B_AJA_6 Anglický jazyk A 6

Vysoká škola finanční a správní
léto 2026
Rozsah
12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: SoZk.
Vyučující
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Martina Pagáčová (cvičící)
Garance
JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
B_AJA_5 Anglický jazyk A 5
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_AJA_5.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: věrnostní programy, motivační marketing, řízení vztahů se zákazníky a marketingový rozpočet. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

Náplň kurzu:
International Express - Intermediate - 3rd Edition: Units: 8-10
Professional English in Use - Marketing: Units 21-24

Obsah:
IE-I Unit 8 Processes: Multimedia – Lindt Chocolate; Grammar: Passives. -- PEIU-M 21: Vocabulary. LOYALTY PROGRAMMES: Customer loyalty; Loyalty programmes. -- IE-I Unit 8: Vocabulary: Product journey; Work skills: Time management. -- PEIU-M 21: LOYALTY PROGRAMMES: Talking about loyalty programmes; Exercises. -- IE-I Unit 8: Functions: Checking understanding and clarifying; UNIT 8 REVIEW. -- PEIU-M 22: Vocabulary, MOTIVATION MARKETING: What is motivation marketing?; Staff incentive schemes. -- IE-I Unit 9: The business of sport: Multimedia - New York Yankees ; Grammar: Relative clauses. -- PEIU-M 22: MOTIVATION MARKETING: Incentives: travel and events; Exercises. -- IE-I Unit 9: Vocabulary: Describing personal qualitites at work; Work skills: Job interviews. -- IE-I Unit 9: Functions: Changing plans; UNIT 9 REVIEW. -- PEIU-M 23: Vocabulary. CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT: One-to-one marketing; CRM technology. -- IE-I Unit 10: Great partnerships: Multimedia – Marks & Spencer; Grammar: 3rd Conditional; should/shouldn't have. -- PEIU-M 23: CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT: Privacy; Exercises. -- IE-I Unit 10: Vocabulary: Changing careers; -ing vs infinitive; Work skills: Teleconferencing.-- Marketing Video Session, speaking and writing activities (TM). -- IE-I Unit 10: Functions: Catching up; UNIT 10 REVIEW. -- PEIU-M 24: Vocabulary. THE MARKETING BUDGET: The marketing budget; Budgeting approaches. Return on investment (ROI);
Literatura
    povinná literatura
  • International Express: Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. 3rd edition. Harding, Keith a Alastair Lane. Oxford: Oxford University Press, 2014, 167 s. Oxford business English. ISBN 978-0-19-459786-9
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
    neurčeno
  • Náhradní obsah: KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou sebe-řízeného autonomního učení s využitím elektronických studijních materiálů v IS (Studijní opora k předmětu) a s možností hromadných konzultací s vyučujícím on-site (bude specifikováno na začátku zimního semestru 2025).
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu:
Předmět je zakončen soubornou zkouškou. 1. PÍSEMNÝ TEST (dosažení alespoň 60 bodů ze 100)
2. ÚSTNÍ ČÁST SoZK
Student si vylosuje jedno z dvaceti ústních témat a splní zadané komunikační úkoly. V případě neúspěšného splnění ústního zadaní v prvním řádném termínu následují v souladu se Studijním a zkušebním řádem další opravné pokusy.

Východiskem pro výsledné hodnocení je bodový zisk v testu a míra splnění ústního zadání
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2026/B_AJA_6