N_MMV Metody marketingového výzkumu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MMV/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M17, každou lichou středu 11:15–12:00 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: každé liché úterý 8:45–9:29 S13, každé liché úterý 9:30–10:15 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 S11, každé sudé úterý 11:15–12:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: každé sudé úterý 12:15–12:59 S11, každé sudé úterý 13:00–13:45 S11, I. Petrová
N_MMV/pMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M17, každou lichou středu 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S32, každé sudé úterý 9:30–10:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Út 23. 11. 17:30–19:00 S32, Út 7. 12. 15:45–17:15 S32, Út 14. 12. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Út 23. 11. 19:15–20:45 S26, Út 30. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 7. 12. 17:30–19:00 S26, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Pá 5. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 3. 12. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: So 6. 11. 8:00–9:30 M26, 9:45–11:15 M26, So 20. 11. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Pá 5. 11. 15:30–17:00 S21, Pá 19. 11. 15:30–17:00 S21, Pá 3. 12. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Pá 19. 11. 17:15–18:45 S23, Pá 3. 12. 17:15–18:45 S23, Pá 17. 12. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, I. Petrová
Předpoklady
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
Literatura
    povinná literatura
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Foret, M.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, Brno,2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
    doporučená literatura
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška (6 kreditů) Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Metody hodnocení
Zápočet - Seminární práce - Projekt marketingového výzkumu podle zadání Studenti PS - účast na semináři ( 75%) Zkouška: Písemný test - ověření znalostí + case study
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.