VSFS:N_ROb Řízení obchodu - Informace o předmětu
N_ROb Řízení obchodu
Vysoká škola finanční a správnízima 2008
- Rozsah
- 1/1. 8 hodin/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_ROb/cRKLks: Čt 30. 10. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, Čt 27. 11. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, P. Břečková
N_ROb/cRMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M25, každou lichou středu 13:00–13:45 M25, N. Petrů
N_ROb/cR1PH: každou sudou středu 12:15–12:59 S21, každou sudou středu 13:00–13:45 S21, N. Petrů
N_ROb/cR2PH: každou sudou středu 14:00–14:44 S32, každou sudou středu 14:45–15:30 S32, N. Petrů
N_ROb/cR3PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S33, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S33, N. Petrů
N_ROb/pRMO: Po 20. 10. 10:30–15:30 M27, Po 3. 11. 10:30–15:30 M27, P. Břečková
N_ROb/pRPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S01, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S01, P. Břečková
N_ROb/uR1aPH: Út 9. 12. 19:15–20:45 S23, Út 6. 1. 15:45–17:15 S23, Út 13. 1. 17:30–19:00 S23, 19:15–20:45 S23, P. Břečková
N_ROb/uR1bPH: Út 9. 12. 15:45–17:15 S36, 17:30–19:00 S36, Út 6. 1. 17:30–19:00 S36, Út 13. 1. 15:45–17:15 S36, P. Břečková
N_ROb/vRMO: Pá 17. 10. 12:00–13:30 M24, 13:45–15:15 M24, Pá 14. 11. 12:00–13:30 M24, 13:45–15:15 M24, P. Břečková
N_ROb/vR2PH: Pá 3. 10. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, So 18. 10. 8:00–9:30 S23, Pá 31. 10. 15:30–17:00 S23, P. Břečková
N_ROb/vR3PH: Pá 3. 10. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, Pá 31. 10. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, P. Břečková
N_ROb/vR4PH: So 18. 10. 9:45–11:15 S33, 11:30–13:00 S33, So 15. 11. 8:00–9:30 S33, 9:45–11:15 S33, P. Břečková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení podniku a podnikové finance (program VSFS, N-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem předmětu je komplexně seznámit studenty se základními pojmy v oblasti obchodu a jeho řízením, neboť jej lze bez nadsázky považovat za základ ekonomiky země a jejího hospodářství, stejně jako za základ fungování firmy, a to bez ohledu na oborové začlenění. V rámci předmětu dojde k rozšíření znalostní základny v oblasti typologie trhů, právní úpravy pro podnikání v obchodě v České republice, tvorby obchodních či obchodně marketingových plánů a jejich hodnocení, řízení obchodních pohledávek. Cílem je též zvýšit povědomí o důležitosti obchodních dovedností, specificích jednání, reportingu, klíčových smluvních ujednáních, dodacích podmínkách, a to nejen v obchodě tuzemském, ale i zahraničním, který je vzhledem k charakteru naší země i ke stále dravějšímu trendu internacionalizace nevyhnutelný. V přednáškách je kladen důraz na praktickou aplikaci a využitelnost znalostí na spotřebitelských a průmyslových trzích se záměrem vybavit absolventy školy znalostmi, jenž jim umožní vysoce kvalifikované uplatnění v podnikatelské i správní sféře. Absolventi budou znát význam obchodu v ekonomice státu a firmy, budou znát principy řízení obchodních operací, plánů a pohledávek, budou se orientovat v obchodní dokumentaci, posílí své obchodní dovednosti a budou schopni rozpoznat a reagovat na spektrum vyjednávacích technik. Budou též schopni identifikovat různé druhy obchodu, stejně jako způsoby expanze na zahraniční trhy, budou chápat principy fungování cla, kvót a souvztažných záležitostí; studenti budou též schopni posoudit význam národně-kulturních odlišností a zohlednit jej ve způsobu řízení obchodu.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Předmět je koncipován tak, aby v něm byly obsaženy aktuální trendy řízení obchodu v kontextu české integrace do evropských struktur. Obsah předmětu je rozdělen do dílčích okruhů, které jsou vzájemně tematicky nebo prakticky provázány: - Role obchodu ve struktuře podniku. Organizace obchodních činností, nástroje řízení obchodu. - Sjednávání podmínek obchodu. Kulturní odlišnosti a jejich vliv na řízení obchodu. - Kontrakt, klíčová ujednání obchodní spolupráce. Klíčové dokumenty v řízení obchodu. - Zahraniční obchod a internacionalizace firmy. Principy posouzení atraktivity teritoria. Formy vstupu na zahraniční trh. - Obchodní pohledávky, jejich řízení a zajištění. Platební nástroje a dodací podmínky v obchodě. - Psychologie obchodu a jeho řízení. Komparace řízení obchodu v typově odlišných podnicích. Manažer obchodu. Předmět poskytuje základní teoretické znalosti o oblasti obchodních vztahů a jejich řízení uvnitř i vně firmy, přičemž je směřován nejen do roviny obecné, ale zejména do roviny praktické (tj. využitelné v podnikové praxi).
- Metody hodnocení
- Prezenční studium: cyklus 6 přednášek a 6 cvičení, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě nichž si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení obchodu v podnikovém prostředí. Metody hodnocení: Udělení zápočtu vázáno na splnění povinností stanovených vedoucím cvičení (zpravidla vypracování prakticky zaměřené semestrální práce a její prezentace). Udělení zkoušky je podmíněno úspěšným složením písemné zkoušky, jež může být v opravném termínu kombinována ústním pohovorem. Vyučující metody: Kombinované studium: 4 řízené konzultace, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, diskutována a konfrontována s reálnými příklady z praxe posluchačů tak, aby si posluchač byl schopen vytvořit představu o faktické úloze řízení obchodu v podnikovém prostředí. Metody hodnocení: Udělení zápočtu je vázáno na aktivní účast na řízených konzultacích, udělení zkoušky pak úspěšným složením písemné zkoušky, jež může být v opravném termínu kombinována ústním pohovorem.
- Informace učitele
- Informace učitele: Literatura: Povinná: Doporučená: ROBBINS, S.P. – COULTER, M.: Management. Grada, 7. Vydání, edice „Profesionál“. ISBN 80-247-0495-1 HOFSTEDE, G. : Culture’s Consequences: International differences in work-related values. 1980, Beverley Hills: Sage Publications. ISBN 0-8039-1306-0 KAŠÍK, M. – HAVLÍČEK, K.: Marketingové řízení zahraničního obchodu. EUPRESS, VŠFS Praha, 2006. ISBN 80-86754-67-7 KLEIN, H.,M. – KRESSE, A.: Psychologie – základ úspěchu v práci. Grada. ISBN 978-80-247-2444-7 JOBBER, D. –LANCASTER, G.: Management prodeje. ComputerPress. ISBN 80-7226-533-4 OPLETALOVÁ, S.: Obchodní dovednosti. Rubico. ISBN 80-85839-36-9 WOODS, M.: International Business, Chapman a Hall, 1995. ISBN 0412-600-501 MACHKOVÁ, H. - ČERNOHLÁVKOVÁ, E. - SATO, A.: Mezinárodní obchodní operace. Grada Publishing. ISBN: 8024715902 TERMANN, S.: Umění přesvědčit a vyjednat. Grada Publishing, 1.vydání, 2002. ISBN 80-247-0304-1 CZINKOTA, M. - RONKAINEN, I. - MOFFETT, M. International Business. Harcourt, Inc., 2002. ISBN 0-03-033564-7
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2008/N_ROb