VSFS:B_PT Prezentační techniky - Informace o předmětu
B_PT Prezentační techniky
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 0/2. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Petra Jílková, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PT/cM12PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E125, každé liché úterý 11:15–12:00 E125, každé liché úterý 12:15–12:59 E125, každé liché úterý 13:00–13:45 E125, P. Jílková
B_PT/cM34PH: Čt 14:00–14:44 E128, Čt 14:45–15:30 E128, P. Jílková
B_PT/cSPH: Čt 10:30–11:14 E027, Čt 11:15–12:00 E027, P. Jílková
B_PT/uMRPH: Út 10. 2. 17:30–19:00 E127, Út 10. 3. 17:30–19:00 E125, Út 24. 3. 17:30–19:00 E126, P. Jílková
B_PT/vMPH: So 21. 2. 11:30–13:00 E123, So 7. 3. 15:45–17:15 E124, So 21. 3. 11:30–13:00 E125, P. Jílková
B_PT/vMRVMO: Pá 20. 2. 13:45–15:15 M14, Pá 6. 3. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, P. Rosenlacher - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto kurzu je, aby si student osvojil základní znalosti a schopni v oblasti komunikace a specificky pak při veřejné prezentaci. Během výuky se student seznámí se způsobem jak identifikovat cílovou skupinu tak, aby ji dokázal svou prezentací efektivně ovlivňovat. Student, který úspěšně absolvuje kurz : 1. bude znát základy komunikační teorie, proces, jeho fáze a složky 2. pochopí specifické zákonitosti veřejného projevu, 3. osvojí si základní pravidla úspěšné prezentace, 4. bude schopen předvést kvalitní prezentaci před publikem, 5. osvojí si pravidla pro zvládnutí stresu při veřejném vystupování. Student se dále naučí využívat prezentace pro dosahování svých cílů. Bude si umět odpovědět na otázku, co téma prezentace přináší jemu, jeho okolí a co je hlavním cílem prezentace.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1.Komunikace v dnešní společnosti 2.Prezentace a význam přesvědčovací funkce prezentace 3.Prezentační dovednosti a techniky 4.Osobnost a komunikace, předpoklady dobrého řečníka, pravidla pro zvládnutí stresu 5.Veřejné vystoupení a veřejný projev 6.Jednání a vyjednávání jako prezentační technika 7.Krizová komunikace 8.Prezentace firmy, produktu a služby 9.Komunikace v teamu 10.Efektivní komunikace, bariery, sebeprezentace 11.Seminární úkol – profesionální prezentace 12.Vyhodnocení kurzu - seminárních prací (prezentací)
- Literatura
- povinná literatura
- DE VITO, J.A.: Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 978-80-2472- 018-0.
- PLAMÍNEK J. : Komunikace a prezentace Umění mluvit, slyšet a rozumět – 2. doplněné vydání, Praha : Grada Publishing, 2012, ISBN: 978-80-247-4484-1.
- doporučená literatura
- BRADBURY, A. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. 2. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1622-7.
- MEDLÍKOVÁ, O. Přesvědčivá prezentace : Špičkové rady, tipy a příklady. Praha : Grada, 2008. 144 s. ISBN 978-80-247-2278-8.
- Výukové metody
- přednášky, diskuze, nácvikové aktivity
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem: 1. povinná účast na seminářích - 75 % PS/ 50 % KS 2. vyhotovení a předvedení prezentace 3. aktivní účast na cvičeních
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2015/B_PT