J 2016

Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

WROBLOWSKÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers

Název česky

Identifikace a komparace požadavků kladených na brand manažery

Autoři

WROBLOWSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trends Economics and Management, Brno, BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Faculty of Business and Management, Czech Republic, 2016, 1802-8527

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/16:#0000137

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

znalostní pracovník, osobnostní rysy, produktový management, brand manažer, dovednosti, trendy

Klíčová slova anglicky

knowledge worker; personality traits; product management; brand manager; skills; trends

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2017 16:58, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

The purpose of the author´s work was to provide the insight into the offering of brand manager´s posts in the Czech Republic and to analyze the collected data with the special interest in finding the answer, whether the employers see a brand manager as a knowledge worker. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in recruitment advertisements gathered from June to August 2015. There were analysed the requirements that had cumulated frequency in the analysed sample, which exceeded 3 % threshold in the processed data files in 2007 and 2015. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers. Comparison of frequencies of requirements placed on candidates for the position of "Brand Manager" in 2007 and in 2015 indicates changes, but it does not mean that employers are less demanding.

Česky

Cílem autora tohoto článku bylo analyzovat nabídku inzerátů na volná pracovní místa manažerů značek v České republice a ověřit, zda je vykonavatel této pracovní role vnímán jako znalostní pracovník. K dosažení předem stanovených výzkumných cílů byla použita metoda obsahové analýzy textů náborových inzerátů v úpravě podle Berelsona. Analyzovány byly požadavky, jejichž kumulovaná frekvence ve vzorku dat, získávaných v letech 2007 a 2015 z pracovního portálu po dobu 6 měsíců, překročila 3% mez. Výsledky potvrdily, že zaměstnavatelé hledají pracovníky disponující osobnostními předpoklady a dovednostmi, charakteristickými pro znalostní pracovníky. Srovnání frekvencí požadavků kladených na kandidáty na pozici "Brand Manager" v letech 2005 a 2007 naznačuje změny, které ale neukazují, že zaměstnavatelé jsou méně nároční.

Přiložené soubory

Wroblowska_Trends_2016.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru