B_SMaK_1 Structure of Marketing Communications 1

University of Finance and Administration
Winter 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK_1/cMKL: each odd Thursday 10:30–11:14 K312, each odd Thursday 11:15–12:00 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: each odd Thursday 14:00–14:44 M24, each odd Thursday 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: each even Wednesday 10:30–11:14 E125, each even Wednesday 11:15–12:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E126, each odd Tuesday 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 E225, each odd Wednesday 13:00–13:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: each odd Tuesday 8:45–9:29 E127, each odd Tuesday 9:30–10:15 E127, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: each odd Thursday 8:45–9:29 K312, each odd Thursday 9:30–10:15 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: each even Thursday 14:00–14:44 M24, each even Thursday 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E007KC, each odd Wednesday 11:15–12:00 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sM1aPH: Wed 5. 11. 17:30–19:00 E129, Wed 12. 11. 19:15–20:45 E129, Wed 19. 11. 17:30–19:00 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: Wed 1. 10. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, Wed 8. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/uMKL: Tue 4. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Tue 2. 12. 17:30–19:00 K205, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Fri 3. 10. 13:45–15:15 M17, Fri 31. 10. 13:45–15:15 M17, Fri 14. 11. 13:45–15:15 M17, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Fri 21. 11. 13:45–15:15 E223, Fri 5. 12. 15:30–17:00 E223, Sat 10. 1. 9:45–11:15 E223, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Fri 21. 11. 15:30–17:00 E224, Fri 5. 12. 17:15–18:45 E224, Sat 10. 1. 11:30–13:00 E224, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Jde o vstupní předmět oboru, který podá základní představu o jeho struktuře.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
Syllabus (in Czech)
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Dvousemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. SMaK je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci semináře pro PS 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2008 s termínem odevzdání do 3.prosince 2008 – rozsah min. 5 stran rukopisu. prezentace v rámci semináře pro PS 4. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. 5. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v posledním týdnu výuky ZS – do 19.12.2008 souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT. V průběhu výuky v ZS budou zkoumána tato základní témata: základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: Přednášky s ukázkami. Metody hodnocení: 2 průběžné a jeden závěrečný test, kvalifikované analýzy a hodnocení marketingových komunikačních jevů v rámci cvičení a jejich kvalitní prezentace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2008/B_SMaK_1