N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. PhDr. Milena Havlíková - Grusová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
RNDr. Aleš Krejčí, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. PhDr. Milena Havlíková - Grusová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMaK/pMMO: Út 8:45–9:29 M14, Út 9:30–10:15 M14, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Čt 12:15–12:59 S01, Čt 13:00–13:45 S01, A. Krejčí
N_IMaK/uM1aPH: Út 5. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 5. 3. 15:45–17:15 S32, Út 19. 3. 14:00–15:30 S32, Út 26. 3. 15:45–17:15 S32, M. Havlíková - Grusová
N_IMaK/uM1bPH: Út 12. 2. 15:45–17:15 S35, 17:30–19:00 S35, Út 5. 3. 14:00–15:30 S35, Út 19. 3. 15:45–17:15 S35, Út 26. 3. 17:30–19:00 S35, M. Havlíková - Grusová
N_IMaK/vMKL: Pá 22. 2. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, Pá 15. 3. 15:30–17:00 K312, Pá 22. 3. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, M. Havlíková - Grusová
N_IMaK/vMMO: So 23. 2. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, So 9. 3. 8:00–9:30 M14, 9:45–11:15 M14, 11:30–13:00 M14, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: So 2. 3. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, Pá 5. 4. 12:30–14:00 S32, 14:01–15:30 S32, Pá 19. 4. 13:45–15:15 S32, M. Havlíková - Grusová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolvováním předmětu Integrovaná marketingová komunikace získá posluchač přehled o nejnovějších trendech v teorii i praxi marketingové komunikace. Dokáže objasnit vznik a vývoj vyšší kvality marketingové komunikace – integrované marketingové komunikace (IMK), dokáže analyzovat její praktický význam a teoreticky zdůvodnit různé formy, strategie a taktiky jejího nasazení při dosahování marketingových komunikačních a komerčních cílů společenských subjektů různého zaměření – komerčních, nekomerčních, neziskových a jiných. Získá informace včleňující koncepty IMK do podmínek globálního světa a hyperkonkurenčního prostředí, dokáže posoudit návaznosti na globální trendy společenského vývoje v komerční i nekomerční sféře, na nové komunikační globální jevy a strategie. Získá dílčí dovednosti při kritické analýze aplikace IMK ve společenské praxi.
Osnova
  • 1. Vývojové etapy marketingové politiky v ekonomickém životě společnosti, charakteristika základních marketingových koncepcí s vyústěním ve strategii integrované marketingové komunikace
  • 2. Globální trendy soudobého světa a jejich odraz v komunikačních marketingových strategiích, spjatost s rozvojem kultury společnosti a tvorbou životního stylu
  • 3. Konkurence a hyperkonkurence v globálním světě jako východisko zavedení IMK
  • 4. Chaotika – základní faktory vzniku turbulentních jevů ve společnosti a jejich vliv na utváření konceptů IMK
  • 5. Definice IMK, její základní struktura, synergie působení
  • 6. Základní charakteristiky IMK v současnosti
  • 7. Interní bariéry zavedení IMK
  • 8. Pojem propagační akce – předchůdce IMK
  • 9. Role značky ve strategii IMK
  • 10. Role korporátní identity v konceptu IMK
  • 11. Nová kvalita vztahů mezi komunikující institucí a dodavatelem marketingových komunikačních služeb ve strategii IMK
  • 12. Nové trendy marketingové komunikace a možnosti jejich využití ve strategii IMK a aplikace IMK v činnosti společenských institucí nekomerční povahy
Literatura
    povinná literatura
  • Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003
  • Světlík,J.:Euromarketing.Zlín:UTB,2003
    doporučená literatura
  • International marketing: a global perspective/ Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L., London:Thomson, 2006
  • Dahl, S.: Cultural Values in Advertising
  • International marketing : theory, practices and new trends/Machková H.,Král P., Lhotáková M. a kolektiv, Praha:Economica,2010
  • Mooji, M. de.: Consumer Behavior and Culture. London: Sega publication, 2004
  • Machková,H.:Mezinárodní marketing, Praha:Grada,2009
  • Usunier, J.C.: Marketing Across Cultures. 3.ed. Harlow: Pearson Education Limited, 2000
Výukové metody
V prezenční formě studia je obsahem všech témat teoretický výklad pedagoga doprovázený ukázkami marketingové komunikační praxe, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají odbornou esej s kritickým hodnocením konkrétního uplatnění strategie IMK v reálném komerčním či sociálním (kulturním, sportovním, vědeckém apod.) životě společnosti podle konkretizace v zadání vyučujícího pedagoga na první přednášce či konzultaci KS. Práce musí být odevzdána týden před ústním zkoušením. Tématiku si volí student ze tří témat.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen seminární prací formou eseje. Navazuje ústní posouzení kvality zpracování zadaného tématu eseje vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena ze všech částí: esej a ústní zkoušení. Navazuje ústní posouzení zpracování zadaného tématu eseje vyučujícím pedagogem a kritický rozbor odborné studie. Výsledná známka je složena z dílčí známky eseje známky z ústního zkoušení.
Informace učitele
http://www.stephweb.com
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Témata esejí obsahují z části látku, kterou lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru samostatné studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.