VSFS:NP_UMRP_1 Úloha marketingu v řízení pod. - Informace o předmětu
NP_UMRP_1 Úloha marketingu v řízení podniku 1
Vysoká škola finanční a správníléto 2006
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NP_UMRP_1/cRPH: každou sudou středu 10:45–12:20 E222, M. Kašík, N. Petrů
NP_UMRP_1/pRPH: každou lichou středu 15:45–17:20 E222, M. Kašík - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Řízení podniku a podnikové finance (program VSFS, N-EKM)
- Cíle předmětu
- PŘEDNÁŠKA 1: Pojetí, metodologie a rozdíly mezi klasickým a moderním marketingem. Globalizace trhů a vznik hyperkonkurence. Základy a definice marketingu, obchod vers. vztahy se zákazníky. Role marketingu ve firemní hiearchii, organizační struktuře a podnikové kultuře. Organizace marketingových procesů ve firmě. Vliv moderní komunikace na efektivnost marketingu. PŘEDNÁŠKA 2: Segmentace trhu. Porterova charakteristika konkurenčního prostředí. Mikro- a makroprostředí. Segmentace trhu geografická, demografická, behaviorální. Výběr cílového trhu, targeting a positioning. Interní a externí marketing z pohledu výměny hodnot a typu zákazníků. PŘEDNÁŠKA 3: Náklady pro zákazníka. Náklady a hodnota. Cena a faktory ovlivňující cenová rozhodnutí. Cenové strategie v marketingu a jejich význam. PŘEDNÁŠKA 4: Proces výměny hodnot. Kontinuum produkt - služba. Výrobní, výrobková a prodejní koncepce jako podstata transkačního (klasického) marketingu. Řízení vztahů se zákazníky (koncept CRM) jako podstata relačního (moderního) marketingu. PŘEDNÁŠKA 5: Marketingové koncepty odvozené od CRM. Vývoj nových produktů a cyklus jejich životnosti. Žebříček zákaznických vztahů. PŘEDNÁŠKA 6: Zákazníci a zainteresované osoby. Vztahy a transakce. Žebříček zákaznických vztahů. Navazování kontaktů (krátkodobých, dlouhodobých) se zákazníky. Komunikace s obchodními partnery.
- Osnova
- - Principy marketingového řízení podniků - Marketingová politika a marketingová strategie - Řízení podnikových marketingových aktivit a plánů - Teorie exportu pojmy a typologie - Průzkum trhu na zahraničních teritoriích - Marketingová politika na zahraničních trzích - Marketingové řízení exportně orientovaných podniků - Obchodní a marketingový plán pro zahraniční trhy - Řízení obchodních případů v zahraničí - Řízení očekávaných prodejů na cizích teritoriích - Řízení obchodních pohledávek u zahraničních zákazníků - Řízení vztahů se zahraničními zákazníky - Význam a zajímavosti vybraných zahraničních teritorií.
- Metody hodnocení
- Zápočet: splnění dílčích případových studií, komunikační aktivita na cvičeních
- Informace učitele
- Základní literatura: Moderní marketing. (P. Smith) 1. vydání, Computer Press, Praha 2000; Český odborný tisk. (M. Kašík). 1. vydání, UVDT, Praha 2002; Průzkum trhu. (P. Hague). 1. vydání, Computer Press 2003; ITV CRM komunikace - nástroj efektivního řízení firem. (M. Kašík), Marketing magazine, č.6, Praha 2003 (s.28-29); Marketing. (J. Boučková a kol). 1. vydání, C.H. Beck, Praha 2003; Včas a rychle reagovat na změny. (M. Kašík), Marketing magazine, č.9.,Praha 2003; Podnikový marketing. (k. Havlíček, M. Kašík), VŠFS, Praha 2004; Marketingové řízení malých a středních podniků. (K. Havlíček, M. Kašík) 1. vydání, Management Press, Praha 2005; Marketingové řízení zahraničního obchodu. (K. Havlíček, M. Kašík) 1. vydání, VŠFS - Eupress, Praha 2006
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2006/NP_UMRP_1