N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu by měl student umět definovat problém pro výzkumný projekt, konkretizovat cíle a cílovou skupinu, ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe. Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
Osnova
  • Struktura předmětu: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové strategie a MIS, Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 4. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 5. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TV meter, oční kamera, neuro metody aj. 6. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 7. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu), výzkum trhu a zákazníka 8. Výzkum marketingové komunikace, reklamy a mediální projekty 9. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 10. Výzkum Image a hodnoty značky, 11. Produktový a cenový výzkum 12. Výzkum distribuce.
Literatura
    povinná literatura
  • ROUBAL, Ondřej, Iva PETROVÁ a František ZICH. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, 184 s. Eupress. ISBN 978-80-7408-092-0. info
  • • KOZEL R., L. MYNÁŘOVÁ, H. SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha. Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3527-6
  • • KOZEL, R., a kol. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. Vyd. Praha. Grada, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
    doporučená literatura
  • • DISMAN, M. 2009. JAK SE VYRÁBÍ SOCIOLOGICKÁ ZNALOST, 3. Vyd., Praha, nakl. Karolinum. 2009. ISBN 978–80-46-0139-7
  • • HAGUE, P. 2003. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8
  • • FORET, M. 2009. Marketingový průzkum - Poznáváme svoje zákazníky, 1. Vyd. Brno, Computer Press 2009, ISBN 978-80-251-2183-2
  • • KENT, R. 2007. Marketing Research. Approaches, Methods and Applications in Europe, London, Thomson Learning, 2007, ISBN-13 978- 1-84480-327-9
  • • VYSEKALOVÁ JITKA A KOL. 2011. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou, která se skládá ze dvou částí: znalostní část 7 vybraných otázek z 30 zkušebních okruhů a část Případová studie - návrh řešení marketingového problému. Kriteriem pro získání zápočtu je zpracování seminárního práce Projekt marketingového výzkumu podle zadání a účast na seminářích 75% u PS a 50% u KS. Kriteriem pro úspěšné složení zkoušky je získání 30 bodů ze 60, alespoň 10 bodů z každé části.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ondřej Kotouč, M.A. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cM1PH: každé liché pondělí 15:45–16:29 S24, každé liché pondělí 16:30–17:15 S24, M. Matějka
N_MMV/cM2PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S24, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S24, M. Matějka
N_MMV/pMPH: každé liché pondělí 14:00–14:44 S01, každé liché pondělí 14:45–15:30 S01, M. Matějka
N_MMV/uMPH: Út 1. 12. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 15. 12. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, M. Matějka
N_MMV/vMMO: So 3. 10. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 17. 10. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/vMPH: Pá 6. 11. 17:15–18:45 S23, So 21. 11. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 4. 12. 17:15–18:45 S23, O. Kotouč
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu by měl student umět definovat problém pro výzkumný projekt, konkretizovat cíle a cílovou skupinu, ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe. Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
Osnova
  • Struktura předmětu: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové strategie a MIS, Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 4. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 5. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TV meter, oční kamera, neuro metody aj. 6. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 7. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu), výzkum trhu a zákazníka 8. Výzkum marketingové komunikace, reklamy a mediální projekty 9. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 10. Výzkum Image a hodnoty značky, 11. Produktový a cenový výzkum 12. Výzkum distribuce.
Literatura
    povinná literatura
  • ROUBAL, Ondřej, Iva PETROVÁ a František ZICH. Metodologie marketingových výzkumů. 1. vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2014, 184 s. Eupress. ISBN 978-80-7408-092-0. info
  • • KOZEL R., L. MYNÁŘOVÁ, H. SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha. Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3527-6
  • • KOZEL, R., a kol. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. Vyd. Praha. Grada, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
    doporučená literatura
  • • DISMAN, M. 2009. JAK SE VYRÁBÍ SOCIOLOGICKÁ ZNALOST, 3. Vyd., Praha, nakl. Karolinum. 2009. ISBN 978–80-46-0139-7
  • • HAGUE, P. 2003. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8
  • • FORET, M. 2009. Marketingový průzkum - Poznáváme svoje zákazníky, 1. Vyd. Brno, Computer Press 2009, ISBN 978-80-251-2183-2
  • • KENT, R. 2007. Marketing Research. Approaches, Methods and Applications in Europe, London, Thomson Learning, 2007, ISBN-13 978- 1-84480-327-9
  • • VYSEKALOVÁ JITKA A KOL. 2011. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou, která se skládá ze dvou částí: znalostní část 7 vybraných otázek z 30 zkušebních okruhů a část Případová studie - návrh řešení marketingového problému. Kriteriem pro získání zápočtu je zpracování seminárního práce Projekt marketingového výzkumu podle zadání a účast na seminářích 75% u PS a 50% u KS. Kriteriem pro úspěšné složení zkoušky je získání 30 bodů ze 60, alespoň 10 bodů z každé části.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ondřej Kotouč, M.A. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 M26, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 M26, M. Matějka
N_MMV/cM1PH: každé sudé úterý 15:45–16:29 S32, každé sudé úterý 16:30–17:15 S32, M. Tomčík
N_MMV/cM2PH: každé liché úterý 12:15–12:59 S01, každé liché úterý 13:00–13:45 S01, M. Tomčík
N_MMV/pMMO: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 M26, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 M26, M. Matějka
N_MMV/pMPH: každé sudé úterý 12:15–12:59 S01, každé sudé úterý 13:00–13:45 S01, M. Tomčík
N_MMV/uMPH: Út 18. 11. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Út 2. 12. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, M. Tomčík
N_MMV/vMKL: Pá 3. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 24. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, M. Matějka
N_MMV/vM2PH: So 1. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 28. 11. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, O. Kotouč
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu by měl student umět definovat problém pro výzkumný projekt, konkretizovat cíle a cílovou skupinu, ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe. Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
Osnova
  • Struktura předmětu: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové strategie a MIS, Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 4. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 5. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TV meter, oční kamera, neuro metody aj. 6. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 7. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu), výzkum trhu a zákazníka 8. Výzkum marketingové komunikace, reklamy a mediální projekty 9. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 10. Výzkum Image a hodnoty značky, 11. Produktový a cenový výzkum 12. Výzkum distribuce.
Literatura
    povinná literatura
  • • KOZEL R., L. MYNÁŘOVÁ, H. SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha. Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3527-6
  • • KOZEL, R., a kol. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. Vyd. Praha. Grada, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
    doporučená literatura
  • • DISMAN, M. 2009. JAK SE VYRÁBÍ SOCIOLOGICKÁ ZNALOST, 3. Vyd., Praha, nakl. Karolinum. 2009. ISBN 978–80-46-0139-7
  • • HAGUE, P. 2003. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8
  • • FORET, M. 2009. Marketingový průzkum - Poznáváme svoje zákazníky, 1. Vyd. Brno, Computer Press 2009, ISBN 978-80-251-2183-2
  • • KENT, R. 2007. Marketing Research. Approaches, Methods and Applications in Europe, London, Thomson Learning, 2007, ISBN-13 978- 1-84480-327-9
  • • VYSEKALOVÁ JITKA A KOL. 2011. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou, která se skládá ze dvou částí: znalostní část 7 vybraných otázek z 30 zkušebních okruhů a část Případová studie - návrh řešení marketingového problému. Kriteriem pro získání zápočtu je zpracování seminárního práce Projekt marketingového výzkumu podle zadání a účast na seminářích 75% u PS a 50% u KS. Kriteriem pro úspěšné složení zkoušky je získání 30 bodů ze 60, alespoň 10 bodů z každé části.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Václav Forst, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M16, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M16, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každou lichou středu 17:30–18:14 S24, každou lichou středu 18:15–19:00 S24, V. Forst
N_MMV/cM2PH: každou lichou středu 15:45–16:29 S24, každou lichou středu 16:30–17:15 S24, V. Forst
N_MMV/pMMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M27, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M27, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každou lichou středu 12:15–12:59 S01, každou lichou středu 13:00–13:45 S01, V. Forst
N_MMV/uMPH: Út 5. 11. 17:30–19:00 S11, Út 26. 11. 17:30–19:00 S11, Út 3. 12. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Tomčík
N_MMV/vMMO: Pá 4. 10. 13:45–15:15 M16, 15:30–17:00 M16, Pá 18. 10. 13:45–15:15 M16, 15:30–17:00 M16, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Pá 22. 11. 13:45–15:15 S26, 15:30–17:00 S26, So 7. 12. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, M. Tomčík
N_MMV/vM3PH: Pá 25. 10. 15:30–17:00 S24, 17:15–18:45 S24, So 23. 11. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, M. Tomčík
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu by měl student umět definovat problém pro výzkumný projekt, konkretizovat cíle a cílovou skupinu, ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe. Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
Osnova
  • Struktura předmětu: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové strategie a MIS, Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 4. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 5. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TV meter, oční kamera, neuro metody aj. 6. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 7. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu), výzkum trhu a zákazníka 8. Výzkum marketingové komunikace, reklamy a mediální projekty 9. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 10. Výzkum Image a hodnoty značky, 11. Produktový a cenový výzkum 12. Výzkum distribuce.
Literatura
    povinná literatura
  • • KOZEL R., L. MYNÁŘOVÁ, H. SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha. Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3527-6
  • • KOZEL, R., a kol. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. Vyd. Praha. Grada, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
    doporučená literatura
  • • DISMAN, M. 2009. JAK SE VYRÁBÍ SOCIOLOGICKÁ ZNALOST, 3. Vyd., Praha, nakl. Karolinum. 2009. ISBN 978–80-46-0139-7
  • • HAGUE, P. 2003. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8
  • • FORET, M. 2009. Marketingový průzkum - Poznáváme svoje zákazníky, 1. Vyd. Brno, Computer Press 2009, ISBN 978-80-251-2183-2
  • • KENT, R. 2007. Marketing Research. Approaches, Methods and Applications in Europe, London, Thomson Learning, 2007, ISBN-13 978- 1-84480-327-9
  • • VYSEKALOVÁ JITKA A KOL. 2011. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou, která se skládá ze dvou částí: znalostní část 7 vybraných otázek z 30 zkušebních okruhů a část Případová studie - návrh řešení marketingového problému. Kriteriem pro získání zápočtu je zpracování seminárního práce Projekt marketingového výzkumu podle zadání a účast na seminářích 75% u PS a 50% u KS. Kriteriem pro úspěšné složení zkoušky je získání 30 bodů ze 60, alespoň 10 bodů z každé části.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
prof. Ing. František Zich, DrSc. (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 14:00–14:44 M24, každou lichou středu 14:45–15:30 M24, I. Petrová
N_MMV/cM1PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S21, každé liché pondělí 13:00–13:45 S21, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S24, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S24, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 S34, každé liché pondělí 14:45–15:30 S34, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M24, každou lichou středu 13:00–13:45 M24, I. Petrová
N_MMV/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S01, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 2. 10. 14:00–15:30 S35, Út 9. 10. 15:45–17:15 S35, 17:30–19:00 S35, Út 30. 10. 17:30–19:00 S35, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 20. 11. 15:45–17:15 S34, 17:30–19:00 S34, Út 11. 12. 15:45–17:15 S34, 17:30–19:00 S34, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 26. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, Pá 16. 11. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, I. Petrová
N_MMV/vMMO: So 15. 12. 11:30–13:00 M25, 14:00–15:30 M25, So 12. 1. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, I. Petrová
N_MMV/vM2PH: So 10. 11. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Pá 11. 1. 12:00–13:30 S32, 13:45–15:15 S32, I. Petrová
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu by měl student umět definovat problém pro výzkumný projekt, konkretizovat cíle a cílovou skupinu, ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe. Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
Osnova
  • Struktura předmětu: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové strategie a MIS, Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 4. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 5. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TV meter, oční kamera, neuro metody aj. 6. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 7. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu), výzkum trhu a zákazníka 8. Výzkum marketingové komunikace, reklamy a mediální projekty 9. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 10. Výzkum Image a hodnoty značky, 11. Produktový a cenový výzkum 12. Výzkum distribuce.
Literatura
    povinná literatura
  • • KOZEL R., L. MYNÁŘOVÁ, H. SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha. Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3527-6
  • • KOZEL, R., a kol. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. Vyd. Praha. Grada, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
    doporučená literatura
  • • DISMAN, M. 2009. JAK SE VYRÁBÍ SOCIOLOGICKÁ ZNALOST, 3. Vyd., Praha, nakl. Karolinum. 2009. ISBN 978–80-46-0139-7
  • • HAGUE, P. 2003. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8
  • • FORET, M. 2009. Marketingový průzkum - Poznáváme svoje zákazníky, 1. Vyd. Brno, Computer Press 2009, ISBN 978-80-251-2183-2
  • • KENT, R. 2007. Marketing Research. Approaches, Methods and Applications in Europe, London, Thomson Learning, 2007, ISBN-13 978- 1-84480-327-9
  • • VYSEKALOVÁ JITKA A KOL. 2011. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem a písemnou zkouškou, která se skládá ze dvou částí: znalostní část 7 vybraných otázek z 30 zkušebních okruhů a část Případová studie - návrh řešení marketingového problému. Kriteriem pro získání zápočtu je zpracování seminárního práce Projekt marketingového výzkumu podle zadání a účast na seminářích 75% u PS a 50% u KS. Kriteriem pro úspěšné složení zkoušky je získání 30 bodů ze 60, alespoň 10 bodů z každé části.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M17, každou lichou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé liché úterý 10:30–11:14 S13, každé liché úterý 11:15–12:00 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 S14, každou sudou středu 13:00–13:45 S14, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 S14, každou sudou středu 11:15–12:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M17, každou sudou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 S01, každou sudou středu 9:30–10:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 8. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, Út 22. 11. 15:45–17:15 S21, Út 29. 11. 19:15–20:45 S21, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 11. 10. 14:00–15:30 S32, Út 18. 10. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 29. 11. 14:00–15:30 S32, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 11. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Pá 25. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, I. Petrová
N_MMV/vMMO: Pá 14. 10. 17:15–18:45 M15, 19:00–20:30 M15, So 5. 11. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Pá 2. 12. 15:30–17:00 S11, Pá 16. 12. 15:30–17:00 S11, Pá 13. 1. 12:00–13:30 S11, 13:45–15:15 S11, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: So 3. 12. 8:00–9:30 S23, 9:45–11:15 S23, Pá 16. 12. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, I. Petrová
Předpoklady
Absolovování BS - předměty sociologie, psychologie, zklady marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
Literatura
    povinná literatura
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
  • Foret, M.: Marketingový průzkum. Praha. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, 2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
Výukové metody
přednášky, cvičení, úkázky z praxe, vlastní tvůrčí práce ve skupinách i samostatně
Metody hodnocení
zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
1/1. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M17, každou lichou středu 11:15–12:00 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé liché úterý 8:45–9:29 S13, každé liché úterý 9:30–10:15 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 S11, každé sudé úterý 11:15–12:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každé sudé úterý 12:15–12:59 S11, každé sudé úterý 13:00–13:45 S11, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M17, každou lichou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S32, každé sudé úterý 9:30–10:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 23. 11. 17:30–19:00 S32, Út 7. 12. 15:45–17:15 S32, Út 14. 12. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 23. 11. 19:15–20:45 S26, Út 30. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 7. 12. 17:30–19:00 S26, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 5. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 3. 12. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: So 6. 11. 8:00–9:30 M26, 9:45–11:15 M26, So 20. 11. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Pá 5. 11. 15:30–17:00 S21, Pá 19. 11. 15:30–17:00 S21, Pá 3. 12. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Pá 19. 11. 17:15–18:45 S23, Pá 3. 12. 17:15–18:45 S23, Pá 17. 12. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, I. Petrová
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
Literatura
    povinná literatura
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Foret, M.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, Brno,2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
    doporučená literatura
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška (6 kreditů) Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Metody hodnocení
Zápočet - Seminární práce - Projekt marketingového výzkumu podle zadání Studenti PS - účast na semináři ( 75%) Zkouška: Písemný test - ověření znalostí + case study
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
léto 2010
Rozsah
1/1/0. 8hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
1/1/0. 8hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M25, každou lichou středu 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S24, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S24, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každé liché pondělí 17:30–18:14 S11, každé liché pondělí 18:15–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každé sudé pondělí 17:30–18:14 S14, každé sudé pondělí 18:15–19:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M25, každé liché pondělí 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každé liché pondělí 15:45–16:29 S01, každé liché pondělí 16:30–17:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 8. 12. 19:15–20:45 S11, Út 15. 12. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Út 5. 1. 17:30–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 24. 11. 17:30–19:00 S13, Út 1. 12. 15:45–17:15 S13, 19:15–20:45 S13, Út 8. 12. 17:30–19:00 S13, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 20. 11. 15:30–17:00 K207, 17:15–18:45 K207, Pá 4. 12. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: Pá 13. 11. 15:30–17:00 M25, Pá 27. 11. 13:45–15:15 M25, So 28. 11. 8:00–9:30 M25, So 12. 12. 14:00–15:30 M25, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: So 17. 10. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, So 31. 10. 11:30–13:00 S13, So 14. 11. 14:00–15:30 S13, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: So 31. 10. 9:45–11:15 S26, So 14. 11. 15:45–17:15 S26, So 28. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, I. Petrová
Předpoklady
Předpoklady: Absolvování BS, předmětů Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
  • V rámci předmětu bude věnována pozornost těmto tématům: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu.Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, panel, tazatelské sítě, principy a formy otázek, schéma dotazníku, výběr vzorku, terénní techniky) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum
Literatura
  • Surynek, A., Komárková, R., Kašparová, E.: Základy sociologického výzkumu, Praha, Management Press 2001, ISBN 80-7261-038-4
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Přibová, M.: Marketingový výzkum v praxi, Praha 1996, ISBN 80-7169-299-9
  • , M., J. Stávková: Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0385-8
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.