B_AJA_6 Anglický jazyk A 6

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
0/3. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: SoZk.
Vyučující
Mgr. Eva Dudrová (cvičící)
Mgr. Pavla Duplinská (cvičící)
Mgr. Marcel Ďurica (cvičící)
Mgr. Renáta Hájková (cvičící)
Mgr. Ing. Zuzana Halamíčková (cvičící)
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Pavla Krulišová (cvičící)
Mgr. Ivona Kuželíková (cvičící)
Mgr. Dana Langášková (cvičící)
Mgr. Martina Pagáčová (cvičící)
Mgr. Martina Pospíšilová (cvičící)
Mgr. Dagmar Prosková (cvičící)
Mgr. Emilia Stamatová (cvičící)
Mgr. Zuzana Šimonová (cvičící)
Mgr. Alena Vacková (cvičící)
Mgr. Markéta Vaváková (cvičící)
Mgr. Jitka Zavadilová (cvičící)
Garance
Mgr. Renáta Hájková
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_AJA_6/uRV11PH: Út 12. 2. 14:00–15:30 E122, 15:45–17:15 E122, Út 5. 3. 14:00–15:30 E122, 15:45–17:15 E122, Út 26. 3. 14:00–15:30 E122, 15:45–17:15 E122, M. Vaváková
B_AJA_6/uRV12PH: Út 12. 2. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, Út 5. 3. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, Út 26. 3. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, M. Pagáčová
B_AJA_6/uR12KL: Út 5. 2. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, Út 5. 3. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, Út 2. 4. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, L. Knihová
B_AJA_6/uV11PH: Út 12. 2. 14:00–15:30 E123, 15:45–17:15 E123, Út 5. 3. 14:00–15:30 E123, 15:45–17:15 E123, Út 26. 3. 14:00–15:30 E123, 15:45–17:15 E123, P. Duplinská
B_AJA_6/uV13KL: Út 5. 2. 14:00–15:30 K212, 15:45–17:15 K212, Út 26. 2. 14:00–15:30 K311, 15:45–17:15 K311, Út 2. 4. 14:00–15:30 K311, 15:45–17:15 K311, P. Krulišová
B_AJA_6/vA21PH: So 23. 2. 9:45–11:15 E228, 11:30–13:00 E228, So 23. 3. 9:45–11:15 E228, 11:30–13:00 E228, So 27. 4. 9:45–11:15 E228, 11:30–13:00 E228, E. Dudrová
B_AJA_6/vBP21PH: Pá 22. 2. 13:45–15:15 E129, 15:30–17:00 E129, Pá 22. 3. 13:45–15:15 E129, 15:30–17:00 E129, Pá 12. 4. 13:45–15:15 E129, 15:30–17:00 E129, M. Pagáčová
B_AJA_6/vBP22PH: Pá 22. 2. 13:45–15:15 E222, 15:30–17:00 E222, Pá 22. 3. 13:45–15:15 E222, 15:30–17:00 E222, Pá 12. 4. 13:45–15:15 E222, 15:30–17:00 E222, I. Kuželíková
B_AJA_6/vR21PH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 E304, 17:15–18:45 E304, Pá 22. 3. 15:30–17:00 E304, 17:15–18:45 E304, Pá 26. 4. 15:30–17:00 E304, 17:15–18:45 E304, M. Pospíšilová
B_AJA_6/vR22PH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Pá 22. 3. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Pá 26. 4. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, E. Stamatová
B_AJA_6/v3ARMO: Pá 15. 2. 17:15–18:45 M15, Pá 1. 3. 17:15–18:45 M15, Pá 15. 3. 17:15–18:45 M15, Pá 5. 4. 17:15–18:45 M15, Pá 19. 4. 17:15–18:45 M15, Pá 3. 5. 17:15–18:45 M15, J. Zavadilová
B_AJA_6/v4ARMO: So 16. 2. 8:00–9:30 M15, So 2. 3. 8:00–9:30 M15, Pá 15. 3. 12:00–13:30 M15, So 6. 4. 11:30–13:00 M15, So 20. 4. 9:45–11:15 M15, Pá 3. 5. 13:45–15:15 M15, J. Zavadilová
B_AJA_6/v6AVMO: So 16. 2. 11:30–13:00 M15, So 16. 3. 11:30–13:00 M15, 14:00–15:30 M15, So 6. 4. 8:00–9:30 M15, So 20. 4. 8:00–9:30 M15, Pá 3. 5. 12:00–13:30 M15, J. Zavadilová
B_AJA_6/1APH: Po 12:15–12:59 E401, Po 13:00–13:45 E401, Po 14:00–14:44 E401, I. Kuželíková
B_AJA_6/10APH: Út 11:15–12:00 E124, Út 12:15–12:59 E124, Út 13:00–13:45 E124, D. Prosková
B_AJA_6/11APH: Út 10:30–11:14 E024, Út 11:15–12:00 E024, Út 12:15–12:59 E024, P. Duplinská
B_AJA_6/12APH: Čt 8:45–9:29 E224, Čt 9:30–10:15 E224, Čt 10:30–11:14 E224, M. Ďurica
B_AJA_6/13APH: Čt 8:45–9:29 E122, Čt 9:30–10:15 E122, Čt 10:30–11:14 E122, A. Vacková
B_AJA_6/2APH: St 8:00–8:44 E124, St 8:45–9:29 E124, St 9:30–10:15 E124, I. Kuželíková
B_AJA_6/3APH: St 10:30–11:14 E024, St 11:15–12:00 E024, D. Langášková
B_AJA_6/4APH: Čt 10:30–11:14 E129, Čt 11:15–12:00 E129, M. Vaváková
B_AJA_6/4ARVMO: Po 11:15–12:00 M23, Po 12:15–12:59 M23, Po 13:00–13:45 M23, Z. Šimonová
B_AJA_6/5APH: Út 11:15–12:00 E126, Út 12:15–12:59 E126, Út 13:00–13:45 E126, R. Hájková
B_AJA_6/5ARMO: Čt 12:15–12:59 M23, Čt 13:00–13:45 M23, Čt 14:00–14:44 M23, Z. Šimonová
B_AJA_6/6APH: St 11:15–12:00 E225, St 12:15–12:59 E225, St 13:00–13:45 E225, Z. Halamíčková
B_AJA_6/7APH: St 11:15–12:00 E224, St 12:15–12:59 E224, St 13:00–13:45 E224, M. Pagáčová
B_AJA_6/7AVMO: Út 9:30–10:15 M23, Út 10:30–11:14 M23, Z. Šimonová
B_AJA_6/8APH: Út 11:15–12:00 E224, Út 12:15–12:59 E224, Út 13:00–13:45 E224, M. Pagáčová
B_AJA_6/9APH: Út 11:15–12:00 E222, Út 12:15–12:59 E222, Út 13:00–13:45 E222, A. Vacková
Předpoklady
Absolvování předmětu B_AJA_5
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň A-vyšší:

1) obory ŘP, BA, PO (+kombinované skupiny s VS!!!)
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb ekonomického jazyka, fixaci gram. struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, práci s odborným textem a zdokonalení písemného projevu. Výuka odborného jazyka ve 3. ročníku BS reflektuje tématické zacílení jednotlivých studijních oborů. Nosnými tématy jsou bankovnictví pro soukromé osoby a firmy, investiční bankovnictví, úloha centrální banky, finanční trhy, rizikový kapitál.

2)obor VS
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb ekonomického jazyka, fixaci gram. struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, práci s odborným textem a zdokonalení písemného projevu. Výuka odborného jazyka ve 3. ročníku BS reflektuje tématické zacílení jednotlivých studijních oborů. Nosnými tématy jsou poslání Evropy v 21. století, podmínky členství v EU, jak EU funguje a co dělá.

3) obor AI
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb ekonomického jazyka, fixaci gram. struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, práci s odborným textem a zdokonalení písemného projevu. Výuka odborného jazyka ve 3. ročníku BS reflektuje tématické zacílení jednotlivých studijních oborů. Nosnými tématy jsou počítačové aplikace, hardwarová zařízení a operační systémy.

Úroveň B (všechny obory):

Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb ekon. jazyka, fixaci gram. struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, práci s odborným textem a zdokonalení písemného projevu.

Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah cvičení:
  • úroveň A
  • Bankovnictví, Pojišťovnictví:
  • PEiU-F Units 29-31, 33-37, 39-42
  • 1-3 PEiU-F U 29 Stocks and Shares I, Modal verbs, modals and Perfect infinitive
  • 4-6 PEiU-F U 30 Stocks and Shares II, discussion, listening, Present Continuous, be going to + infinitive, will + infinitive for arrangements and intentions
  • 7-9 PEiU-F U 31 Shareholders, text analysis, Time phrases, time clauses
  • 10-12 PEiU-F U 33 Bonds, word building, listening, 1st and 2nd Conditionals, expressing probability
  • 13-15 PEiU-F U 34 Futures, discussion, text analysis, Phrasal verbs (separable, inseparable)
  • 16-18 PEiU-F U 35 Derivatives, listening, Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous
  • 19-21 PEiU-F U 36 Asset management, discussion, word building, Quantifiers: countables and uncountables, singular and plural, numerals
  • 22-24 PEiU-F U 37 Hedge funds and structured products, text analysis, listening, Use of infinitive, infinitive and gerund, -ing and –ed clauses
  • 25-27 PEiU-F U 39 Mergers and takeovers, word building, Expressing future, Future Perfect
  • 28-30 PEiU-F U 40 Leveraged buyouts, discussion, listening, 3rd Conditional, wish clauses
  • 31-33 PEiU-F U 41,42 Financial planning, Financial regulation and supervision, text analysis, word building, discussion, Reporting spoken language: statements and questions, orders and requests
  • 34-36 Final revision, grammar block 2
  • Řízení podniku
  • PEiU-F Units 28-33, 35, 36, 39-42
  • 1-3 PEiU-F U 28 Venture capital, Modal verbs, modals and Perfect infinitive
  • 4-6 PEiU-F U 29,30 Stocks and Shares, discussion, listening, Present Continuous, be going to + infinitive, will + infinitive for arrangements and intentions
  • 7-9 PEiU-F U 31 Shareholders, text analysis, Time phrases, time clauses
  • 10-12 PEiU-F U 33 Bonds, word building, listening, 1st and 2nd Conditionals, expressing probability
  • 13-15 PEiU-F U 35 Derivatives, discussion, text analysis, Phrasal verbs (separable, inseparable)
  • 16-18 Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous
  • 19-21 PEiU-F U 36 Asset management, discussion, word building, Quantifiers: countables and uncountables, singular and plural, numerals
  • 22-24 PEiU-F U 39 Mergers and takeovers, text analysis, listening, Use of infinitive, infinitive and gerund, -ing and –ed clauses
  • 25-27 PEiU-F U 40 Leveraged buyouts, word building, Expressing future, Future Perfect
  • 28-30 PEiU-F U 41 Financial planning, discussion, listening, 3rd Conditional, wish clauses
  • 31-33 PEiU-F U 42 Financial regulation and supervision, text analysis, word building, discussion, Reporting spoken language: statements, questions, orders and requests
  • 34-36 Final revision, grammar block 2
  • Veřejná správa
  • EiTL Units 7-12
  • 1-3 EiTL U 7 Economic and monetary union, Modal verbs, modals and Perfect infinitive
  • 4-6 EiTL U 7 The convergence criteria, Present Continuous, be going to + infinitive, will + infinitive for arrangements and intentions
  • 7-9 EiTL U 8 Towards a knowledge-based society, Time phrases, time clauses
  • 10-12 EiTL U 8 Priority on growth and jobs, 1st and 2nd Conditionals, expressing probability
  • 13-15 EiTL U 9 A citizen’s Europe, Phrasal verbs (separable, inseparable)
  • 16-18 EiTL U 9 Fundamental rights, Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous
  • 19-21 EiTL U 10 Freedom, security and justice, Quantifiers: countables and uncountables, singular and plural, numerals
  • 22-24 EiTL U 10 Fighting international crime and terrorism, Use of infinitive, infinitive and gerund, -ing and –ed clauses
  • 25-27 EiTL U 11The EU on the world stage, Expressing future, Future Perfect
  • 28-30 EiTL U 11 Trade policy, 3rd Conditional, wish clauses
  • 31-33 EiTL U 12 What future for Europe? Reporting spoken language: statements and questions, orders and requests
  • 34-36 Final revision, grammar block 2
  • Aplikovaná informatika
  • PEiU-ICT Units 21 - 24, 26 - 32, 39, 40
  • 1-3 PEiU-ICT U 21 Faces of the internet, components of the internet, Modal verbs, modals and Perfect infinitive
  • 4-6 PEiU-ICT U 22 Emails, Present Continuous, be going to + infinitive, will + infinitive for arrangements and intentions
  • 7-9 PEiU-ICT U 23 World Wide Web, Time phrases, time clauses
  • 10-12 PEiU-ICT U 24 Web design, 1st and 2nd Conditionals, expressing probability
  • 13-15 PEiU-ICT U 26 Internet security, Internet crime, Phrasal verbs (separable, inseparable)
  • 16-18 PEiU-ICT U 26 Describing technical processes, Troubleshooting, Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous
  • 19-21 PEiU-ICT U 27 E-commerce, online shopping, Quantifiers: countables and uncountables, singular and plural, numerals
  • 22-24 PEiU-ICT U 28 Online banking, online banking services, online security, Use of infinitive, infinitive and gerund, -ing and –ed clauses
  • 25-27 PEiU-ICT U 29 Mobile phones, intelligent phones, Expressing future, Future Perfect
  • 28-30PEiU-ICT U 30 Robots, androids, AI
  • 31-33 PEiU-ICT U 31 Intelligent homes, control devices and networking, 3rd Conditional, wish clauses
  • 34-36 PEiU-ICT U 32 Future trends in ICT, Final revision, grammar block 2
  • úroveň B
  • IE-I:4-5, BViU-I: 43-47,52,55,60
  • 1-3 IE-I Consumer trends – reading and text comprehension,
  • 4-6 IE-I Present and past trends, graphs, Food file+word groups, BViU-I Unit 43 - Stress and stress management,
  • 7-9 IE-I Ethical consumerism – listening, discussion, BViU-I Unit 44 – Leadership and management styles,
  • 10-12 IE-I Advice and suggestion,
  • 13-15 IE-I Review Unit A, BViU-I Unit 45 – Business across cultures 1,
  • 16-18 IE-I Time for a break – reading, text comprehension, Passives – listening, BViU-I Unit 46 - Business across cultures 2,
  • 19-21 IE-I Present, past and future passives - practice, New Metropolitan Arts and Leisure Centre,
  • 22-24Leisure and fitness activities – word combinations, Fit to work,
  • 25-27 IE-I Leaving recorded messages, Using mobile phones – listening, speaking, BViU-I Unit 47 - Telephoning: phones and numbers,
  • 28-30 Grammar revision-Modal verbs: must, mustn´t, needn´t, have to, need to, BViU-I Unit 52- Business communication: email,
  • 31-33 Grammar revision-Future arrangements and intentions: Present Continous, be going to+nfinitivie, will+infinitive, BViU-I Unit 55 – Meetings: types of meetings,
  • 34-36 Grammar revision - Time clauses – 1st and 2nd Conditionals, BViU-I Unit 60 - Presentations: key ideas, BViU-I final revision
  • VS úroveň B
  • IE-I:4-5, BViU-I: 40-44
  • 1-3 IE-I Consumer trends – reading and text comprehension, BViU-I Unit 40 – Wrongdoing and corruption/A,B – Wrongdoing, Bribery and corruption
  • 4-6 IE-I Present and past trends, graphs, Food file+word groups, BViU-I Unit 40/C – Fraud and embezzlement
  • 7-9 Ethical consumerism – listening, discussion, BViU-I Unit 41 – Business ethics A,B/Professional behavior, Social issues
  • 10-12 IE-I Advice and suggestion, BViU-I Unit 41 – Business ethics C/Environmental issues
  • 13-15 IE-I Review Unit A, BViU-I Unit 42 – Time and time management
  • 16-18 IE-I Time for a break – reading, text comprehension, Passives – listening, BViU-I Units 43 – Stress and stress management A,B/When work is stimulating, When stimulation turns to stress
  • 19-21 IE-I Present, past and future passives - practice, New Metropolitan Arts and Leisure Centre, BViU-I Unit 43 – Stress and stress management C/Downshifting
  • 22-24 Leisure and fitness activities – word combinations, Fit to work, BViU-I Unit 44 – Leadership and management styles A/Leadership
  • 25-27 IE-I Leaving recorded messages, Using mobile phones – listening, speaking, BViU-I Unit 44 – Leadership and management styles B,C/Modern management styles, Empowerment
  • 28-30 Grammar revision - Modal verbs: must, mustn´t, needn´t, have to, need to, BViU-I –revision of units
  • 31-33 Grammar revision - Future arrangements and intentions: Present Continuous, be going to+infinitivie, will+infinitive, BViU-I revision of units
  • 34-36 Grammar revision - Time clauses – 1st and 2nd Conditionals, BViU-I revision
Literatura
    povinná literatura
  • Povinná literatura: úroveň A - vyšší (obory ŘP, BA, PO)
  • MacKenzie I.: Professional English in Use – Finance (Edition with answers). CUP, 2007. ISBN 978 0 521 61627 0.
  • Povinná literatura: úroveň A - vyšší (obor VS)
  • Fontaine, P.: Europe in 12 lessons. European Communities, 2004. ISBN 92 894 6783-5.
  • Povinná literatura: úroveň A - vyšší (obor AI)
  • SANTIAGO, R.E. a F.E. MARCO. Professional English in Use, ICT. CUP. 2007. ISBN 9780521685436. info
  • Povinná literatura: úroveň B-nižší
  • International Express - Intermediate, Interactive edition, Mike Macfarlane, Workbook+Audio CD, OUP, 2007, ISBN 978 0 19 457497 6
  • Business Vocabulary in Use – Intermediate SECOND EDITION, Bill Mascull, CUP, 2010, ISBN 978-0-521-74862-9
    doporučená literatura
  • Doporučená literatura: úroveň A - vyšší
  • Murphy, R.: English Grammar in Use. Third edition (Edition with answers and CD-ROM). CUP. ISBN 978 0
  • Doporučená literatura: úroveň B - nižší
  • Macfarlane, M.: International Express – Intermediate (Interactive edition) Workbook + Student’s Audio CD.
  • English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
  • Duckworth, M.: Business Grammar and Practice. OUP. ISBN 978 0 19 457079 4.
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%.

Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem a soubornou zkouškou. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
1. SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU
POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75%. V případě, že student bude mít účast mezi 40 a 75% (PS), bude muset splnit dodatečná zadání stanovená vyučujícím. Teprve poté je dotyčný připuštěn k vlastní souborné zkoušce. V případě účasti pod 40% (včetně), se k hodnocení zápočtu do poznámkového bloku v IS zapíše „---“ (tj. nezapočteno). V takovém případě si student bude muset nesplněný předmět převést do následujícího semestru/studijního období a po zakoupení potřebných kreditů se bude moci přímo ucházet o složení SoZK.
Studenti se schváleným ISP (z důvodu zdravotních, pracovních a sociálních) mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do hodnocení zápočtu v poznámkovém bloku IS "N" (tj. nezapočteno). V takovém případě se student nemůže ucházet o složení SZK a naopak si bude muset nesplněný předmět převést do následujícího semestru/studijního roku.
Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu vlastního semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat za stejným účelem kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.
2. PODMÍNKY SLOŽENÍ SOUBORNÉ ZKOUŠKY
2.1. PÍSEMNÁ ČAST SoZK
Student musí získat minimálně 60 bodů ze 100 možných, aby se kvalifikoval k absolvování následné ústní části. V případě neúspěšného složení testu v prvním řádném termínu následují v souladu se Studijním a zkušebním řádem dva opravné pokusy. V případě neúspěšného složení testu při druhém opravném termínu se v IS zapíše hodnocení "nevyhověl".
2.2.ÚSTNÍ ČÁST SoZK
Student si vylosuje jedno z dvaceti ústních témat a splní zadané komunikační úkoly. V případě neúspěšného splnění ústního zadaní v prvním řádném termínu následují v souladu se Studijním a zkušebním řádem dva opravné pokusy. V případě neúspěšného druhého opravného pokusu se v IS zapíše hodnocení "nevyhověl".
Východiskem pro výsledné hodnocení je bodový zisk v testu a míra splnění ústního zadání
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.