N_TiM Press secretary

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Bc. Radka Burketová (seminar tutor)
Ing. Jitka Černá (seminar tutor)
Mgr. Jan Martínek (seminar tutor)
Ing. Martin Švehla (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Martin Švehla
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_TiM/cMMO: each odd Wednesday 8:00–8:44 M22, each odd Wednesday 8:45–9:29 M22, J. Černá
N_TiM/cM1PH: each odd Thursday 10:30–11:14 E000MM, each odd Thursday 11:15–12:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/cM2PH: each odd Thursday 14:00–14:44 E000MM, each odd Thursday 14:45–15:30 E000MM, M. Švehla
N_TiM/cM3PH: each odd Thursday 12:15–12:59 E000MM, each odd Thursday 13:00–13:45 E000MM, M. Švehla
N_TiM/pMMO: each even Wednesday 8:00–8:44 M22, each even Wednesday 8:45–9:29 M22, J. Černá
N_TiM/pMPH: each even Thursday 14:00–14:44 E306, each even Thursday 14:45–15:30 E306, M. Švehla
N_TiM/uM1aPH: Tue 9. 11. 19:15–20:45 E000MM, Tue 30. 11. 15:45–17:15 E000MM, 17:30–19:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/uM1bPH: Tue 9. 11. 17:30–19:00 E000MM, Tue 7. 12. 15:45–17:15 E000MM, 17:30–19:00 E000MM, M. Švehla
N_TiM/vMKL: Fri 19. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Fri 26. 11. 15:30–17:00 K212, R. Burketová
N_TiM/vMMO: Fri 8. 10. 17:15–18:45 M22, Fri 22. 10. 17:15–18:45 M22, Fri 10. 12. 17:15–18:45 M14, J. Martínek
N_TiM/vM2PH: Fri 8. 10. 13:45–15:15 E000MM, 15:30–17:00 E000MM, Fri 22. 10. 12:00–13:30 E000MM, M. Švehla
N_TiM/vM3PH: Fri 12. 11. 12:00–13:30 E000MM, Fri 10. 12. 13:45–15:15 E000MM, 15:30–17:00 E000MM, R. Burketová
Prerequisites (in Czech)
Zvládnutí předmětů Struktura marketingových komunikací, Reklama, Vývoj médií a Integrovaná marketingová komunikace
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky je seznámit posluchače s profesí tiskových mluvčích, zejména v komerčních organizacích a v institucích státní správy. Získané znalosti bude možno využít nejen k výkonu této profese v uvedených typech organizací, ale také na dalších, zejména řídících pozicích v podnikatelských korporacích a ve státních úřadech, kde hraje chápání principů praktické komunikace s veřejností důležitou a zásadní roli. Posluchači budou mít z předcházejícího studia základní znalosti z oboru public relations, marketingu a reklamy. Zaměříme se proto výhradně na profesi tiskových mluvčích, jako na specifický výsek public relations. Na základě tohoto kurzu budou mít posluchači jasnou a zdůvodněnou představu o variantách postavení tiskových mluvčích v organizacích, o rozsahu odpovědností a principech této práce. Další část kurzu bude zaměřena na praktické činnosti tiskových mluvčích v oblasti media relations – od postupů při navazování a rozvíjení kontaktů s médii, až po dovednosti, související s psaným a mluveným vyjadřováním, formulováním v různých mediálních žánrech a technologiích. V této části kurzu bude kladen důraz na efektivnost práce tiskových mluvčích, uplatnění jejich osobních vloh a na konzistentnost osobností v této profesi. Pozornost bude věnována i principům vyhodnocování mediálního obrazu a důsledků konkrétních mediálních projevů, principům reaktivity a proaktivity v práci tiskových mluvčích a efektivnímu využívání zpětné vazby z médií pro podporu vlastních komunikačních cílů tiskových mluvčích.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Postavení tiskových mluvčích v organizacích, cíle a principy jejich práce. PŘEDNÁŠKA 2: Media relations – základní vymezení. PŘEDNÁŠKA 3: Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations. PŘEDNÁŠKA 4: Krizová komunikace a princip kontinuity. PŘEDNÁŠKA 5: Zásady písemného vyjadřování zefektivňující kontakt s médii a institucemi. PŘEDNÁŠKA 6: Zásady a zlatá pravidla mluveného projevu. PŘEDNÁŠKA 7: Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá. PŘEDNÁŠKA 8: Mediální monitoring, screening a audit. PŘEDNÁŠKA 9: Mluvčí v čele tiskového útvaru. PŘEDNÁŠKA 10: Historie profese tiskový mluvčí. PŘEDNÁŠKA 11: Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích. PŘEDNÁŠKA 12: Opakování a ukončení předmětu.
Literature
    required literature
  • FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2007
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2006
  • VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Praha: Express, 2004
    recommended literature
  • Odborné časopisy: Marketing & Media, Strategie
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: přednášky, cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích vkombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijné povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z (zápočet, 3 kredity): Zápočtová studie; téma: 1. Analýza vybrané mediální kauzy nebo 2. Dobrý a špatný tiskový mluvčí na aktuálním mediálním trhu; rozsah 1 - 3 strany, možnost dohody o prezentaci nebo jiném tématu;
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/N_TiM