N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 10 hodin/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící)
Garance
Mgr. Evžen Staněk
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMaK/pMMO: Út 10:30–11:14 M25, Út 11:15–12:00 M25, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Út 8:45–9:29 S01, Út 9:30–10:15 S01, E. Staněk
N_IMaK/uM1aPH: Út 8. 3. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Út 15. 3. 17:30–19:00 S32, Út 29. 3. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, E. Staněk
N_IMaK/uM1bPH: Út 15. 3. 19:15–20:45 S26, Út 22. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Út 5. 4. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, E. Staněk
N_IMaK/vMKL: Pá 18. 3. 17:15–18:45 K207, Pá 25. 3. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, Pá 1. 4. 17:15–18:45 K207, 19:00–20:30 K207, E. Staněk
N_IMaK/vMMO: So 19. 2. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, So 5. 3. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: So 19. 2. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, Pá 4. 3. 17:15–18:45 S21, So 19. 3. 9:45–11:15 S21, 11:30–13:00 S21, E. Staněk
N_IMaK/vM3PH: So 2. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 15. 4. 17:15–18:45 S23, So 7. 5. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, E. Staněk
Předpoklady
český jatyk postačuje
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Základním cílem je prohloubit vědomosti studentů v oblasti marketingové teorie o vliv interkulturních rozdílů nebo podobností na formování efektivní marketingové strategie v náročném mezinárodním prostředí, tj. v oboru interkulturního marketingu a komunikace. Součástí studia budou základní koncepce mezinárodního marketingu a charakteristika podnikatelského mezinárodního prostředí. Bude dále položen důraz na kulturní aspekty Po absolvování předmětu studenti rozšíří své schopnosti pro odborné působení v multikulturním prostředí mezinárodních či nadnárodních společností v podmínkách, kdy dochází k rychlému a intenzivnímu narůstání mezinárodních kontaktů a rozšiřování forem mezinárodního podnikání.
Osnova
  • 1. Koncepce mezinárodního marketingu 2. Charakteristice podnikatelského prostředí evropského trhu z hlediska ekonomického, politického a právního, sociálního a kulturního i technologického prostředí a vlivu na mezinárodní podnikání. 3. Charakteristika kultury a její měnící se úloha. Národní kultura. Národní podnikatelská kultura. 3. Podstata multikulturního prostředí EU, vliv na chování, postoje, jednání a komunikaci lidí v zemích EU. České kulturní dimenze. 4. Interkulturní komunikace v řízení, rozdíly v kultuře podnikání a jejich vliv na obchodní jednání. Etika v mezinárodním podnikání. 5. Kulturní aspekty mezinárodní výrobkové politiky. 6. Kulturní aspektv mezinárodní cenové politiky. 7. Kulturní aspekty mezinárodní distribuční politiky. 8. Kulturní aspekty mezinárodní komunikační politiky.
Literatura
    povinná literatura
  • · Machková,H.: Mezinárodní marketing. Praha:Grada, 2006,
  • · Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha:Grada, 2003.
  • · Šroněk, I.: Kultura v mezinárodním podnikání. Praha:Grada, 2000.
    doporučená literatura
  • Ř Usunier, J.C., Lee, J.A.: Marketing Across Cultures. Prentice Hall, Fifth edition, 2009.
  • Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
Výukové metody
Přednášky.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou (6 kreditů). Zkouška může proběhnout ve formě písemné (test) nebo ústní dle rozhodnutí zkoušejícího pedagoga.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.