N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2023
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2023/N_MarFS