VSFS:B_Rek Reklama - Informace o předmětu
B_Rek Reklama
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Rek/cMMO: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 M14, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_Rek/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E129, každou lichou středu 13:00–13:45 E129, P. Čírtek
B_Rek/cM2PH: každé sudé úterý 12:15–12:59 E128, každé sudé úterý 13:00–13:45 E128, P. Čírtek
B_Rek/cM3PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E128, každé liché úterý 13:00–13:45 E128, P. Čírtek
B_Rek/cM4PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E128, každou sudou středu 11:15–12:00 E128, P. Čírtek
B_Rek/pMMO: Čt 10:30–11:14 M14, Čt 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_Rek/pMPH: Út 10:30–11:14 E004, Út 11:15–12:00 E004, P. Čírtek
B_Rek/uMKL: Út 18. 11. 17:30–19:00 K312, 19:15–20:45 K312, Út 25. 11. 17:30–19:00 K312, Út 2. 12. 15:45–17:15 K312, 17:30–19:00 K312, P. Čírtek
B_Rek/uMPH: Út 30. 9. 14:00–15:30 E124, Út 7. 10. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 14. 10. 14:00–15:30 E124, Út 4. 11. 17:30–19:00 E124, P. Čírtek
B_Rek/vMMO: So 27. 9. 8:00–9:30 M27, Pá 10. 10. 17:15–18:45 M27, Pá 24. 10. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Pá 7. 11. 17:15–18:45 M27, V. Kunz
B_Rek/vMPH: Pá 26. 9. 13:45–15:15 E024, So 11. 10. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, So 8. 11. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, P. Čírtek - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
- Osnova
- TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
- 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
- 3. Modely fungování reklamy
- 4. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
- 5. Reklamní kampaně a jejich specifika
- 6. Měření efektivity reklamy
- 7. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace
- 8. Kreativní reklamní strategie - formát, realizace
- 9. Značka v reklamě
- 10. Globální reklama
- 11. Case study
- 12. Vědomostní test
- PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief – zadání 1. tvůrčí práce pro 5 členné týmy
- 2. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 3. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 4. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 5. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 6. Klientský brief – zadání 2. tvůrčí práce pro 5 členné týmy 7. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 8. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 9. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 10. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 11. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 12. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
- KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
- PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
- SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
- SVĚTLÍK, J., O podstatě reklamy. Bratislava: Eurokódex 2012. ISBN: 978-80-89447-85-5
- VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
- Vysekalová, J., Herzman, J., Cír, J.: Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: OECONOMICA 2004. ISBN 80-245-0789-7
- neurčeno
- Aktuální časopisecké studie podle doporučení pedagoga
- Výukové metody
- V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium– účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast na prezentacích tvůrčích prací. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají: • Odbornou studii s kritickým hodnocením dvou reklamních jevů podle konkretizace v zadání vyučujícího pedagoga na první přednášce či konzultaci KS. Práce musí být odevzdána do 20. prosince. • Dvě týmová tvůrčí řešení podle konkrétní klientského briefu, s jednoznačným vymezením podílu každého člena týmu na konečném díle (tým je hodnocen vždy jednou společnou známkou). Podmínkou zápočtu v prezenční formě studia je účast na týmových prezentacích, v KS prezentují studenti své práce v průběhu zkoušky.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen vědomostním testem s 20 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků testu vyučujícím pedagogem, kritický rozbor odborné studie a hodnocení podílu studenta na výsledku týmové práce. Výsledná známka je složena ze všech tří částí: výsledků testu, hodnocení odborné studie, hodnocení podílu na týmové práci.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2014/B_Rek