VSFS:N_RKVS Quality Management in Public A - Course Information
N_RKVS Quality Management in Public Administration
University of Finance and AdministrationWinter 2007
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Kajml (seminar tutor)
PaedDr. Václav Netolický (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Pavel Kajml
Faculty of Law and Administration – University of Finance and Administration
Contact Person: Jaroslava Boschová - Timetable of Seminar Groups
- N_RKVS/cVPH: each odd Wednesday 15:45–16:29 S32, each odd Wednesday 16:30–17:15 S32, P. Kajml
N_RKVS/pVPH: each even Wednesday 15:45–16:29 S32, each even Wednesday 16:30–17:15 S32, P. Kajml
N_RKVS/uVPH: Tue 6. 11. 15:45–17:15 S21, Tue 20. 11. 17:30–19:00 S21, Tue 4. 12. 15:45–17:15 S21, 17:30–19:00 S21, P. Kajml
N_RKVS/vVMO: Sat 6. 10. 11:30–13:00 M21, Sat 20. 10. 11:30–13:00 M21, Sat 3. 11. 11:30–13:00 M21, Sat 24. 11. 11:30–13:00 M21, P. Kajml
N_RKVS/vV2PH: Sat 1. 12. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, Sat 15. 12. 9:45–11:15 S24, Sat 12. 1. 8:00–9:30 S24, P. Kajml
N_RKVS/vV3PH: Sat 1. 12. 14:00–15:30 S36, Sat 15. 12. 8:00–9:30 S36, Sat 12. 1. 9:45–11:15 S36, 11:30–13:00 S36, P. Kajml - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Public Administration (programme VSFS, N-HPS) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl kurzu: Cílem je přiblížit studentům problematiku při zvyšování výkonnosti a kvality veřejné správy, vyjasnit cíl veřejné správy a popsat metody při jeho naplňování, dále pak charakterizovat situaci při modernizaci veřejné správy v ČR a podrobněji seznámit s vybranými základními nástroji řízení kvality. Dále představit studentům nejpoužívanější nástroj zvyšování kvality ve veřejné správě - tzv. model CAF, informovat o důvodech jeho vzniku a oblastech uplatnění, seznámit se strukturou modelu a způsobem sebehodnocení. V další části pak představit metodu benchlearningu a vysvětlit její význam pro model CAF. Dalším cílem je přiblížit studentům problematiku při uplatnění normy ISO 9001 v institucích veřejné správy, ozřejmit postup při zavádění normy a při certifikaci systému managementu jakosti a upozornit na specifika veřejné správy. V dalším se pak zabývat procesním řízením a popisem procesů ve veřejné správě. V neposlední řadě je cílem seznámit studenty s metodou zapojování veřejnosti do správy věcí veřejných a uplatňování principů udržitelného rozvoje na místní úrovni - tzv. místní Agendy 21 (dále jen "MA 21"), představit oficiální sadu kriterií MA 21 a zásady pro zapojování veřejnosti. V další části pak informovat o významu šetření spokojenosti občanů a zákazníků, ukázat využitelnost Evropské sady indikátorů udržitelného rozvoje při měřením spokojenosti občanů, seznámit a procvičit měření spokojenosti zákazníků úřadů.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu. 1. modul (2 hod. - přednáška) úvod do problematiky kvality ve veřejné správě, zavádění kvality do veřejné správy v ČR, přístupy k řízení kvality, vybrané jednoduché nástroje řízení jakosti 2. modul (2 hod. - cvičení) procvičení použití vybraných jednoduchých nástrojů řízení jakosti - cyklus PDCA, formulář pro sběr dat, vývojový diagram, diagram příčin a následků 3. modul (2 hod. - přednáška) přístup Total Quality Management (TQM) k řízení kvality, podpora kvality ze strany státu - ceny za jakost, Evropská cena za jakost, model EFQM, Národní cena ČR za jakost, metoda Balanced Scorecard 4. modul (2 hod. - cvičení) procvičení v metodě Balanced Scorecard - návrh mise, vize, strategie, politik, strategických cílů, strategické mapy a vyvážených ukazatelů úřadu/školy 5. modul (2 hod. - přednáška) model CAF 2006, podpora modelu ze strany EU a ČR 6. modul (2 hod. - cvičení) procvičení v použití modelu CAF 2006 - hodnocení příkladů dle modelu CAF, návrh akčních plánů zlepšování 7. modul (2 hod. - přednáška) normativní přístup k řízení kvality, využití norem ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 ve veřejné správě, vysvětlení pojmů prověřování, certifikace, akreditace, procesní řízení 8. modul (2 hod. - cvičení) procvičení v procesním řízení - popis procesů pomocí vývojového diagramu a mapy procesu 9. modul (2 hod. - přednáška) další metody řízení kvality ve veřejné správě - Benchmarking, benchlearning, charta občanů, investor in people 10. modul (2 hod. - cvičení) procvičení v metodě charta občanů – řešení případové studie charty návštěvníka knihovny a zpracování charty studenta školy 11. modul (2 hod. - přednáška) trvale udržitelný rozvoj, místní Agenda 21, sada evropských indikátorů místní Agendy 21, metodika Národní sítě zdravých měst ČR, úloha měření spokojenosti zákazníků a občanů 12. modul (2 hod. - cvičení) řešení případových studií na měření spokojenosti zákazníků
- Assessment methods (in Czech)
- vyučující metody: metody hodnocení: předespaná účast na seminářích, skupinová prezentace, zkouška sestávající z písemné a ústní části
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2007/N_RKVS