2016
Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers
WROBLOWSKÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
Identification and Comparison of Requirements Placed on Brand Managers
Název česky
Identifikace a komparace požadavků kladených na brand manažery
Autoři
WROBLOWSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Trends Economics and Management, Brno, BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Faculty of Business and Management, Czech Republic, 2016, 1802-8527
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/16:#0000137
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
znalostní pracovník, osobnostní rysy, produktový management, brand manažer, dovednosti, trendy
Klíčová slova anglicky
knowledge worker; personality traits; product management; brand manager; skills; trends
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2017 16:58, Ing. Dominika Moravcová
V originále
The purpose of the author´s work was to provide the insight into the offering of brand manager´s posts in the Czech Republic and to analyze the collected data with the special interest in finding the answer, whether the employers see a brand manager as a knowledge worker. For a successful empirical research, the content analysis method by Berelson was used to study the texts in recruitment advertisements gathered from June to August 2015. There were analysed the requirements that had cumulated frequency in the analysed sample, which exceeded 3 % threshold in the processed data files in 2007 and 2015. The findings confirmed that employers are looking for workers possessing personal dispositions and skills of knowledge workers. Comparison of frequencies of requirements placed on candidates for the position of "Brand Manager" in 2007 and in 2015 indicates changes, but it does not mean that employers are less demanding.
Česky
Cílem autora tohoto článku bylo analyzovat nabídku inzerátů na volná pracovní místa manažerů značek v České republice a ověřit, zda je vykonavatel této pracovní role vnímán jako znalostní pracovník. K dosažení předem stanovených výzkumných cílů byla použita metoda obsahové analýzy textů náborových inzerátů v úpravě podle Berelsona. Analyzovány byly požadavky, jejichž kumulovaná frekvence ve vzorku dat, získávaných v letech 2007 a 2015 z pracovního portálu po dobu 6 měsíců, překročila 3% mez. Výsledky potvrdily, že zaměstnavatelé hledají pracovníky disponující osobnostními předpoklady a dovednostmi, charakteristickými pro znalostní pracovníky. Srovnání frekvencí požadavků kladených na kandidáty na pozici "Brand Manager" v letech 2005 a 2007 naznačuje změny, které ale neukazují, že zaměstnavatelé jsou méně nároční.