B_PoP Podpora prodeje

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
2/1. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PoP/cMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M17, každé sudé úterý 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_PoP/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E230, každou lichou středu 13:00–13:45 E230, A. Hes
B_PoP/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E126, každou sudou středu 13:00–13:45 E126, A. Hes
B_PoP/pMMO: Út 8:45–9:29 M17, Út 9:30–10:15 M17, V. Kunz
B_PoP/pMPH: St 10:30–11:14 E306, St 11:15–12:00 E306, kromě St 2. 11., kromě St 9. 11. ; a St 2. 11. 10:30–12:00 E126, Po 28. 11. 10:30–12:00 E007KC, A. Hes
B_PoP/vMMO: Pá 30. 9. 17:30–19:00 M17, 19:15–20:45 M17, Pá 14. 10. 17:30–19:00 M27, 19:15–20:45 M27, Pá 11. 11. 17:30–19:00 M17, 19:15–20:45 M17, V. Kunz
B_PoP/vMPH: Pá 21. 10. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, Pá 18. 11. 17:30–19:00 E127, 19:15–20:45 E127, So 3. 12. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, K. Eliáš
Předpoklady
B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, tak budou znát strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Porozumí sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations. Pochopí potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu modulu pro KS též rozebírat a hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje. Studenti budou schopni organizačně a manažersky zvládat tyto akce a případně i realizovat v praxi.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je obsahově obdobný a je rozložen do 4-8 tematických bloků ve studijních materiálech DSO předmětu. Obsah a struktura přednášek prezenčního studia: 1. Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace. 2. Historie podpory prodeje a její vazby na další součásti komunikačního mixu. 3. Kategorie podpory prodeje. 4. Cíle podpory prodeje. 5. Metody a nástroje podpory prodeje. 6. Měření efektivity podpory prodeje. 7. Věrnostní programy. 8. Sponsoring. 9. Event marketing. 10. Spotřebitelské soutěže. 11. In-store marketingová komunikace. 12. Výstavy a veletrhy.
Literatura
    povinná literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
  • KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 10. rozš.vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7.
  • KENNETH E. CLOW, BAACK D.,: Reklama, propagace a marketingová komunikace, 1.vyd., Brno:Computer Press, 2008, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
  • PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
    doporučená literatura
  • BOČEK, Martin. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
Výukové metody
V prezenční formě studia proběhnou výkladové přednášky. Cvičení bude postaveno na aplikaci praktických příkladů a jejich rozboru studenty. V rámci cvičení studenti zpracují určený nástroj podpory prodeje a odprezentují ho na cvičení, vyučující vyhodnotí projekty bodovou škálou, která se připočítává k zápočtu studentů. U kombinovaného studia proběhnou 4-8 konzultačních tématických bloků, studenti zpracují projekt na zadané téma v rámci nástrojů podpory prodeje, který vyučující vyhodnotí bodovou škálou, která se připočítá k zápočtu studenta. U kombinovaného studia lze využít i learningové formy a moduly po dohodě s vyučujícím.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: Prezenční studium: zápočet: prezentace projektu (max.5 bodů) + zápočtový test zaškrtávací formou (v součtu = minimum 60%). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 65%. Kombinované studium: zápočet: odevzdání (případně prezentace projektu) max. 5 bodů (resp. s prezentací 8 bodů) + zápočtový test zaškrtávací formou (v součtu = minimum 50%). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 55%. U kombinovaného studia lze využít i e-learningový zkouškový modul v ISu VŠFS na základě rozhodnutí vyučujícího.
Informace učitele
Literatura je navržena tak,aby tituly byly dostupné studentům v knihovnách VŠFS. Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek.Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.