PETRŮ, Naděžda. VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ (MORE OF THE ROMANIAN FAMILY COMPANIES FIND OUT YOUR VISION). 1st ed. Praha: Antecom, s.r.o., 2018, p. 62-63. ISSN 1805-5397.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ
Name in Czech VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ
Name (in English) MORE OF THE ROMANIAN FAMILY COMPANIES FIND OUT YOUR VISION
Authors PETRŮ, Naděžda.
Edition 1. vyd. Praha, p. 62-63, 2 pp. 2018.
Publisher Antecom, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISSN 1805-5397
Keywords (in Czech) Rodinné podnikání, Rumunsko, rodinní příslušníci
Keywords in English Family business, Romania, family members
Tags popularizační_texty_a_aktivity
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 24/7/2018 14:46.
Abstract
V RUMUNSKU PROVEDLY RODINNÉ PODNIKY VÝZNAMNÝ „RESTART“ NA POČÁTKU DEVADESÁTÝCH LET, JAKMILE ZEMĚ PŘEŠLA Z PLÁNOVANÉ NA TRŽNÍ EKONOMIKU. VĚTŠINA Z NICH (67 %) JE STÁLE ŘÍZENA A VLASTNĚNA PRVNÍ GENERACÍ PODNIKATELŮ, PŘIČEMŽ 74 % UVÁDÍ, ŽE HLAVNÍM DŮVODEM, PROČ VOLILI PODNIKÁNÍ S RODINOU, JE ZVÝŠENÁ DŮVĚRA V RODINNÉ PŘÍSLUŠNÍKY, PŘÍMÁ A JEDNODUCHÁ KOMUNIKACE. PŘIBLIŽNĚ 95 % RUMUNSKÝCH RODINNÝCH PODNIKŮ SE PODÍLÍ NA RŮZNÝCH PROJEKTECH SOCIÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI V RÁMCI SVÉ KOMUNITY
Abstract (in English)
IN ROMANIA, FAMILY ENTERTAINMENTS HAVE BEEN SIGNIFICANT "RESTART" AT THE FIRST YEARS, WHEN THE COUNTRY HAS BEEN TRANSFERRED FROM THE PLANNED ON THE MARKET ECONOMY. THE MORE OF THEM (67%) IS STILL MANAGED AND FURNISHED BY FIRST GENERATIONS OF BUSINESSES, INCREASING 74% THAT THE MAIN REASON FOR SELECTING BUSINESS WITH THE FAMILY IS THE INCREASED CONFIDENCE IN FAMILY COMPETENCES, DIRECT AND SIMPLE COMMUNICATIONS. APPROXIMATELY 95% OF ROMANIAN FAMILY COMPANIES SHARE TO DIFFERENT PROJECTS OF SOCIAL RESPONSIBILITY WITHIN THEIR COMMUNITY
PrintDisplayed: 4/10/2024 12:59