VSFS:N_IMaK Interkulturní marketing a komu - Informace o předmětu
N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící) - Garance
- Mgr. Evžen Staněk
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMaK/pMMO: Út 10:30–11:14 M25, Út 11:15–12:00 M25, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Út 8:45–9:29 S01, Út 9:30–10:15 S01, E. Staněk
N_IMaK/uM1aPH: Út 8. 3. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 15. 3. 17:30–19:00 S32, Út 29. 3. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, E. Staněk
N_IMaK/uM1bPH: Út 15. 3. 19:15–20:45 S26, Út 22. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Út 5. 4. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, E. Staněk
N_IMaK/vMKL: Pá 18. 3. 17:15–18:45 K207, Pá 25. 3. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, Pá 1. 4. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, E. Staněk
N_IMaK/vMMO: So 19. 2. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, So 5. 3. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: So 19. 2. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, Pá 4. 3. 17:15–18:45 S21, So 19. 3. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, E. Staněk
N_IMaK/vM3PH: So 2. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 15. 4. 17:15–18:45 S23, So 7. 5. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, E. Staněk - Předpoklady
- český jatyk postačuje
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Základním cílem je prohloubit vědomosti studentů v oblasti marketingové teorie o vliv interkulturních rozdílů nebo podobností na formování efektivní marketingové strategie v náročném mezinárodním prostředí, tj. v oboru interkulturního marketingu a komunikace. Součástí studia budou základní koncepce mezinárodního marketingu a charakteristika podnikatelského mezinárodního prostředí. Bude dále položen důraz na kulturní aspekty Po absolvování předmětu studenti rozšíří své schopnosti pro odborné působení v multikulturním prostředí mezinárodních či nadnárodních společností v podmínkách, kdy dochází k rychlému a intenzivnímu narůstání mezinárodních kontaktů a rozšiřování forem mezinárodního podnikání.
- Osnova
- 1. Koncepce mezinárodního marketingu 2. Charakteristice podnikatelského prostředí evropského trhu z hlediska ekonomického, politického a právního, sociálního a kulturního i technologického prostředí a vlivu na mezinárodní podnikání. 3. Charakteristika kultury a její měnící se úloha. Národní kultura. Národní podnikatelská kultura. 3. Podstata multikulturního prostředí EU, vliv na chování, postoje, jednání a komunikaci lidí v zemích EU. České kulturní dimenze. 4. Interkulturní komunikace v řízení, rozdíly v kultuře podnikání a jejich vliv na obchodní jednání. Etika v mezinárodním podnikání. 5. Kulturní aspekty mezinárodní výrobkové politiky. 6. Kulturní aspektv mezinárodní cenové politiky. 7. Kulturní aspekty mezinárodní distribuční politiky. 8. Kulturní aspekty mezinárodní komunikační politiky.
- Literatura
- povinná literatura
- · Machková,H.: Mezinárodní marketing. Praha:Grada, 2006,
- · Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha:Grada, 2003.
- · Šroněk, I.: Kultura v mezinárodním podnikání. Praha:Grada, 2000.
- doporučená literatura
- Ř Usunier, J.C., Lee, J.A.: Marketing Across Cultures. Prentice Hall, Fifth edition, 2009.
- Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
- Výukové metody
- Přednášky.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou (6 kreditů). Zkouška může proběhnout ve formě písemné (test) nebo ústní dle rozhodnutí zkoušejícího pedagoga.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2011/N_IMaK