VSFS:B_AJA_6 Anglický jazyk A 6 - Informace o předmětu
B_AJA_6 Anglický jazyk A 6
Vysoká škola finanční a správníléto 2026
- Rozsah
- 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: SoZk.
- Vyučující
- Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Martina Pagáčová (cvičící) - Garance
- JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Předpoklady
- B_AJA_5 Anglický jazyk A 5
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_AJA_5. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
- Výstupy z učení
- Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: věrnostní programy, motivační marketing, řízení vztahů se zákazníky a marketingový rozpočet. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.
Náplň kurzu:
International Express - Intermediate - 3rd Edition: Units: 8-10
Professional English in Use - Marketing: Units 21-24
Obsah:
IE-I Unit 8 Processes: Multimedia – Lindt Chocolate; Grammar: Passives. -- PEIU-M 21: Vocabulary. LOYALTY PROGRAMMES: Customer loyalty; Loyalty programmes. -- IE-I Unit 8: Vocabulary: Product journey; Work skills: Time management. -- PEIU-M 21: LOYALTY PROGRAMMES: Talking about loyalty programmes; Exercises. -- IE-I Unit 8: Functions: Checking understanding and clarifying; UNIT 8 REVIEW. -- PEIU-M 22: Vocabulary, MOTIVATION MARKETING: What is motivation marketing?; Staff incentive schemes. -- IE-I Unit 9: The business of sport: Multimedia - New York Yankees ; Grammar: Relative clauses. -- PEIU-M 22: MOTIVATION MARKETING: Incentives: travel and events; Exercises. -- IE-I Unit 9: Vocabulary: Describing personal qualitites at work; Work skills: Job interviews. -- IE-I Unit 9: Functions: Changing plans; UNIT 9 REVIEW. -- PEIU-M 23: Vocabulary. CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT: One-to-one marketing; CRM technology. -- IE-I Unit 10: Great partnerships: Multimedia – Marks & Spencer; Grammar: 3rd Conditional; should/shouldn't have. -- PEIU-M 23: CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT: Privacy; Exercises. -- IE-I Unit 10: Vocabulary: Changing careers; -ing vs infinitive; Work skills: Teleconferencing.-- Marketing Video Session, speaking and writing activities (TM). -- IE-I Unit 10: Functions: Catching up; UNIT 10 REVIEW. -- PEIU-M 24: Vocabulary. THE MARKETING BUDGET: The marketing budget; Budgeting approaches. Return on investment (ROI); - Literatura
- povinná literatura
- International Express: Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. 3rd edition. Harding, Keith a Alastair Lane. Oxford: Oxford University Press, 2014, 167 s. Oxford business English. ISBN 978-0-19-459786-9
- Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
- doporučená literatura
- English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
- Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
- Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
- neurčeno
- Náhradní obsah: KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
- CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
- DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
- STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou sebe-řízeného autonomního učení s využitím elektronických studijních materiálů v IS (Studijní opora k předmětu) a s možností hromadných konzultací s vyučujícím on-site (bude specifikováno na začátku zimního semestru 2025).
- Metody hodnocení
- Způsob zakončení předmětu:
Předmět je zakončen soubornou zkouškou. 1. PÍSEMNÝ TEST (dosažení alespoň 60 bodů ze 100)
2. ÚSTNÍ ČÁST SoZK
Student si vylosuje jedno z dvaceti ústních témat a splní zadané komunikační úkoly. V případě neúspěšného splnění ústního zadaní v prvním řádném termínu následují v souladu se Studijním a zkušebním řádem další opravné pokusy.
Východiskem pro výsledné hodnocení je bodový zisk v testu a míra splnění ústního zadání - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2026/B_AJA_6