VSFS:NA_MC Media and Culture - Informace o předmětu
NA_MC Media and Culture
Vysoká škola finanční a správnízima 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Iva Baslarová, Ph.D. (cvičící)
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NA_MC/cMCPH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E227, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E227, kromě Po 23. 11. ; a Po 14. 12. 10:30–12:00 E230, I. Baslarová
NA_MC/pMCPH: Út 15:45–16:29 E225, Út 16:30–17:15 E225, kromě Út 8. 12. ; a Út 8. 12. 12:15–13:45 E127, G. Maiello - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- The first part of the course acquaints students with a historical overview of the more general development of communication media, their roles and the cultural significance of the civilization process. It monitors the genesis of forms of communication in the environment of oral tribal cultures, as well as the cultural and social context of the origin and spread of writing and new forms of media in the form of plates, tables, silk or papyrus. It is followed by a reminder of the era of the press with the hitherto unsurpassed development of culture and education. This is followed by the description of the advent of electronic media, when radio and television broadcasting shaped new directions of communication with anonymous recipients, including the birth of effective methods of manipulation. The conclusion of the course belongs to the reflections on the relationship between digital technologies and the society of late modernity.
- Literatura
- povinná literatura
- MCLUHAN, Marshall, The global village. Transformation on world life and media in the 21. century, New York, Oxford University Press, 1992. ISBN 0-19-507910-8
- Ludwig Jäger, Erika Linz, Irmela Schneider, Media, Culture, and Mediality, Bielefield, Transcript Verlag, 2014. ISBN 9783839413760
- doporučená literatura
- ONG, Walter J., Orality and literacy, New York, Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-53838-1
- BURKE, Peter. Cultural hybridity. Cambridge, Polity Press, 2009. ISBN 978-0-7456-4697-8 ISBN
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2020/NA_MC