VSFS:B_PsyMK Psychologie v marketingové kom - Informace o předmětu
B_PsyMK Psychologie v marketingové komunikaci
Vysoká škola finanční a správnízima 2007
- Rozsah
- 2/1. 8hodin/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ilona Hronová (cvičící)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící) - Garance
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PsyMK/cMKL: každou lichou středu 12:15–12:59 K205, každou lichou středu 13:00–13:45 K205, M. Kafka
B_PsyMK/cMMO: každé sudé úterý 17:30–18:14 M17, každé sudé úterý 18:15–19:00 M17, I. Hronová
B_PsyMK/cM1PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E223, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E223, M. Kafka
B_PsyMK/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E224, každé liché pondělí 13:00–13:45 E224, M. Kafka
B_PsyMK/cM3PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 E223, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E223, M. Kafka
B_PsyMK/cM4PH: každé liché pondělí 15:45–16:29 E223, každé liché pondělí 16:30–17:15 E223, M. Kafka
B_PsyMK/pMKL: St 10:30–11:14 K205, St 11:15–12:00 K205, M. Kafka
B_PsyMK/pMMO: Út 15:45–16:29 M17, Út 16:30–17:15 M17, I. Hronová
B_PsyMK/pMPH: Út 10:30–11:14 E004, Út 11:15–12:00 E004, M. Kafka
B_PsyMK/sM1aPH: St 21. 11. 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, St 28. 11. 17:30–19:00 E129, St 5. 12. 17:30–19:00 E129, M. Kafka
B_PsyMK/sM1bPH: St 14. 11. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, St 21. 11. 19:15–20:45 E126, St 5. 12. 15:45–17:15 E126, M. Kafka
B_PsyMK/uMKL: Út 13. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Út 4. 12. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, M. Kafka
B_PsyMK/vMMO: Pá 19. 10. 15:30–17:00 M17, Pá 23. 11. 15:30–17:00 M17, Pá 4. 1. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, I. Hronová
B_PsyMK/vM2PH: Pá 12. 10. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, So 27. 10. 11:30–13:00 E223, Pá 9. 11. 12:00–13:30 E223, M. Kafka
B_PsyMK/vM3PH: Pá 12. 10. 12:00–13:30 E224, 13:45–15:15 E224, So 27. 10. 14:00–15:30 E224, Pá 9. 11. 15:30–17:00 E224, M. Kafka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vymezení předmětu a významu psychologie pro člověka a pro studovaný obor MK. Vývoj psychologie, psychologie jako samostatná disciplina, východiska, paradigma. Základní členění systému psychologických věd, jeho místo v systému věd a vazby na příbuzné obory - sociologii, ekonomii, teorii a praxi marketingu a teorii komunikace. Základní metody psychologického výzkumu (expertíza, poradenství,testy aj.). Poznávací procesy, emoce , motivace, psychické řízení činnosti.Psychologie osobnosti,její determinace a vývoj,typologie osobnosti - temperamentové charakteristiky, nadání, talent, schopnosti a dovednosti, struktura, integrace a dezintegrace osobnosti.Psychické jevy a procesy. Smyslové a sociální vnímání. Sociální psychologie - socializace, sociální učení, postoje, sociální interakce, chování, jednání a činnost, konflikty - jejich prevence a řešení, význam sociální komunikace. Možnosti aplikace psychologických poznatků v marketingové praxi.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Předmět psychologie, místo v systému věd 2. Vývoj psychologie, základní směry soudobé psychologie 3. Metody psychologie a jejich využití v marketingové komunikaci 4. Psychické jevy, stavy a procesy 5. Proces smyslového a sociálního vnímání 6. Psychologie osobnosti, determinace a vývoj 7. Struktura osobnosti,vlohy, nadání, schopnosti a dovednosti. 8. Typologie osobnosti - její využití v marketigu 9. Motivační struktura osobnosti, její využití v praxi 10.Sociální psychologie - postoje, sociální interakce, chování, prevence a řešení konfliktů v sociální komunikaci 11.Využití poznatků v apikovaných psychologických disciplikách a v markektingové praxi
- Literatura
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: Cyklus přenášek s důrazem na uvádění příkladů z praxe, s využitím PC techniky (projektor).Cvičení s aktivní účastí student, diskuzí k problémům a prezentací seminárních prací posluchačů, opět s vyuužitím PC techniky. Metody hodnocení: (z) na cvičeních v průběhu semestru je vyžadováno zpracování seminární práce v rozsahu cca 5 str. prokazující schopnost posluchače aplikovat získané poznatky na praktický problém.V závěru semestru je nutno složit písemný znalostní test s 60% úspěšností, který spole se seminární prací je předpokladem udělení zápočtu a zároveň tvoří předpoklad připuštění k ústní zkoušce a písemnou část zkoušky. Ústní část zkoušky tvoří zodpovězení vylosované otázky a diskuze k zvolenému tématu seminární práce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura: Povinná: Pauknerová, D. a kol.: Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada Publishing 2006. Mikšík, O.: Psychologická charakteristika osobnosti. Praha, Karolinum 2001. Doporučená: Ferjenčík, , J.: Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha, Portál 2000. Fürst, M.: Psychologie. Votobia, 1997. Hill, G.: Moderní psychologie, Praha, Portál 2004. Hoskovec, J.: Psychologie. Praha, Triton 2002. Nakonečný, M.: Encklopedie obecné psychologie. Praha, Academia 1998. Nakonečný, M.: Sociální psychologie. Praha, Academie 2000. Kern, H.: Přehled psychologie. Praha, Portál 2000. Kunczik, M.: Základy masové komunikace. Praha, Karolinum 1995. Lea. S.E.G.: Psychologie ekonomického chování.Praha, Grada 1994. McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. Provazník, V.,Komárková, R.: Motivace pracovního jednání. Praha, skripta VŠE 1998. Provazník, V.: Rozvíjení tvořivosti. Praha, skripta VŠE 1999. Smékal, V.: Pozvání do psychologie osobnosti. Brno, Barrister and Principal 2002. Vágnerová, M.: Úvod do psychologie.Praha, Karolinum 1999.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2007/B_PsyMK