VSFS:N_IB International Business** - Informace o předmětu
N_IB International Business**
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Amler (cvičící)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Mgr. Marcela Hergesselová (cvičící)
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
JUDr. Josef Novák (cvičící) - Garance
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IB/pRMO: Po 12:15–12:59 M16, Po 13:00–13:45 M16, Š. Hronová
N_IB/pR1PH: každou lichou středu 8:45–9:29 S21, každou lichou středu 9:30–10:15 S21, každou lichou středu 10:30–11:14 S21, každou lichou středu 11:15–12:00 S21, J. Novák
N_IB/pR2PH: St 8:45–9:29 S24, St 9:30–10:15 S24, J. Amler
N_IB/pR3PH: každou sudou středu 8:00–8:44 S21, každou sudou středu 8:45–9:29 S21, každou sudou středu 9:30–10:15 S21, každou sudou středu 10:30–11:14 S21, K. Eliáš
N_IB/uRPH: Út 28. 2. 17:30–19:00 S24, Út 6. 3. 15:45–17:15 S24, 17:30–19:00 S24, Út 20. 3. 15:45–17:15 S24, J. Novák
N_IB/vRKL: Pá 17. 2. 17:15–18:45 K311, 19:00–20:30 K311, Pá 16. 3. 17:15–18:45 K311, 19:00–20:30 K311, J. Novák
N_IB/vRMO: Pá 24. 2. 15:30–17:00 M27, 17:15–18:45 M27, So 25. 2. 8:00–9:30 M27, 9:45–11:15 M27, M. Hergesselová
N_IB/vR2PH: Pá 24. 2. 13:45–15:15 S26, 15:30–17:00 S26, Pá 9. 3. 15:30–17:00 S26, 17:15–18:45 S26, J. Amler
N_IB/vR3PH: Pá 23. 3. 15:30–17:00 S32, 17:15–18:45 S32, Pá 13. 4. 12:00–13:30 S32, 13:45–15:15 S32, J. Amler - Předpoklady
- Jazyk A1-A6 (Bc. studium) Řízení podniku (Bc. studium 2/3, 2/4) Marketingové řízení podniku (3/4) Řízení obchodu (3/4)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je jednak porozumění přednášce v cizím jazyce a jednak osvojení a schopnost užití cizojazyčné terminologie v oblasti obchodu, mezinárodních vztahů, jakož i základních ekonomických pojmů. Dále je cílem též posílení schopnosti nastudovat odborný text a kvalitně jej interpretovat, popřípadě s ním polemizovat a obhájit své stanovisko. Důležitou součástí předmětu je osvojení si základů profesionální prezentace business výsledků a návrhy řešení v cizím jazyce. Předmět má též ambici přispět k orientaci studentů v problematice globálního trhu a trhů s perspektivou rychlého rozvoje (emerging markets) a k pochopení vazeb mezi událostmi globálního významu a fungováním firmy na dotčených trzích. Současně se dotkne též problematiky společenské odpovědnosti firem, marketingového fungování firmy v globálním měřítku, a lidských zdrojů a určitých lidských a profesních schopností, které jsou v mezinárodním obchodě klíčové.
- Osnova
- 1 – 2. Global Business Environment and it’s context. The integration of Less Developed Countries (LDCs) and formally centrally planned economies into the international economy. The role of OECD, World Bank, GATT - WTO, EU commission. Environmental concerns. Regional Trading Blocks (TRIAD). Economic integration. Technological drivers of internationalization (information – communication - transportation). Trends in global business environment - networks, strategic alliances. 3– 4. World Business Territories and Emerging Markets. Process of growth and industrialization. Euro / Dollar business zones. Emerging markets. Newly industrialized countries. Typical features of the main emerging markets (India, China, Vietnam, South America – Brazil, South – North Africa etc.) 5– 6. International Trade & FDI. Trade – Investment – Other business operations. Trade barriers in IB. Law systems. Political and other risks a company faces in the international business arena. Export – it’s importance on the macroeconomic and microeconomic levels. Motives for expansion to the foreign markets. Export strategy of the Czech Republic and consequences for the business environment. Current international business challenges and trends. 7 – 8. Global Marketing. Global Production, Outsourcing, and Logistics. Team project – Case study. 9– 10. European Markets. European markets – pros & cons of the EU. EU economic integration. European diversity. EU economy leaders . Important IB partners (of CZ). Selected countries & typical features. CSR (Corporate Social Responsibility). Ethics in international business. 11 -12. Global Human Resource Management & Predispositions for working in IB Differences in Culture. Recruitment. Personal predispositions for working in IB, export managers recruitment.
- Literatura
- povinná literatura
- GRIFFIN, R.W. - PUSTAY, M.W. International Business. New Jersey : Pearson Education Ltd., 2003. ISBN 0-13-11159
- HILL, Charles W. L. Global Business Today, 7/e, 2011, ISBN 0078137217
- doporučená literatura
- WOODS, M.: International Business, Chapman a Hall, 1995. ISBN 0412-600-501
- ROBBINS, S.P. – COULTER, M.: Management. Grada, 7. Vydání, edice „Profesionál“. ISBN 80-247-0495-1
- HOFSTEDE, G.: Culture’s Consequences: International differences in work–related values. Beverley Hills: Sage Publications, 1980.
- Výukové metody
- Minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- prezenční studium: aktivní participace na výuce, zpracování týmového projektu, ověření znalostí kombinované studium: aktivní participace na řízených konzultacích, ověření znalostí
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2012/N_IB