VSFS:N_IMaK Interkulturní marketing a komu - Informace o předmětu
N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Mgr. PhDr. Milena Havlíková - Grusová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
RNDr. Aleš Krejčí, CSc. (cvičící) - Garance
- Ing. Mgr. PhDr. Milena Havlíková - Grusová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMaK/pMMO: Út 8:45–9:29 M14, Út 9:30–10:15 M14, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Čt 12:15–12:59 S01, Čt 13:00–13:45 S01, A. Krejčí
N_IMaK/uM1aPH: Út 5. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 5. 3. 15:45–17:15 S32, Út 19. 3. 14:00–15:30 S32, Út 26. 3. 15:45–17:15 S32, M. Havlíková - Grusová
N_IMaK/uM1bPH: Út 12. 2. 15:45–17:15 S35, 17:30–19:00 S35, Út 5. 3. 14:00–15:30 S35, Út 19. 3. 15:45–17:15 S35, Út 26. 3. 17:30–19:00 S35, M. Havlíková - Grusová
N_IMaK/vMKL: Pá 22. 2. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, Pá 15. 3. 15:30–17:00 K312, Pá 22. 3. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, M. Havlíková - Grusová
N_IMaK/vMMO: So 23. 2. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, So 9. 3. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, 11:30–13:00 M14, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: So 2. 3. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, Pá 5. 4. 12:30–14:00 S32, 14:01–15:30 S32, Pá 19. 4. 13:45–15:15 S32, M. Havlíková - Grusová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolvováním předmětu Integrovaná marketingová komunikace získá posluchač přehled o nejnovějších trendech v teorii i praxi marketingové komunikace. Dokáže objasnit vznik a vývoj vyšší kvality marketingové komunikace – integrované marketingové komunikace (IMK), dokáže analyzovat její praktický význam a teoreticky zdůvodnit různé formy, strategie a taktiky jejího nasazení při dosahování marketingových komunikačních a komerčních cílů společenských subjektů různého zaměření – komerčních, nekomerčních, neziskových a jiných. Získá informace včleňující koncepty IMK do podmínek globálního světa a hyperkonkurenčního prostředí, dokáže posoudit návaznosti na globální trendy společenského vývoje v komerční i nekomerční sféře, na nové komunikační globální jevy a strategie. Získá dílčí dovednosti při kritické analýze aplikace IMK ve společenské praxi.
- Osnova
- 1. Vývojové etapy marketingové politiky v ekonomickém životě společnosti, charakteristika základních marketingových koncepcí s vyústěním ve strategii integrované marketingové komunikace
- 2. Globální trendy soudobého světa a jejich odraz v komunikačních marketingových strategiích, spjatost s rozvojem kultury společnosti a tvorbou životního stylu
- 3. Konkurence a hyperkonkurence v globálním světě jako východisko zavedení IMK
- 4. Chaotika – základní faktory vzniku turbulentních jevů ve společnosti a jejich vliv na utváření konceptů IMK
- 5. Definice IMK, její základní struktura, synergie působení
- 6. Základní charakteristiky IMK v současnosti
- 7. Interní bariéry zavedení IMK
- 8. Pojem propagační akce – předchůdce IMK
- 9. Role značky ve strategii IMK
- 10. Role korporátní identity v konceptu IMK
- 11. Nová kvalita vztahů mezi komunikující institucí a dodavatelem marketingových komunikačních služeb ve strategii IMK
- 12. Nové trendy marketingové komunikace a možnosti jejich využití ve strategii IMK a aplikace IMK v činnosti společenských institucí nekomerční povahy
- Literatura
- povinná literatura
- Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003
- Světlík,J.:Euromarketing.Zlín:UTB,2003
- doporučená literatura
- International marketing: a global perspective/ Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L., London:Thomson, 2006
- Dahl, S.: Cultural Values in Advertising
- International marketing : theory, practices and new trends/Machková H.,Král P., Lhotáková M. a kolektiv, Praha:Economica,2010
- Mooji, M. de.: Consumer Behavior and Culture. London: Sega publication, 2004
- Machková,H.:Mezinárodní marketing, Praha:Grada,2009
- Usunier, J.C.: Marketing Across Cultures. 3.ed. Harlow: Pearson Education Limited, 2000
- Výukové metody
- V prezenční formě studia je obsahem všech témat teoretický výklad pedagoga doprovázený ukázkami marketingové komunikační praxe, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají odbornou esej s kritickým hodnocením konkrétního uplatnění strategie IMK v reálném komerčním či sociálním (kulturním, sportovním, vědeckém apod.) životě společnosti podle konkretizace v zadání vyučujícího pedagoga na první přednášce či konzultaci KS. Práce musí být odevzdána týden před ústním zkoušením. Tématiku si volí student ze tří témat.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen seminární prací formou eseje. Navazuje ústní posouzení kvality zpracování zadaného tématu eseje vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena ze všech částí: esej a ústní zkoušení. Navazuje ústní posouzení zpracování zadaného tématu eseje vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena z dílčí známky eseje známky z ústního zkoušení.
- Informace učitele
- http://www.stephweb.com
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Témata esejí obsahují z části látku, kterou lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru samostatné studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2013/N_IMaK