VSFS:B_PoP Podpora prodeje - Informace o předmětu
B_PoP Podpora prodeje
Vysoká škola finanční a správnízima 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PoP/cMKL: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 K312, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 K312, K. Eliáš
B_PoP/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M01, každou lichou středu 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_PoP/cM1PH: každé sudé úterý 12:15–12:59 E128, každé sudé úterý 13:00–13:45 E128, K. Eliáš
B_PoP/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E128, každou sudou středu 13:00–13:45 E128, K. Eliáš
B_PoP/cM3PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E129, každé liché úterý 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_PoP/cM4PH: každé liché úterý 8:45–9:29 E129, každé liché úterý 9:30–10:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/pMKL: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 K312, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 K312, K. Eliáš
B_PoP/pMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M15, každou sudou středu 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PoP/pMPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 E004, každé sudé úterý 9:30–10:15 E004, K. Eliáš
B_PoP/sM1aPH: St 14. 10. 14:00–15:30 E129, St 4. 11. 17:30–19:00 E129, St 11. 11. 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/sM1bPH: St 30. 9. 17:30–19:00 E126, St 14. 10. 15:45–17:15 E126, St 21. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_PoP/uMKL: Út 3. 11. 17:30–19:00 K205, Út 8. 12. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, K. Eliáš
B_PoP/vMMO: Pá 2. 10. 12:00–13:30 M16, 13:45–15:15 M16, Pá 23. 10. 15:30–17:00 M22, V. Kunz
B_PoP/vM2PH: Pá 23. 10. 12:00–13:30 E223, Pá 6. 11. 13:45–15:15 E223, Pá 20. 11. 12:00–13:30 E223, K. Eliáš
B_PoP/vM3PH: Pá 23. 10. 13:45–15:15 E224, Pá 6. 11. 12:00–13:30 E224, Pá 20. 11. 13:45–15:15 E224, K. Eliáš - Předpoklady
- Předpoklady:úspěšně absolvovat 1. a 2. ročník studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:seznámit studenty s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace(resp. komunikačního mixu) a s novými trendy jeho pronikání nad linku ( tzv. through marketing).zejména půjde o strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti.Speciální pozornost bude věnována sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations, tzv.event marketing, corporate social responsiibility, atd.Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci cvičení, projektovat, realizovat a hopdnotit návrhy akcí na podporu prodeje s cílem je organizačně a manažersky zvládat a případně i realizovat v praxi.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Přednáška 1:Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace Historie jejího vzniku podpory prodeje a její vazby na ostatní součásti: reklamu,PR. Proč roste její význam i objem příslušné části marketingového rozpočtu. Podpora prodeje ve světle teorie učení. Strategie cílů firem-strategické, taktické, konečné. Integrace reklamy a podpory prodeje v každé etapě životního cyklu produktu. Plánování a realizace podpory prodeje-jednotlivé fáze. Regulace podpory prodeje. Přednáška 2:Kategorie marketingové podpory prodeje Segmentace cílových skupin podpory prodeje-spotřebitel, zprostředkovatel, prodejce-partneři anebo soupeři. Spolupráce dvou či více subjektů poskytujících rozdílné výrobky/služby, synergické efekty a jejich důsledky. Možné konflikty mezi jednotlivými členy distribučního procesu při podpoře prodeje-typy např.náklady na zásoby a jak je eliminovat. Přednáška 3: Metody a techniky podpory prodeje, zákaznické soutěže Metody podpory prodeje ve světle hyperkonkurence-inflace značek, krátkodobost v zaměření firem. Kupónové a cenové metody, strategie trvale nízkých cen vs. vysoká-nízká cena. Měření efektivity podpory prodeje- výzkum předběžný a následný. Dlouhodobá ziskovost programů na podporu prodeje ve vztahu k obratu, prodejním cenám a celkovým nákladům kampaní. Přednáška 4:Věrnostní programy Věrnostní programy jako zdroj dat při řízení vztahů k zákazníkům, dataminig a spolupráce tzv.front-office a back-office . Efektivní cílení podpory prodeje na základě věrnostních programů-segmentace.Multilevel marketing,jeho úskalí i potenciál,komunity-současní či budoucí spotřebitelé/partneři. Přednáška 5: Sponzoring Nedílná součást celofiremní marketingové strategie,corporate social responsibility podniku. Sponsoring jako efektivní platforma pro rychlé budování značky,image a goodwilu. Soulad mezi značkou a sponzorovanou aktivitou/sport,umění,charita,zdravotnictví,média,.../. Náklady na sponzoring a měření výsledných efektů.Sponzoring a PR. Přednáška 6:Event marketing a další podpůrné činnosti(výstavy a veletrhy,soutěže,atd.). Event marketing a jeho využití v interním a externím PR,desatero úspěšného „eventu“. Budoucnost výstav a veletrhů v rámci kampaní na podporu prodeje vs.internet a ostatní přímá média.Spotřebitelské soutěže/loterie-jejich síla a omezení-regulace. Rezerva:Pohled na vývoj/potenciál internetu a mobilní telefonie z hlediska podpory prodeje. V návaznosti na přednášky budou probíhat cvičení( celkem 6).Na závěr první přednášky si všichni studenti zvolí téma z přednášené problematiky(viz), které zpracují ve formě referátu, který prezentují v průběhu cvičení(termíny budou závazně stanoveny).Předpokladem pro udělení zápočtu bude:docházka,odpovídající úroveň referátu,úroveň prezentace a také diskuse v průběhu ostatních referátů.
- Literatura
- Blažková, M: Jak využít internet v marketingu. Praha, Grada Publishing, 2005. ISBN:80-247-1095-1
- Foret,M.:Marketingová komunikace. Brno, Computer Press , 2006.ISBN:80-251-1041-9
- Pelsemacker, P.; Geuens, M.; Van den Bergh, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN:80-247-0254-1
- Tellis,G.J.: Reklama a podpora prodej.Praha, Grada Publishing , 2000.ISBN:80-7169-997-7
- Kotler,P.: Marketing Management .Praha, Victoria Publishing , 2000.ISBN:80-85605-08-2
- Metody hodnocení
- Vyučující metody:PS-přednášky + cvičení , KS-formou konzultací. Metody hodnocení: zápočet na základě referátu/seminární práce(5 str.) na téma, které si student zvolí dle následujícího postupu. 1/Popiště/analyzujte z pohledu buď:a)metody podpory prodeje,b)sponzoring či event marketing,c)věrnostní program a d)spotřebitelská soutěž 2/ve vybraném sektoru(dle OKEČ), tedy např.media,stavebictví,farmacie,atd. 3/ve vybraném podniku/organizaci 4/vybranou akci/kampaň/program.
- Informace učitele
- Pozn.Literatura je navržena tak,aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům k knihovnách VŠFS.Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek.Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd.Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2009/B_PoP