VSFS:B_PsyMK Psychologie v marketingové kom - Informace o předmětu
B_PsyMK Psychologie v marketingové komunikaci
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící)
PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PsyMK/cMMO: každou sudou středu 14:00–14:44 M27, každou sudou středu 14:45–15:30 M27, M. Kafka
B_PsyMK/cM1PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E230, každou lichou středu 11:15–12:00 E230, T. Vacínová
B_PsyMK/cM2PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E230, každou sudou středu 11:15–12:00 E230, T. Vacínová
B_PsyMK/cM3PH: každou sudou středu 8:45–9:29 E230, každou sudou středu 9:30–10:15 E230, T. Vacínová
B_PsyMK/pMMO: St 12:15–12:59 M27, St 13:00–13:45 M27, M. Kafka
B_PsyMK/pMPH: Út 12:15–12:59 E007KC, Út 13:00–13:45 E007KC, T. Vacínová
B_PsyMK/uMKL: Út 17. 2. 14:00–15:30 K205, Út 10. 3. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, Út 17. 3. 17:30–19:00 K312, 19:15–20:45 K312, M. Kafka
B_PsyMK/uMPH: Út 17. 2. 17:30–19:00 E127, Út 24. 2. 14:00–15:30 E127, Út 3. 3. 14:00–15:30 E127, 15:45–17:15 E127, Út 17. 3. 14:00–15:30 E127, T. Vacínová
B_PsyMK/vMMO: Pá 13. 2. 15:30–17:00 M27, So 14. 3. 9:45–11:15 M27, 11:30–13:00 M27, Pá 10. 4. 13:45–15:15 M25, 15:30–17:00 M25, M. Kafka
B_PsyMK/vMPH: Pá 6. 2. 15:30–17:00 E124, 17:15–18:45 E124, Pá 20. 2. 13:45–15:15 E124, Pá 6. 3. 13:45–15:15 E124, 15:30–17:00 E124, T. Vacínová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Cíle: Systém přednášek by měl vytvářet teoretickou základnu a být spolu s poznatky získanými samostudiem předpokladem pro praktickou činnost v seminářích. Cílem kurzu je získání základních znalostí z oboru psychologie, logické utřídění látky, umožňující orientaci, kladení nových otázek a hledání jejich řešení pro současnou situaci využití psychologie v marketingu. Disciplína by rovněž měla přispět k vlastní sebereflexi a nalezení významu psychologie pro osobní poznání.
- Osnova
- 1. Základní informace. Uvedení do studia oboru, odborná literatura a další zdroje. Předmět psychologie, základní psychologické disciplíny. Postavení psychologie ve struktuře vědního pole. 2. Vývoj přístupů ke zkoumání lidské psychiky do konce 19. století. Vznik psychologie jako vědy. Strukturalismus, funkcionalismus, psychodynamická teorie. 3. Hlavní psychologické směry 20. století. Gestalt, behaviorismus, psychoanalýza, existenciální a humanistická psychologie, kognitivní a transpersonální psychologie, postmoderna. Uplatnění psychologie v reklamě. 4. Metody psychologického zkoumání a výzkumu. Psychodiagnostické metody v praxi. 5. Psychologie osobnosti. Psychický vývoj a faktory, které jej ovlivňují. Dědičnost a prostředí. Znaky psychického vývoje. Struktura a dynamika osobnosti. 6. Typologie osobnosti. Temperament a charakter. 7. Poznávací procesy. Vnímání, paměť, myšlení, představa a fantazie. Jazyk a řeč. Inteligence a její měření. Role kognitivních procesů pro koncepci dobré reklamy. 8. Emoční prožívání a psychická autoregulace. Potřeby, motivace, vůle. Význam emocí v marketingu. Motivace jako klíčové téma psychologie reklamy. 9.Člověk jako součást společnosti. Sociální interakce a její souvislosti. Atribuce, utváření dojmu, schémata. Skupinové jevy a procesy. Reklama a techniky vyvolání souhlasu. 10. Tvorba účinné reklamy. Sociokulturní dimenze reklamy. Nové trendy v marketingové komunikaci. Aplikovaný výzkum reklamy. 11.Současná aktuální témata psychologie. 12.Závěrečné opakování.
- Literatura
- povinná literatura
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství ''černé skříňky''. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
- KUČERA, D. Moderní psychologie. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4621-0.
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
- doporučená literatura
- SVOBODA, M., HUMPOLÍČEK, P., ŠNOREK, V. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0363-6.
- HILL, G. Moderní psychologie. Praha: Portál, 2004. ISBN 978-80-7178-641-1.
- PLHÁKOVÁ, A. Dějiny psychologie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 978-80-247-0871-X.
- ATKINSON, R.L.,ATKINSON, R.C., SMITH, E.E., BEM, D.J. NOLEN-HOEKSEMA, S. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
- VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0841-9.
- Výukové metody
- Přednáška a cvičení
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Zkouška (6 kreditů) V úvodním setkání budou studenti blíže seznámeni se svými úkoly. V jednotlivých kurzech se předpokládá aktivní účast (alespoň 70% docházka na cvičení). Dle programu se studenti na dané téma náležitě připraví. Součástí zápočtu je referátové vystoupení a zpracovaná seminární práce v rozsahu od 5 stran textu (včetně odborné literatury a dalších zdrojů). Odevzdání zápočtové práce do 14. 4. 2015.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2015/B_PsyMK