N_AMK Audit marketingové komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Radek Turčáni
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Elementární znalost problematiky marketingové komunikace a mediálního prostředí. Schopnost uplatnit vyučované teoretické poznatky a aplikovat je v praxi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi získají přehled o struktuře českého mediálního prostředí včetně terminologie a budou schopni vysvětlit v praxi pro mediální plánování užívané metriky. Po absolvování kurzu budou studenti schopni vysvětlit kritéria výběru médií, vytvořit mediální a evaluační plán. Seznámí se ze základní filozofii mediálního plánování a proč je důležitá Post Buy analýza a kontrola úspěšnosti kampaní. Získané informace budou schopni využít k vytvoření reálného mediálního plánu komunikační kampaně včetně evaluace.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni: - Rozumět českému mediálnímu trhu, vč. jeho vývojových trendů - Definovat technické parametry jednotlivých médií - Definovat základní terminologii mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního plánování - Porozumět procesu mediálního nákupu - Navrhnout mediální plán a s ohledem na IMC a cíle strategie společnosti - Vyhodnotit reklamní úspěšnost mediální kampaně a navrhovat alternativy změny
Osnova
  • Osnova přednášek:
  • 1. Média a jejich postavení ve společnosti
  • 2. Produkce mediální organizace
  • 3. Publikum vs. Klient
  • 4. Mediální produkt
  • 5. Vliv médií v kontextu jejich využití v MKT kampaních
  • 6. Média v kontextu marketingu a naopak
  • 7. Marketingová strategie a mediální plánování
  • 8. Mediální plán: základní metriky
  • 9. Vytvoření mediálního plánu
  • 10. Rozpočet
  • 11. Realizace a vyhodnocení mediálního plánu
  • 12. Kazuistika mediaplánu komunikační reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • KELLEY Larry, Kim SHEEHAN and Donald W. JUGENHEIMER. Advertising Media Planning. 4th Ed. New York: Routledge, 2015. 352 p. ISBN 978-0-7656-4089-5.
  • KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 6th edition. New York, 2017. ISBN 978-113-8689-152
  • MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketing Plans: How to prepare them, how to profit from them. 8th edition. West Sussex, printed USA: Wiley, 2016. ISBN 9781119217138.
    doporučená literatura
  • KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersay, Canada: Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66854-1.
  • DAN S., Kennedy. Magnetic Marketing: How to attract a flood of new customers that pay, stay and refer. USA: Forbes Books, 2018. ISBN 978-1-946633-74-3.
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány konkrétní příklady z praxe, videa i prezentace pro seznámení studenta s mediálním prostředím online i offline. Hlavním cílem je představení celé šíře médií a jejich technologických výhod a omezení při propagaci. Při cvičeních je důraz kladen na aktivní účast studentů při diskusi a vytvoření zápočtové práce a to včetně výpočtů KPI využitých médií v kampaních. Povinná participace na seminářích alespoň ze 75%.
Metody hodnocení
Ukončení kurzu je zápočtem (z). Zápočet student získá za účast na hodinách - 75% v denním studiu, 50% v studiu kombinovaném a za tvorbu mediaplánu ve skupinách o max. 2 členech. V případě nižší účasti student vypracuje mediaplán samostatně, případně následuje pokyny vyučujícího. Další pokyny, včetně textů a informací o mediálním plánování jsou dostupné v IS v interaktivních sylabách a Studijních materiálech.
Informace učitele
Individuální studijní plán (ISP): Pro studenty s ISP, kteří nesplní minimální povinnou účast na přednáškách, je zpracují mediaplán a přílohy samostatně.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/N_AMK