N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2017
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: každou sudou středu 10:30–11:14 S22, každou sudou středu 11:15–12:00 S22, každou sudou středu 12:15–12:59 S22, každou sudou středu 13:00–13:45 S22, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: So 25. 2. 8:00–9:30 S22, 9:45–11:15 S22, Pá 24. 3. 15:45–17:15 S24, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
    neurčeno
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.