N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
1/1/0. 8hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M25, každou lichou středu 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S24, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S24, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každé liché pondělí 17:30–18:14 S11, každé liché pondělí 18:15–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každé sudé pondělí 17:30–18:14 S14, každé sudé pondělí 18:15–19:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M25, každé liché pondělí 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každé liché pondělí 15:45–16:29 S01, každé liché pondělí 16:30–17:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 8. 12. 19:15–20:45 S11, Út 15. 12. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Út 5. 1. 17:30–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 24. 11. 17:30–19:00 S13, Út 1. 12. 15:45–17:15 S13, 19:15–20:45 S13, Út 8. 12. 17:30–19:00 S13, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 20. 11. 15:30–17:00 K207, 17:15–18:45 K207, Pá 4. 12. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: Pá 13. 11. 15:30–17:00 M25, Pá 27. 11. 13:45–15:15 M25, So 28. 11. 8:00–9:30 M25, So 12. 12. 14:00–15:30 M25, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: So 17. 10. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, So 31. 10. 11:30–13:00 S13, So 14. 11. 14:00–15:30 S13, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: So 31. 10. 9:45–11:15 S26, So 14. 11. 15:45–17:15 S26, So 28. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, I. Petrová
Předpoklady
Předpoklady: Absolvování BS, předmětů Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
  • V rámci předmětu bude věnována pozornost těmto tématům: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu.Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, panel, tazatelské sítě, principy a formy otázek, schéma dotazníku, výběr vzorku, terénní techniky) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum
Literatura
  • Surynek, A., Komárková, R., Kašparová, E.: Základy sociologického výzkumu, Praha, Management Press 2001, ISBN 80-7261-038-4
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Přibová, M.: Marketingový výzkum v praxi, Praha 1996, ISBN 80-7169-299-9
  • , M., J. Stávková: Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0385-8
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.