HAVLÍČEK, Karel a Pavla BŘEČKOVÁ. Significance and Differences of Marketing and Sales Controlling. Central European Business review, Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2013, Vol. II, No. 3, s. 36-42. ISSN 1805-4854.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Significance and Differences of Marketing and Sales Controlling
Autoři HAVLÍČEK, Karel (203 Česká republika, domácí) a Pavla BŘEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Central European Business review, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2013, 1805-4854.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/04274644:_____/13:#0000014
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova anglicky Marketing controlling; sales controlling; business process management; sales; forecasts
Štítky AR 2013-2014, ERIH, recenzovaný časopis, RIV_ne, xJ4
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 24. 3. 2017 10:15.
Anotace
Small and medium sized companies usually perceive controlling in connection with financial management. However this is a serious mistake which may have very unpleasant consequences for businesses. Such consequences are usually connected with a failure to achieve operational and strategic aims in the area of sales, production, innovation or marketing. For companies, a failure of marketing and sales controlling means that achieving the aims in the area of customer relations management is threatened, which subsequently results in the company's sales not being ful fi lled. This may result in a failure of the corporate strategy in the medium-term, which tends to be followed by a failure of sales and a threat to liquidity. Absence of marketing and sales controlling is usually the most frequent cause of a crisis. Therefore, the aim of the article is to describe the main areas of marketing and sales controlling and its relation to risk management.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2020 23:20