B_PT Prezentační techniky

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
0/2. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PT/cMPH: Čt 8:45–9:29 E000MM, Čt 9:30–10:15 E000MM, I. Petrová
B_PT/sMPH: St 27. 2. 17:30–19:00 E000MM, St 27. 3. 17:30–19:00 E000MM, St 3. 4. 17:30–19:00 E000MM, M. Matějka
B_PT/vMKL: St 27. 2. 15:45–17:15 K205, St 6. 3. 17:30–19:00 K206, 19:15–20:45 K206, I. Petrová
B_PT/vM23PH: Pá 12. 4. 17:15–18:45 E000MM, Pá 26. 4. 15:30–17:00 E000MM, 17:15–18:45 E000MM, I. Petrová
Předpoklady
Znalosti základních témat z psychologie a sociologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem tohoto kurzu je, aby si student osvojil základní znalosti a schopni v oblasti komunikace a specificky pak při veřejné prezentaci. Student, který úspěšně absolvuje kurz : 1. bude znát základy komunikační teorie, proces, jeho fáze a složky 2. pochopí specifické zákonitosti veřejného projevu, 3. osvojí si základní pravidla úspěšné prezentace, 4. bude schopen předvést kvalitní prezentaci před publikem, 5. naučí se pravidla pro zvládnutí stresu při veřejném vystupování.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Komunikace v dnešní společnosti 2. Proces smyslového a sociálního vnímání 3. Obsah a průběh komunikačního procesu 4. Verbální a neverbální složka komunikace 5. Psychologické a sociologické aspekty veřejného projevu 6. Příprava, průběh a hodnocení veřejného projevu 7. Význam přesvědčovací funkce prezentace 8. Možnosti využití technických prostředků v prezentaci 9. Druhy a typy prezentace 10. Zvládnutí negativních projevů - tréma, otázky. 11. Prezentace firmy produktu a služby - praktická část 12. Vyhodnocení kurzu seminárních prací (prezentací)
Literatura
    povinná literatura
  • Plamínek J. : Komunikace a prezentace Umění mluvit, slyšet a rozumět – 2. doplněné vydání, GRADA Publishing A. S, 2012, ISBN: 978-80-247-4484-1
  • MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Druhé doplněné a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-2339-6
    doporučená literatura
  • Náhradní obsah: De Vito, J.A.: Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 978-80-2472- 018-0
    neurčeno
  • MEDLÍKOVÁ, O. Přesvědčivá prezentace : Špičkové rady, tipy a příklady. Praha : Grada, 2008. 144 s. ISBN 978-80-247-2278-8.
  • BRADBURY, A. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. 2. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1622-7.
Výukové metody
přednášky, diskuse, nácvikové aktivity
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem: 1. povinná účast na seminářích - 75 % PS/ 50 % KS 2. vyhotovení a předvedení prezentace
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.