VSFS:N_PVM Audience and Public Opinion - Course Information
N_PVM Audience and Public Opinion
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D. (seminar tutor)
Dr. Ján Mišovič, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Dr. Ján Mišovič, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_PVM/cMPH: each even Tuesday 14:00–14:44 S34, each even Tuesday 14:45–15:30 S34, J. Mišovič
N_PVM/pMPH: each even Tuesday 12:15–12:59 S34, each even Tuesday 13:00–13:45 S34, J. Mišovič
N_PVM/uMPH: Tue 8. 2. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Tue 15. 2. 15:45–17:15 S11, J. Mišovič
N_PVM/vMKL: Fri 11. 2. 15:30–17:00 K212, Fri 4. 3. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, J. Mišovič
N_PVM/vMMO: Fri 25. 3. 13:45–15:15 M22, Fri 8. 4. 12:00–13:30 M22, 13:45–15:15 M22, V. Ješko
N_PVM/vMPH: Sat 9. 4. 14:00–15:30 S26, Sat 30. 4. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, J. Mišovič - Prerequisites (in Czech)
- Navazuje na předmět Formování veřejného mínění a rozvíjí témata , jenž objasňují faktory působení publika a jeho zájmové orientace.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je charakterizovat důležité rysy veřejného mínění v současnosti ve srovnání se stavem v 90. letech 20. století
- Syllabus (in Czech)
- ¨1. Základní charakteristiky veřejného mínění na začátku 21. století 2. Dnešní chápání publika – veřejnosti, rozdílné podmínky minulého vývoje 3. Formování mínění a osobnost z hlediska teoretických koncepcí 4. Politická socializace a jednotlivec 5. Vztah publika k formování diskusních témat 6. Symbolismus, přesvědčování a formování publika 7. Politické mýty a publikum 8. Publikum z hlediska genderového pojetí 9. Publikum ve vazbách na sociální strukturu 10. Publikum z hlediska volebního chování 11. Publikum a domácí politické události 12. Publikum a zahraničně politické události
- Literature
- required literature
- Maříková H. a kol. Jaká je naše společnost. Praha. SLON.2010.
- Mišovič, J. a kol. Od A do Z ve výzkumech věřejného mínění , Divišov. Orego. 2010.
- Kalvas. F. Nastolování agendy. Plzeň.. ZČU. 2009.
- recommended literature
- Krejčí, J. (ed). Kvalita výzkumu volebních preferencí.Praha. Sociologický ústav. 2004.
- Kunštát, D. a ko. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti.SOÚ AV ČR. Praha . 2006 l.
- Shiraev, E., Sobel, R. People and their opinions. London. Pearsons. 2006.
- Škodová, M. Nečas,V. Veřejná a mediální agenda:komparativní analýza, tematizace veřejné sféry.Professional Publishing. Praha. 2009.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška,seminář
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet (2 kredity) na základě aktivní účasti na semináři, resp. vypracování seminárních prací
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/N_PVM