VSFS:N_MeA Media Analysis - Course Information
N_MeA Media Analysis
University of Finance and Administrationsummer 2012
- Extent and Intensity
- 1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Adolf Vodrážka
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MeA/cMMO: each odd Monday 12:15–12:59 M27, each odd Monday 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 E306, each odd Wednesday 13:00–13:45 E306, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: each odd Thursday 8:45–9:29 S13, each odd Thursday 9:30–10:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: each odd Thursday 12:15–12:59 S23, each odd Thursday 13:00–13:45 S23, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: each even Monday 12:15–12:59 M27, each even Monday 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E306, each odd Wednesday 11:15–12:00 E306, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Tue 21. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Tue 28. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Tue 20. 3. 17:30–19:00 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Tue 6. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Tue 27. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Tue 3. 4. 17:30–19:00 E125, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Fri 17. 2. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Fri 2. 3. 15:30–17:00 K205, Fri 30. 3. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Sat 11. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, Sat 25. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, Sat 10. 3. 9:45–11:15 M24, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Fri 24. 2. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Fri 9. 3. 15:30–17:00 S21, Fri 13. 4. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Fri 9. 3. 17:15–18:45 S23, Sat 24. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Sat 14. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, A. Vodrážka - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím výzkumů a výzkumných metod v průběhu celého procesu plánování marketingových a komunikačních kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Absolventi se naučí využívat základních kvantitativních i kvalitativních metod při výzkumu médií a seznámí se s možnostmi jejich využití v praxi. Získají rovněž přehled o základní terminologii používané v oblasti marketingových výzkumů včetně měření účinnosti kampaní a v praxi užívaných metrik a termínů, seznámí se s mediálním prostředím a jeho vývojem, se specifiky českého mediálního trhu a s možnostmi výzkumu mediálního systému. Budou jim prezentovány nejnovější trendy v oblasti marketingových výzkumů, včetně subjektů, působících v této oblastina trhu. Součástí výkladu budou kasuistiky z praxe a práce ve skupině na téma z oblasti marketingového výzkumu a zpracování seminární práce – případové studie využitelné pro sestavení plánu mediální reklamní kampaně (podmínka pro získání zápočtu).
- Syllabus (in Czech)
- 1) Mediální prostředí - mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí 2) Marketingové výzkumy obecně - kvantitativní výzkumy, kvalitativní výzkumy 3) Mediální výzkumy 1 - systémové, analýza mediální organizace ekonomická analýza, monitoring inzerce 4) Mediální výzkumy 2 - tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza, zkoumání pozornosti 4) Mediální výzkumy 3 - TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti médií, sociodemografické výzkumy 5) Konkurenční analýza - úrovně intenzity marketingové komunikace, ponákupní analýzy, metriky účinnosti 6) Kasuistika mediaplanu reklamní kampaně
- Literature
- required literature
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- recommended literature
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Assessment methods (in Czech)
- Ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce, za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem testu finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z písemného testu a z prezentace závěrečné práce ve skupině. Písemný test se skládá z 10 otázek hodnocených 2 body. K úspěšnému zvládnutí předmětu je třeba dosáhnout alespoň 12 bodů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/N_MeA