KLOPPENBURG, Wolfgang a Petr WAWROSZ. The Analysis of the Performance of the Largest German Regional Rail Passenger Transport Companies. Review of Economics and Finance. Solihull: REFpress, 2022, roč. 20, č. 1, s. 1376-1384. ISSN 1923-7529. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.55365/1923.x2022.20.150.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Analysis of the Performance of the Largest German Regional Rail Passenger Transport Companies
Název česky Analýza výkonů největších německých regionálních společností osobní železniční dopravy
Autoři KLOPPENBURG, Wolfgang (276 Německo, garant, domácí) a Petr WAWROSZ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Review of Economics and Finance, Solihull, REFpress, 2022, 1923-7529.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na www stránky časopisu Odkaz na článek
Kód RIV RIV/04274644:_____/22:#0000999
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.55365/1923.x2022.20.150
Klíčová slova česky Německá železniční reforma, německé společnosti SPNV, železniční konkurence, konkurenční ceny, finanční výkonnost, osobní náklady
Klíčová slova anglicky German railway reform; German SPNV companies; railway competition; competitive prices; financial performance; personal cost
Štítky AR 2022-2023, odmeny_2023, POZNÁMKA, RIV_2024, xJ3, xJ3_překvalifikování, xJ5
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 13. 2. 2024 09:42.
Anotace
German railway reform implemented in 1994 meant abolishing monopoly of Deutsche Bahn and introducing of competition. Other companies were allowed to enter local passenger rail transport (SPNV). Their share gradually increased and achieved about 40 % in 2020. The reform doubled the number of passengers between 1994 and 2019. However, many new participants, especially with foreign owners suffer big losses from their operations, some of them even went bankrupt or can operate only due to massive support from their owners. Another problem is that railway companies face shortage of qualified personal staff. The article describes the essence of the reform and analyzes the performance of the main railway companies operating in SPNV, investigates whether they achieved their market share gains in this period due to strong competition via price and if personnel costs had a significant impact on their results.
Anotace česky
Německá železniční reforma provedená v roce 1994 znamenala zrušení monopolu Deutsche Bahn a zavedení konkurence. Do místní osobní železniční dopravy (SPNV) mohly vstoupit další společnosti. Jejich podíl se postupně zvyšoval a v roce 2020 dosáhl přibližně 40 %. V letech 1994 až 2019 se díky reformě zdvojnásobil počet cestujících. Mnozí noví účastníci, zejména se zahraničními vlastníky, však trpí velkými ztrátami ze svého provozu, někteří z nich dokonce zkrachovali nebo mohou fungovat jen díky masivní podpoře svých vlastníků. Dalším problémem je, že se železniční společnosti potýkají s nedostatkem kvalifikovaných personalistů. Článek popisuje podstatu reformy a analyzuje výsledky hlavních železničních společností působících v SPNV, zkoumá, zda v tomto období dosáhly zvýšení svého podílu na trhu díky silné konkurenci prostřednictvím ceny a zda měly personální náklady významný vliv na jejich výsledky.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 14:17