B_SMaK_1 Structure of Marketing Communications 1

University of Finance and Administration
Winter 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK_1/cMKL: each odd Thursday 10:30–11:14 K312, each odd Thursday 11:15–12:00 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: each odd Thursday 14:00–14:44 M24, each odd Thursday 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: each even Wednesday 10:30–11:14 E125, each even Wednesday 11:15–12:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E126, each odd Tuesday 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 E225, each odd Wednesday 13:00–13:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: each odd Tuesday 8:45–9:29 E127, each odd Tuesday 9:30–10:15 E127, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: each odd Thursday 8:45–9:29 K312, each odd Thursday 9:30–10:15 K312, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: each even Thursday 14:00–14:44 M24, each even Thursday 14:45–15:30 M24, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E007KC, each odd Wednesday 11:15–12:00 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sM1aPH: Wed 5. 11. 17:30–19:00 E129, Wed 12. 11. 19:15–20:45 E129, Wed 19. 11. 17:30–19:00 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: Wed 1. 10. 15:45–17:15 E126, 17:30–19:00 E126, Wed 8. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/uMKL: Tue 4. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Tue 2. 12. 17:30–19:00 K205, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Fri 3. 10. 13:45–15:15 M17, Fri 31. 10. 13:45–15:15 M17, Fri 14. 11. 13:45–15:15 M17, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Fri 21. 11. 13:45–15:15 E223, Fri 5. 12. 15:30–17:00 E223, Sat 10. 1. 9:45–11:15 E223, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: Fri 21. 11. 15:30–17:00 E224, Fri 5. 12. 17:15–18:45 E224, Sat 10. 1. 11:30–13:00 E224, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Jde o vstupní předmět oboru, který podá základní představu o jeho struktuře.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Dvousemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. SMaK je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci semináře pro PS 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2008 s termínem odevzdání do 3.prosince 2008 – rozsah min. 5 stran rukopisu. prezentace v rámci semináře pro PS 4. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. 5. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v posledním týdnu výuky ZS – do 19.12.2008 souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT. V průběhu výuky v ZS budou zkoumána tato základní témata: základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: Přednášky s ukázkami. Metody hodnocení: 2 průběžné a jeden závěrečný test, kvalifikované analýzy a hodnocení marketingových komunikačních jevů v rámci cvičení a jejich kvalitní prezentace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2008/B_SMaK_1