations v současnosti, teorie a metodologie Metodologická vymezení public relations, Různé přístupy k teorii PR ( systémová teorie, rétorická teorie, vztahová teorie, kritická teorie, politicko – ekonomická teorie, PR v současnosti - východiska PR, vymezení PR, zásady fungování PR, význam PR v současné společnosti, charakter PR v současnosti (agenda setting), role PR v systému budování značky, řízená reputace v nebrandovaných oborech, univerzální přístup, společenská prospěšnost, kritika PR, hlavní principy a charakteristiky PR, trendy nového tisíciletí v PR a jeho budoucnost.
- PŘEDNÁŠKA 3: PR jako součást komunikace Vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci, prostředí PR proaktivní a reaktivní PR, integrovaná marketingová komunikace a PR
- PŘEDNÁŠKA 4: Identita organizace – rámec pro fungování PR. Definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product.
- PŘEDNÁŠKA 5: Organizace public relations v podnicích Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, integrace vztahů v organizaci interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR (community relations, investor relations, media relations.
- PŘEDNÁŠKA 6: Krizová komunikace v public relations Podstata krizového managementu, o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, krizová komunikace v PR, řešení krize a řízení konfliktů (conflict management), strategický přístup k řešení krizových situací, nátlakové skupiny a jejich role, předkrizové období, krizové plánování a krizový plán, krizový audit,příprava krizového plánu, tvorba a struktura krizového plánu, krizový komunikační tým, rozvoj krizového komunikačního týmu, příčiny krizí, typy krizí, metody analýzy rizik, reakce na krizovou situaci, dobrá pověst jako klíčová hodnota, Jak komunikovat v průběhu krize, vztahy s médii v čase krize, krizový manuál, internetová webová stránka, internetová sociální média během krize,období po krizi, obnova image, právní aspekty PR (pomluva a urážka, nactiutrhání, předcházení a vyhýbání se sporům)
- PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků Vymezení a vývoj CSR, významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě ( např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa), hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR ( environmnetílní, ekonomický a sociální pilíř CSR), standardy upravující společensky odpovědné chování podniků ( důvody a výhody implementace standardů včetně problémů s nimi spojených, komparace jednotlivých standardů), příbuzné koncepty (firemní filantropie, firemní občanství, podnikatelská etika, Creating Shared Value, Corporate community involvement, společensky odpovědné investování), argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti (M. Friedmanova či R. Reichova kritika CSR), přínosy vyplývající z přijetí CSR co přináší CSR podnikům, proces implementace CSR do podniku a jeho hlavní kroky, teorie stakeholderů a členění stakeholderů, CSR jako nástroj marketingové komunikace,reportování o CSR ( vývoj a stav CSR reportování, důvody ne-reportování, trendy v CSR reportování, kroky směřující k tvorbě CSR reportu, společenská odpovědnost podniků v ČR a ve světě (významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě - např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa., atd., milníky ve vývoji CSR v EU, CSR v ČR před a po roce 1989, organizace podporující CSR v ČR a jejich role -BLF, Fórum Dárců, atd, veřejná ocenění v oblasti CSR, média a CSR v ČR, Národní strategie a akční plán MPO v ČR a jeho role), případové studie CSR podniků (např. ČSOB, T- Mobile, skupina AGC Flat Glass Czech, Plzeňský Prazdroj, PRK Partners, Deloitte Česká republika, Bayer s.r.o., E.ON), instituce podporující CSR v ČR a jejich role ( BLF, Fórum Dárců, atd)
- PŘEDNÁŠKA 8: Veřejnost a práce s veřejností Vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, opinion leaders a masová media, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění a veřejnost, utváření a funkce veřejného mínění, výzkumy veřejného mínění jejich role, veřejnosti a generace ( generační identita, věkové vlny, generace X,Y, Z, veřejnosti budoucnosti), cílová skupina, stakeholdeři. Způsoby vedení dialogu s veřejností, přesvědčovací proces a etika přesvědčování , fáma a média, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů, životní cyklus issues, postup v issue managementu, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností
- PŘEDNÁŠKA 9: Nástroje public relations Integrace vztahů v organizaci, hlavní činnosti PR, human relations, media relations, nástroje media relations, public affairs, astroturfing, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations , mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR, diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství, corporate publishing, výroční zprávy - nástroj investor relations, časopisy pro zákazníky, časopisy pro zaměstnance
- PŘEDNÁŠKA10: PR, lobbying a sponzoring. Problematika lobbování- historie, obsah a jeho využití v PR, prostředky a formy individuálního působení, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, vymezení sponzoringu, sponzoring x dárcovství, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, profesionální přístup ke sponzoringu, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti.
- PŘEDNÁŠKA 11: Plánování a realizace PR Strategické x taktická opatření, Situační analýza, stanovení cílů, vision a mission, kontext marketingu a marketingové komunikace, určení strategických cest, strategické plánování ,základní elementy PR plánu,identifikace cílových skupin, návrh opatření,nejčastější nástroje ( tisk, new release, new letter, rozhlas, TV, weblog, webcasting, projevy, psaní projevů, prezentační dovednosti, interview, tiskové konference, události, pseudoudálosti), finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity,PR kampaně a jejich fáze, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací
- PŘEDNÁŠKA 12: Profesní asociace v oblasti PR a jejich role, public relations a etika Organizace v oblasti PR, Asociace Public Relations Agentur (APRA), International Public Relations Association (IPRA), Etika – možná rizika vyplývající z PR aktivit, Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek., PR agentury a zadavatelé, interní chod agentury, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
- KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
- doporučená literatura
- • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- • CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace - pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4234-2
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- • PHILIPS, D. Online public relations. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN-80-247-0368-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, 208 str. ISBN 978-80-247-3983-0.
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS (časová týdenní dotace 2 př. + 1 cv.) a řízených skupinových konzultací v KS (10).
Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány. - Metody hodnocení
- Předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. O obsahu a rozsahu povinností k zápočtu rozhodne pedagog - vedoucí cvičení. Souhrnná zkouška bude probíhat ústní nebo písemnou formou v rozsahu daného učiva (rozhodnutí na zkoušejícím) v rozsahu znalostí 12 hlavních tematických bloků.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící) - Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 M26, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 M26, V. Kunz
B_PR/cM1PH: každé liché úterý 17:30–18:14 E126, každé liché úterý 18:15–19:00 E126, M. Kykalová
B_PR/cM2PH: každou sudou středu 19:15–19:59 E128, každou sudou středu 20:00–20:45 E128, M. Kykalová
B_PR/cM3PH: každou lichou středu 19:15–19:59 E128, každou lichou středu 20:00–20:45 E128, M. Kykalová
B_PR/pMMO: Po 10:30–11:14 M26, Po 11:15–12:00 M26, V. Kunz
B_PR/pMPH: St 17:30–18:14 E007KC, St 18:15–19:00 E007KC, M. Kykalová
B_PR/uMKL: Út 18. 3. 19:15–20:45 K311, Út 1. 4. 17:30–19:00 K311, 19:15–20:45 K311, Út 15. 4. 17:30–19:00 K311, 19:15–20:45 K311, M. Kykalová
B_PR/uMPH: Út 18. 2. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, Út 25. 2. 19:15–20:45 E129, Út 4. 3. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, M. Kykalová
B_PR/vMMO: Pá 14. 3. 13:45–15:15 M15, 15:30–17:00 M15, Pá 11. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Pá 25. 4. 12:00–13:30 M27, V. Kunz
B_PR/vMPH: Pá 14. 2. 17:15–18:45 E128, Pá 28. 2. 17:15–18:45 E227, Pá 14. 3. 17:15–18:45 E227, Pá 28. 3. 17:15–18:45 E227, Pá 11. 4. 17:15–18:45 E227, M. Kykalová - Předpoklady
- Úspěšné absolvování prerekvizitů k předmětu B_PR. Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu Public relations by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti (včetně využití moderních komunikčních a informačních technologií v PR), ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích. Studenti pochopí roli PR v systému budování značky, stejně jako význam řízené reputace v nebrandovaných oborech.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations, vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti Historický exkurz, kořeny public relations, významné osobnosti a jejich přínos pro rozvoj PR (Ivy Lee, Edward. L. Bernays, W. Lippmann, atd), čtyři klasické modely PRPR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations, PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu, PR jako součást komerčních aktivit médií, USA jako kolébka PR, místní specifika PR, antická rétorika, image panovníků, apoštolové křesťanství a PR, PR do 2.světové války , public relations v českém prostředí do roku 1989, public relations v českém prostředí po roce 1989. . PŘEDNÁŠKA 2: Public relations v současnosti, teorie a metodologie Metodologická vymezení public relations, Různé přístupy k teorii PR ( systémová teorie, rétorická teorie, vztahová teorie, kritická teorie, politicko – ekonomická teorie, PR v současnosti - východiska PR, vymezení PR, zásady fungování PR, význam PR v současné společnosti, charakter PR v současnosti (agenda setting), role PR v systému budování značky, řízená reputace v nebrandovaných oborech, univerzální přístup, společenská prospěšnost, kritika PR, hlavní principy a charakteristiky PR, trendy nového tisíciletí v PR a jeho budoucnost. PŘEDNÁŠKA 3: PR jako součást komunikace Vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci, prostředí PR proaktivní a reaktivní PR, integrovaná marketingová komunikace a PR PŘEDNÁŠKA 4: Identita organizace – rámec pro fungování PR. Definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product. PŘEDNÁŠKA 5: Organizace public relations v podnicích Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, integrace vztahů v organizaci interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR (community relations, investor relations, media relations. PŘEDNÁŠKA 6: Krizová komunikace v public relations Podstata krizového managementu, o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, krizová komunikace v PR, řešení krize a řízení konfliktů (conflict management), strategický přístup k řešení krizových situací, nátlakové skupiny a jejich role, předkrizové období, krizové plánování a krizový plán, krizový audit,příprava krizového plánu, tvorba a struktura krizového plánu, krizový komunikační tým, rozvoj krizového komunikačního týmu, příčiny krizí, typy krizí, metody analýzy rizik, reakce na krizovou situaci, dobrá pověst jako klíčová hodnota, Jak komunikovat v průběhu krize, vztahy s médii v čase krize, krizový manuál, internetová webová stránka, internetová sociální média během krize,období po krizi, obnova image, právní aspekty PR (pomluva a urážka, nactiutrhání, předcházení a vyhýbání se sporům) PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků Vymezení a vývoj CSR, významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě ( např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa), hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR ( environmnetílní, ekonomický a sociální pilíř CSR), standardy upravující společensky odpovědné chování podniků ( důvody a výhody implementace standardů včetně problémů s nimi spojených, komparace jednotlivých standardů), příbuzné koncepty (firemní filantropie, firemní občanství, podnikatelská etika, Creating Shared Value, Corporate community involvement, společensky odpovědné investování), argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti (M. Friedmanova či R. Reichova kritika CSR), přínosy vyplývající z přijetí CSR co přináší CSR podnikům, proces implementace CSR do podniku a jeho hlavní kroky, teorie stakeholderů a členění stakeholderů, CSR jako nástroj marketingové komunikace,reportování o CSR ( vývoj a stav CSR reportování, důvody ne-reportování, trendy v CSR reportování, kroky směřující k tvorbě CSR reportu, společenská odpovědnost podniků v ČR a ve světě (významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě - např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa., atd., milníky ve vývoji CSR v EU, CSR v ČR před a po roce 1989, organizace podporující CSR v ČR a jejich role -BLF, Fórum Dárců, atd, veřejná ocenění v oblasti CSR, média a CSR v ČR, Národní strategie a akční plán MPO v ČR a jeho role), případové studie CSR podniků (např. ČSOB, T- Mobile, skupina AGC Flat Glass Czech, Plzeňský Prazdroj, PRK Partners, Deloitte Česká republika, Bayer s.r.o., E.ON), instituce podporující CSR v ČR a jejich role ( BLF, Fórum Dárců, atd) PŘEDNÁŠKA 8: Veřejnost a práce s veřejností Vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, opinion leaders a masová media, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění a veřejnost, utváření a funkce veřejného mínění, výzkumy veřejného mínění jejich role, veřejnosti a generace ( generační identita, věkové vlny, generace X,Y, Z, veřejnosti budoucnosti), cílová skupina, stakeholdeři. Způsoby vedení dialogu s veřejností, přesvědčovací proces a etika přesvědčování , fáma a média, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů, životní cyklus issues, postup v issue managementu, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností PŘEDNÁŠKA 9: Nástroje public relations Integrace vztahů v organizaci, hlavní činnosti PR, human relations, media relations, nástroje media relations, public affairs, astroturfing, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations , mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR, diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství, corporate publishing, výroční zprávy - nástroj investor relations, časopisy pro zákazníky, časopisy pro zaměstnance PŘEDNÁŠKA10: PR, lobbying a sponzoring. Problematika lobbování- historie, obsah a jeho využití v PR, prostředky a formy individuálního působení, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, vymezení sponzoringu, sponzoring x dárcovství, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, profesionální přístup ke sponzoringu, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti. PŘEDNÁŠKA 11: Plánování a realizace PR Strategické x taktická opatření, Situační analýza, stanovení cílů, vision a mission, kontext marketingu a marketingové komunikace, určení strategických cest, strategické plánování ,základní elementy PR plánu,identifikace cílových skupin, návrh opatření,nejčastější nástroje ( tisk, new release, new letter, rozhlas, TV, weblog, webcasting, projevy, psaní projevů, prezentační dovednosti, interview, tiskové konference, události, pseudoudálosti), finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity,PR kampaně a jejich fáze, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací PŘEDNÁŠKA 12: Profesní asociace v oblasti PR a jejich role, public relations a etika Organizace v oblasti PR, Asociace Public Relations Agentur (APRA), International Public Relations Association (IPRA), Etika – možná rizika vyplývající z PR aktivit, Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek., PR agentury a zadavatelé, interní chod agentury, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- KUNZ, V. KAŠPAROVÁ, K. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha : Grada Publishing, 2013., ISBN 978-80-247-4480-3.
- KADERA, M., VLAČIHOVÁ, A. Lobbing. Praha: VŠFS – EUPRES, ISBN 80–358–0754 -9.
- doporučená literatura
- • KOPECKÝ, L. Public relations - Dějiny - teorie - praxe -. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- • CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace - pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4234-2
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- • PHILIPS, D. Online public relations. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN-80-247-0368-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, 208 str. ISBN 978-80-247-3983-0.
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičenív PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zkouškou. předmět bude zakončen zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat ústní formou v rozsahu daného učiva, resp. 12 hlavních tematických bloků.
- Informace učitele
- Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící) - Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M01, každé liché pondělí 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_PR/cM1PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E223, každou sudou středu 11:15–12:00 E223, T. Dvořáková
B_PR/cM2PH: každou lichou středu 8:45–9:29 E228, každou lichou středu 9:30–10:15 E228, T. Dvořáková
B_PR/cM3PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 E223, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 E223, T. Dvořáková
B_PR/cM4PH: každé sudé úterý 17:30–18:14 E223, každé sudé úterý 18:15–19:00 E223, M. Kykalová
B_PR/pMMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M01, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_PR/pMPH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR/sMKL: St 20. 2. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, St 20. 3. 19:15–20:45 K203, St 3. 4. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, P. Klička
B_PR/sMPH: St 20. 2. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, St 13. 3. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, St 20. 3. 15:45–17:15 E228, M. Kašík
B_PR/vMMO: So 6. 4. 8:00–9:30 M27, So 20. 4. 8:00–9:30 M27, 9:45–11:15 M27, Pá 3. 5. 15:30–17:00 M27, 17:15–18:45 M27, V. Kunz
B_PR/vM2PH: Pá 22. 3. 15:30–17:00 E223, Pá 12. 4. 12:00–13:30 E223, 13:45–15:15 E223, Pá 26. 4. 12:00–13:30 E223, 13:45–15:15 E223, T. Dvořáková
B_PR/vM3PH: Pá 8. 2. 15:30–17:00 E224, Pá 22. 2. 15:30–17:00 E224, Pá 22. 3. 12:00–13:30 E224, 13:45–15:15 E224, Pá 12. 4. 15:30–17:00 E224, T. Dvořáková - Předpoklady
- Úspěšné absolvování prerekvizitů k předmětu B_PR_1. Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu Public relations by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti (včetně využití moderních komunikčních a informačních technologií v PR), ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích. Studenti pochopí roli PR v systému budování značky, stejně jako význam řízené reputace v nebrandovaných oborech.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations, vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti Historický exkurz, kořeny public relations, PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations, PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu, PR jako součást komerčních aktivit médií, PR do 2.světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989. PŘEDNÁŠKA 2: Public relations v současnosti, teorie a metodologie Metodologická vymezení public relations, PR v současnosti - východiska PR, vymezení PR, zásady fungování PR, význam PR v současné společnosti, charakter PR v současnosti (agenda setting), role PR v systému budování značky, řízená reputace v nebrandovaných oborech PŘEDNÁŠKA 3: PR jako součást komunikace Vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci, prostředí PR proaktivní a reaktivní PR, integrovaná marketingová komunikace a PR PŘEDNÁŠKA 4: Identita organizace – rámec pro fungování PR. Definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product. PŘEDNÁŠKA 5: Organizace public relations v podnicích Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, integrace vztahů v organizaci interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR (community relations, investor relations, media relations. PŘEDNÁŠKA 6: Krizová komunikace v public relations Podstata krizového managementu, o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, krizová komunikace v PR, nátlakové skupiny, krizový plán, příprava krizového plánu, tvorba a struktura krizového plánu, příčiny krizí, typy krizí, metody analýzy rizik, reakce na krizovou situaci. PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků Vymezení a vývoj CSR, významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě ( např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa), hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR ( environmnetílní, ekonomický a sociální pilíř CSR), příbuzné koncepty (firemní filantropie, firemní občanství, podnikatelská etika), argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti (M. Friedmanova či R. Reichova kritika CSR), co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů a členění stakeholderů, CSR jako nástroj marketingové komunikace, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR a ve světě ( případové studie (např. ČSOB, T- Mobile, skupina AGC skupina Czech Coal, Severočeské doly a.s., atd ), instituce podporující CSR v ČR a jejich role ( BLF, Fórum Dárců, atd) PŘEDNÁŠKA 8: Veřejnost a práce s veřejností Vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři. Způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů, životní cyklus issues, postup v issue managementu, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností PŘEDNÁŠKA 9: Nástroje public relations Integrace vztahů v organizaci, human relations, media relations, nástroje media relations, public affairs, astroturfing, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations , mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR, diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství, corporate publishing, výroční zprávy - nástroj investor relations, časopisy pro zákazníky, časopisy pro zaměstnance PŘEDNÁŠKA10: PR, lobbying a sponzoring. Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, vymezení sponzoringu, sponzoring x dárcovství, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, profesionální přístup ke sponzoringu, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti. PŘEDNÁŠKA 11: Plánování a strategie PR kampaní, měření účinnosti PR Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací PŘEDNÁŠKA 12: Profesní asociace v oblasti PR a jejich role, public relations a etika Organizace v oblasti PR, Asociace Public Relations Agentur (APRA), International Public Relations Association (IPRA), Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek., PR agentury a zadavatelé, interní chod agentury, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- doporučená literatura
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- SCOTT, DAVID MEERMAN. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2008. ISBN 978 -80-86815-93-0
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, 208 str. ISBN 978-80-247-3983-0.
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičenív PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zkouškou. předmět bude zakončen zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou.Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
- Informace učitele
- Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa1.
B_PR Personální řízení
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Otakar Němec, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová - Předpoklady
- Úspěšné absolvování prerekvizitů k předmětu B_PR_1. Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu Public relations by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti (včetně využití moderních komunikčních a informačních technologií v PR), ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích. Studenti pochopí roli PR v systému budování značky, stejně jako význam řízené reputace v nebrandovaných oborech.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations, vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti Historický exkurz, kořeny public relations, PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations., PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu, PR jako součást komerčních aktivit médií, PR do 2.světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989. PŘEDNÁŠKA 2: Public relations v současnosti, teorie a metodologie Metodologická vymezení public relations, PR v současnosti - východiska PR, vymezení PR, zásady fungování PR, význam PR v současné společnosti, charakter PR v současnosti (agenda setting), role PR v systému budování značky, řízená reputace v nebrandovaných oborech PŘEDNÁŠKA 3: PR jako součást komunikace Vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci, prostředí PR proaktivní a reaktivní PR, integrovaná marketingová komunikace a PR PŘEDNÁŠKA 4: Identita organizace – rámec pro fungování PR. Definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product. PŘEDNÁŠKA 5: Organizace public relations v podnicích Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, integrace vztahů v organizaci interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR (community relations, investor relations, media relations. PŘEDNÁŠKA 6: Krizová komunikace v public relations Podstata krizového managementu, o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, krizová komunikace v PR, nátlakové skupiny, krizový plán, příprava krizového plánu, tvorba a struktura krizového plánu, příčiny krizí, typy krizí, metody analýzy rizik, reakce na krizovou situaci. PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků Vymezení a vývoj CSR, významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě ( např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa), hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR ( environmnetílní, ekonomický a sociální pilíř CSR), příbuzné koncepty (firemní filantropie, firemní občanství, podnikatelská etika), argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti (M. Friedmanova či R. Reichova kritika CSR), co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů a členění stakeholderů, CSR jako nástroj marketingové komunikace, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR a ve světě ( případové studie (např. ČSOB, T- Mobile, skupina AGC skupina Czech Coal, Severočeské doly a.s., atd ), instituce podporující CSR v ČR a jejich role ( BLF, Fórum Dárců, atd) PŘEDNÁŠKA 8: Veřejnost a práce s veřejností Vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři. Způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů, životní cyklus issues, postup v issue managementu, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností PŘEDNÁŠKA 9: Nástroje public relations Integrace vztahů v organizaci, human relations, media relations, nástroje media relations, public affairs, astroturfing, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations , mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR, diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství, corporate publishing, výroční zprávy - nástroj investor relations, časopisy pro zákazníky, časopisy pro zaměstnance PŘEDNÁŠKA10: PR, lobbying a sponzoring. Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, vymezení sponzoringu, sponzoring x dárcovství, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, profesionální přístup ke sponzoringu, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti. PŘEDNÁŠKA 11: Plánování a strategie PR kampaní, měření účinnosti PR Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací PŘEDNÁŠKA 12: Profesní asociace v oblasti PR a jejich role, public relations a etika Organizace v oblasti PR, Asociace Public Relations Agentur (APRA), International Public Relations Association (IPRA), Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek., PR agentury a zadavatelé, interní chod agentury, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- doporučená literatura
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- SCOTT, DAVID MEERMAN. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2008. ISBN 978 -80-86815-93-0
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, 208 str. ISBN 978-80-247-3983-0.
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičenív PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou.Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
- Informace učitele
- Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
B_PR Public Relations
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Tereza Dvořáková (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící) - Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cMMO: každé liché úterý 8:00–8:44 M27, každé liché úterý 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_PR/cM1PH: každou lichou středu 8:45–9:29 E129, každou lichou středu 9:30–10:15 E129, M. Kašík
B_PR/cM2PH: každý lichý čtvrtek 17:30–18:14 E223, každý lichý čtvrtek 18:15–19:00 E223, T. Dvořáková
B_PR/cM3PH: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 E129, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 E129, T. Dvořáková
B_PR/cM4PH: každé liché pondělí 9:30–10:14 E126, každé liché pondělí 10:15–11:00 E126, P. Klička
B_PR/pMMO: každé sudé úterý 8:00–8:44 M27, každé sudé úterý 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_PR/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E007KC, každou sudou středu 9:30–10:15 E007KC, M. Kašík
B_PR/uMKL: Út 14. 2. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, Út 28. 2. 19:15–20:45 K212, Út 6. 3. 14:00–15:30 K312, Út 20. 3. 15:45–17:15 K212, P. Klička
B_PR/uMPH: Út 20. 3. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 3. 4. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 10. 4. 14:00–15:30 E124, M. Kašík
B_PR/vMMO: Pá 9. 3. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, So 10. 3. 9:45–11:15 M14, Pá 23. 3. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, V. Kunz
B_PR/vM2PH: So 24. 3. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Pá 13. 4. 17:15–18:45 E225, So 28. 4. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, M. Kykalová
B_PR/vM3PH: So 11. 2. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, So 25. 2. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Pá 23. 3. 17:15–18:45 E227, M. Kykalová - Předpoklady
- Úspěšné absolvování prerekvizitů k předmětu B_PR_1. Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu Public relations by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti (včetně využití moderních komunikčních a informačních technologií v PR), ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích. Studenti pochopí roli PR v systému budování značky, stejně jako význam řízené reputace v nebrandovaných oborech.
- Osnova
- PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations, vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti Historický exkurz, kořeny public relations, PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations., PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu, PR jako součást komerčních aktivit médií, PR do 2.světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989. PŘEDNÁŠKA 2: Public relations v současnosti, teorie a metodologie Metodologická vymezení public relations, PR v současnosti - východiska PR, vymezení PR, zásady fungování PR, význam PR v současné společnosti, charakter PR v současnosti (agenda setting), role PR v systému budování značky, řízená reputace v nebrandovaných oborech PŘEDNÁŠKA 3: PR jako součást komunikace Vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci, prostředí PR proaktivní a reaktivní PR, integrovaná marketingová komunikace a PR PŘEDNÁŠKA 4: Identita organizace – rámec pro fungování PR. Definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product. PŘEDNÁŠKA 5: Organizace public relations v podnicích Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, integrace vztahů v organizaci interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR (community relations, investor relations, media relations. PŘEDNÁŠKA 6: Krizová komunikace v public relations Podstata krizového managementu, o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, krizová komunikace v PR, nátlakové skupiny, krizový plán, příprava krizového plánu, tvorba a struktura krizového plánu, příčiny krizí, typy krizí, metody analýzy rizik, reakce na krizovou situaci. PŘEDNÁŠKA 7: Společenská odpovědnost podniků Vymezení a vývoj CSR, významné osobnosti na poli CSR a firemní filantropie v České republice a ve světě ( např. H. Ford, Josef Hlávka, T. Baťa), hlavní charakteristiky konceptu CSR, základní oblasti CSR ( environmnetílní, ekonomický a sociální pilíř CSR), příbuzné koncepty (firemní filantropie, firemní občanství, podnikatelská etika), argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti (M. Friedmanova či R. Reichova kritika CSR), co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů a členění stakeholderů, CSR jako nástroj marketingové komunikace, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR a ve světě ( případové studie (např. ČSOB, T- Mobile, skupina AGC skupina Czech Coal, Severočeské doly a.s., atd ), instituce podporující CSR v ČR a jejich role ( BLF, Fórum Dárců, atd) PŘEDNÁŠKA 8: Veřejnost a práce s veřejností Vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři. Způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů, životní cyklus issues, postup v issue managementu, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností PŘEDNÁŠKA 9: Nástroje public relations Integrace vztahů v organizaci, human relations, media relations, nástroje media relations, public affairs, astroturfing, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations , mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR, diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství, corporate publishing, výroční zprávy - nástroj investor relations, časopisy pro zákazníky, časopisy pro zaměstnance PŘEDNÁŠKA10: PR, lobbying a sponzoring. Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, vymezení sponzoringu, sponzoring x dárcovství, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, profesionální přístup ke sponzoringu, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti. PŘEDNÁŠKA 11: Plánování a strategie PR kampaní, měření účinnosti PR Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací PŘEDNÁŠKA 12: Profesní asociace v oblasti PR a jejich role, public relations a etika Organizace v oblasti PR, Asociace Public Relations Agentur (APRA), International Public Relations Association (IPRA), Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek., PR agentury a zadavatelé, interní chod agentury, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur.
- Literatura
- povinná literatura
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- doporučená literatura
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- SCOTT, DAVID MEERMAN. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2008. ISBN 978 -80-86815-93-0
- KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha : Grada Publishing, 2012, 208 str. ISBN 978-80-247-3983-0.
- Výukové metody
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičenív PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zkouškou. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou.Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
- Informace učitele
- Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PR Personální řízení
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Mgr. Stanislava Borejová (cvičící)
doc. Ing. Otakar Němec, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PR/cRMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M27, každé liché pondělí 9:30–10:15 M27, S. Borejová
B_PR/cRPH: každé liché úterý 12:15–12:59 E128, každé liché úterý 13:00–13:45 E128, O. Němec
B_PR/pRMO: každé sudé pondělí 8:45–9:29 M27, každé sudé pondělí 9:30–10:15 M27, S. Borejová
B_PR/pRPH: každé sudé úterý 12:15–12:59 E128, každé sudé úterý 13:00–13:45 E128, O. Němec
B_PR/sRmKL: St 26. 10. 17:30–19:00 K212, St 23. 11. 17:30–19:00 K212, St 14. 12. 17:30–19:00 K211, J. Blaha
B_PR/sRPH: St 23. 11. 17:30–19:00 E223, St 7. 12. 17:30–19:00 E223, St 14. 12. 17:30–19:00 E223, O. Němec
B_PR/vRPH: Pá 7. 10. 15:30–17:00 E024, So 22. 10. 9:45–11:15 E024, 11:30–13:00 E024, O. Němec - Předpoklady
- Předpokladem úspěšného studia je předchozí elementární znalost problematiky řízení podniku, psychologie a sociologie práce, základů manažerské kultury a etiky. Na základě osvojené problematiky student bude znát odbornou terminologii personálního řízení, umí vysvětlit obsah oboru, zvládá procesy personálního řízení. Rozhodující krok k naplnění cílů studia tohoto předmětu musí studující udělat tím, že bude chtít samostatně pracovat po celou dobu studia. Je nezbytná rozsáhlá individuální příprava.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Základním cílem studie předmětu je : a) seznámit studenty se zásadami pesonálního řízení v podniku, rozvojem pesonální práce ve vztahu ke změnám ve společnosti; b) zvýraznit poslání, cíle a úkoly personálního řízení, odpovědnost vedoucích zaměstnanců a personalistů v systému řízení a realizace klíčových personálních činností;- c) podtrhnout význam hodnocení pracovního výkonu, odměňování, vzdělávání a komplexní péče o zaměstnance;-
- Osnova
- 1. Předmět personálního řízení. Pojetí a význam personální práce v podniku. Vývojové trendy, poslání, cíle a úkoly personálního řízení. Administrativní a informační zabezpečení.- 2. Plánování a optimalizace potřeby pracovních sil v podniku. Plánování a optimalizace stavu zaměstnanců. Analýza, projektování, specifikace pracovního místa, popis pracovní náplně. 3. Získávání, výběr, orientace a adaptace a uvolňování zaměstnanců. Metody získávání (náboru) a výběru zaměstnanců. Rovné a etické zacházení s účastníky výběrového řízení. Adaptační proces. Přeřazování, uvolňování a propouštění zaměstnanců.- 4. Hodnocení firemního a osobního pracovního výkonu, odměňování.Základní přístupy, smysl a účel. Zásady, metody a techniky. Problém subjektivity hodnocení. Personální důsledky. Systém a formy odměňování. 5. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Stanovení potřeb, formy zvyšování kvalifikace. Systém podnikového vzdělávání, vyhodnocování jeho účinnosti. Pracovní postup a pojetí kariérního růstu.- 6. Péče o zaměstnance a zaměstnanecké vztahy. Pracovní poměr, pracovní smlouva , kolektivní smlouva, formy vyjednávání, sociální smír. Předcházení krizovým situacím a pracovním konfliktům. Pracovní doba, pracovní prostředí, bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
- Literatura
- povinná literatura
- ANTHONY, W. 2006. Human Resources Management. Mason : Thomsonlearning, 2006. ISBN 978-0.324-38942
- ARMSTRONG, Michael. 2006. A handbook of human resource management practice. London : Kogan Page, 2006. 982 p. 0-7494-4631-5
- HRONÍK, František. 2006. Hodnocení pracovníků, Praha: Grada Publishing, 2006, 126s. ISBN: 80-2471-458-2
- KOCIÁNOVÁ Renata. 2010. Personální činnosti a metody personální práce, 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 224 s. ISBN 978-80-247-2497-3
- KOUBEK, Josef. 2007 Personální práce v malých a středních firmách, Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 264 s. ISBN 978-80-247-2202-3.
- PILAŘOVÁ Irena: 2008 Jak efektivně hodnotit zaměstnance, Havlíčkův Brod : Grada Publishing a.s. 2008. 120s. ISBN 978-80-247-2042-5
- STÝBLO, Jiří. 2008. Management současný a budoucí, 1. vyd.Praha : Professional Publishing, 2008, 186 s. ISBN: 978-80-86946-67-2
- VEBER, Jaromír a kol. 2009. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009, 736 s.
- doporučená literatura
- BLÁHA, J. a spol. 2005. Personalistika pro malé a střední firmy. Praha : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0374-9
- HRONÍK, František. 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8
- LAUFER, Helmut. 2008. 99 tipů pro úspěšné vedení lidí. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. 168 s. ISBN 978-80-247-2445-4
- PETŘÍKOVÁ Růžena a kol. 2007. Lidé v procesech řízení. Praha: Professional Publishing 2007. 216 s. ISBN 978-80-86946-58-3
- ZIELKE, Christian. 2006. Nejčastější chyby manažerů a jak se jim vyhnout. Přeložila: Iva MICHŇOVÁ. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. 128 s.
- Stýblo, Jiří. Management a lidé ve firmě. Praha : EUPERESS VŠFS, 2008. 99 s. ISBN 978-80-86754-98-7.
- URBAN, Jan. 2008. Jak zvládnout 10 nejobtížnějších situací manažera: Praha: Grada Publishing, a. s. 2008. 208 s. ISBN 978-80-247-2465-2
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a cvičení v preeznční formě studia a řízených skupinových konzultacíé v kombinované formě studia. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované fromě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. V návaznosti na znalosti získané v oblasti řízení podniku, řízení projektů, sociologie student zpracuje studii na vybrané téma jako podmínku k udělení zápočtu. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)