VSFS:B_PoP Podpora prodeje - Informace o předmětu
B_PoP Podpora prodeje
Vysoká škola finanční a správnízima 2016
- Rozsah
- 2/1. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PoP/cMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M17, každé sudé úterý 11:15–12:00 M17, V. Kunz
B_PoP/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E230, každou lichou středu 13:00–13:45 E230, A. Hes
B_PoP/cM2PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E126, každou sudou středu 13:00–13:45 E126, A. Hes
B_PoP/pMMO: Út 8:45–9:29 M17, Út 9:30–10:15 M17, V. Kunz
B_PoP/pMPH: St 10:30–11:14 E306, St 11:15–12:00 E306, kromě St 2. 11., kromě St 9. 11. ; a St 2. 11. 10:30–12:00 E126, Po 28. 11. 10:30–12:00 E007KC, A. Hes
B_PoP/vMMO: Pá 30. 9. 17:30–19:00 M17, 19:15–20:45 M17, Pá 14. 10. 17:30–19:00 M27, 19:15–20:45 M27, Pá 11. 11. 17:30–19:00 M17, 19:15–20:45 M17, V. Kunz
B_PoP/vMPH: Pá 21. 10. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, Pá 18. 11. 17:30–19:00 E127, 19:15–20:45 E127, So 3. 12. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, K. Eliáš - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, tak budou znát strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Porozumí sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations. Pochopí potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu modulu pro KS též rozebírat a hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje. Studenti budou schopni organizačně a manažersky zvládat tyto akce a případně i realizovat v praxi.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je obsahově obdobný a je rozložen do 4-8 tematických bloků ve studijních materiálech DSO předmětu. Obsah a struktura přednášek prezenčního studia: 1. Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace. 2. Historie podpory prodeje a její vazby na další součásti komunikačního mixu. 3. Kategorie podpory prodeje. 4. Cíle podpory prodeje. 5. Metody a nástroje podpory prodeje. 6. Měření efektivity podpory prodeje. 7. Věrnostní programy. 8. Sponsoring. 9. Event marketing. 10. Spotřebitelské soutěže. 11. In-store marketingová komunikace. 12. Výstavy a veletrhy.
- Literatura
- povinná literatura
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
- KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 10. rozš.vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7.
- KENNETH E. CLOW, BAACK D.,: Reklama, propagace a marketingová komunikace, 1.vyd., Brno:Computer Press, 2008, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9
- FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
- PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
- doporučená literatura
- BOČEK, Martin. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
- ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
- ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
- Výukové metody
- V prezenční formě studia proběhnou výkladové přednášky. Cvičení bude postaveno na aplikaci praktických příkladů a jejich rozboru studenty. V rámci cvičení studenti zpracují určený nástroj podpory prodeje a odprezentují ho na cvičení, vyučující vyhodnotí projekty bodovou škálou, která se připočítává k zápočtu studentů. U kombinovaného studia proběhnou 4-8 konzultačních tématických bloků, studenti zpracují projekt na zadané téma v rámci nástrojů podpory prodeje, který vyučující vyhodnotí bodovou škálou, která se připočítá k zápočtu studenta. U kombinovaného studia lze využít i learningové formy a moduly po dohodě s vyučujícím.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Prezenční studium: zápočet: prezentace projektu (max.5 bodů) + zápočtový test zaškrtávací formou (v součtu = minimum 60%). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 65%. Kombinované studium: zápočet: odevzdání (případně prezentace projektu) max. 5 bodů (resp. s prezentací 8 bodů) + zápočtový test zaškrtávací formou (v součtu = minimum 50%). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 55%. U kombinovaného studia lze využít i e-learningový zkouškový modul v ISu VŠFS na základě rozhodnutí vyučujícího.
- Informace učitele
- Literatura je navržena tak,aby tituly byly dostupné studentům v knihovnách VŠFS. Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek.Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2016/B_PoP