N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Ing. Eva Matoušková (cvičící)
Garance
PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMPH: každou lichou středu 15:45–16:29 S23, každou lichou středu 16:30–17:15 S23, M. Matějka
N_FKIK/pMPH: každou lichou středu 14:00–14:44 S23, každou lichou středu 14:45–15:30 S23, M. Matějka
N_FKIK/uMPH: Út 1. 11. 17:30–19:00 S11, Út 22. 11. 15:45–17:15 S11, Út 6. 12. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Matějka
N_FKIK/vMMO: So 12. 11. 9:45–11:15 M15, Pá 25. 11. 15:45–17:15 M26, 17:30–19:00 M26, E. Matoušková
N_FKIK/vMPH: Pá 30. 9. 17:30–19:00 S24, So 15. 10. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, M. Matějka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
  • Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
  • Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
    doporučená literatura
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
Výukové metody
Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu - Znalostním testem
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2016/N_FKIK