N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M17, každou lichou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé liché úterý 10:30–11:14 S13, každé liché úterý 11:15–12:00 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 S14, každou sudou středu 13:00–13:45 S14, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 S14, každou sudou středu 11:15–12:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M17, každou sudou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 S01, každou sudou středu 9:30–10:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 8. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, Út 22. 11. 15:45–17:15 S21, Út 29. 11. 19:15–20:45 S21, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 11. 10. 14:00–15:30 S32, Út 18. 10. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 29. 11. 14:00–15:30 S32, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 11. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Pá 25. 11. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, I. Petrová
N_MMV/vMMO: Pá 14. 10. 17:15–18:45 M15, 19:00–20:30 M15, So 5. 11. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Pá 2. 12. 15:30–17:00 S11, Pá 16. 12. 15:30–17:00 S11, Pá 13. 1. 12:00–13:30 S11, 13:45–15:15 S11, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: So 3. 12. 8:00–9:30 S23, 9:45–11:15 S23, Pá 16. 12. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, I. Petrová
Předpoklady
Absolovování BS - předměty sociologie, psychologie, zklady marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
Literatura
    povinná literatura
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
  • Foret, M.: Marketingový průzkum. Praha. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, 2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
Výukové metody
přednášky, cvičení, úkázky z praxe, vlastní tvůrčí práce ve skupinách i samostatně
Metody hodnocení
zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.