ČECHÁK, Vladimír. CRISIS MANAGEMENT IN THE AREA OF PUBLIC ADMINISTRATION. In Jan Stejskal, Jiří Křupka. PUBLIC ADMINISTRATION 2016. Pardubice: UNIV PARDUBICE. s. 32-40. ISBN 978-80-7560-040-0. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CRISIS MANAGEMENT IN THE AREA OF PUBLIC ADMINISTRATION
Název česky ŘÍZENÍ KRIZÍ V OBLASTI VEŘEJNÉ SPRÁVY
Autoři ČECHÁK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pardubice, PUBLIC ADMINISTRATION 2016, od s. 32-40, 9 s. 2016.
Nakladatel UNIV PARDUBICE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/04274644:_____/16:#0000213
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-7560-040-0
UT WoS 000400377300003
Klíčová slova česky Krizová situace; Mimořádné události a jejich klasifikace; Standardní situace v rámci administrativních činností
Klíčová slova anglicky Crisis situation; Extraordinary events and their classification; Standard situations within administration activities
Štítky AR 2016-2017, RIV_2018, WOS, xD1
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 6. 3. 2018 09:38.
Anotace
The article is focused on the relationship and especially on the mutually affected methods and procedures used by bodies of the state administration in everyday activities, and methods and procedures applied when solving extraordinary events. Despite the fact that the curent legislation (Act No. 239/2000 Coll., on Integrated Rescue System and No. 240/2000 Coll., on Crisis Management) and the following regulations define competencies and duties of individual subjects integrated in the rescue system more or less clearly, it is important to pay greater attention to the professional preparation of state administration employees. The Act No. 239/2000 Coll., on the Integrated Rescue System defines roles of regional authorities and local authorities with extended competencies which focuse on the collection of significant information, creation of materials and technical conditions necessary for solving extraordinary events and also on the creation of crisis plans. Similarly district commissioners and mayors play mainly a coordination role. When developing individual "models" of extraordinary events, it would be useful to specify their duties. Even university research centers could participate on such a task. It would be also useful to check organizational principals of solving extraordinary events from the functional and systemic point of view at certain spans of time.
Anotace česky
Článek je zaměřen na vztah a zejména na vzájemně ovlivněné metody a postupy používané orgány státní správy při každodenních činnostech a na metody a postupy uplatňované při řešení mimořádných událostí. I přes skutečnost, že současná legislativa (zákon č. 239/2000 Sb., O integrovaném záchranném systému a č. 240/2000 Sb., O krizovém řízení) a následujícími nařízeními vymezují kompetence a povinnosti jednotlivých subjektů integrovaných do záchranného systému Více či méně jasně, je důležité věnovat větší pozornost odborné přípravě zaměstnanců státní správy. Zákon č. 239/2000 Sb., O integrovaném záchranném systému, definuje úlohy regionálních úřadů a místních úřadů s rozšířenou působností, které se zaměřují na shromažďování významných informací, vytváření materiálů a technických podmínek nezbytných pro řešení mimořádných událostí a také na Vytvoření krizových plánů. Podobně okresní komisaři a starostové hrají především koordinační roli. Při vývoji jednotlivých "modelů" mimořádných událostí by bylo užitečné stanovit jejich povinnosti. Dokonce i univerzitní výzkumná centra by se na takovém úkolu mohly podílet. Bylo by také užitečné zkontrolovat organizační principy řešení mimořádných událostí z funkčního a systémového hlediska v určitých časových úsecích.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 12:38