N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M17, každou lichou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé liché úterý 10:30–11:14 S13, každé liché úterý 11:15–12:00 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 S14, každou sudou středu 13:00–13:45 S14, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 S14, každou sudou středu 11:15–12:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M17, každou sudou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 S01, každou sudou středu 9:30–10:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 8. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, Út 22. 11. 15:45–17:15 S21, Út 29. 11. 19:15–20:45 S21, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 11. 10. 14:00–15:30 S32, Út 18. 10. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 29. 11. 14:00–15:30 S32, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 11. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Pá 25. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, I. Petrová
N_MMV/vMMO: Pá 14. 10. 17:15–18:45 M15, 19:00–20:30 M15, So 5. 11. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Pá 2. 12. 15:30–17:00 S11, Pá 16. 12. 15:30–17:00 S11, Pá 13. 1. 12:00–13:30 S11, 13:45–15:15 S11, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: So 3. 12. 8:00–9:30 S23, 9:45–11:15 S23, Pá 16. 12. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, I. Petrová
Předpoklady
Absolovování BS - předměty sociologie, psychologie, zklady marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
Literatura
    povinná literatura
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
  • Foret, M.: Marketingový průzkum. Praha. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, 2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
Výukové metody
přednášky, cvičení, úkázky z praxe, vlastní tvůrčí práce ve skupinách i samostatně
Metody hodnocení
zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.