ČECHÁK, Vladimír. Současné trendy v oblasti vzdělávání. In Radim Valenčík. Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe v návaznosti na Průmysl 4.0. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s. s. 22-34. ISBN 978-80-7408-164-4. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Současné trendy v oblasti vzdělávání
Název česky Současné trendy v oblasti vzdělávání
Název anglicky THE PRESENT TRENDS IN EDUCATION
Autoři ČECHÁK, Vladimír.
Vydání 1. vyd. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe v návaznosti na Průmysl 4.0, od s. 22-34, 13 s. 2018.
Nakladatel Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-7408-164-4
Klíčová slova česky Profesní struktura absolventů SŠ a VŠ, profesní kvalifikace, studijní program, vzájemný vztah mezi terciárním vzděláváním a podnikatelskou sférou, rozvoj profesních dovedností, typy profesní přípravy, tzv. “další” vzdělávání, rekvalifikace, duální studium
Klíčová slova anglicky Professional structure of graduates of secondary and higher education; professional qualification, study program, interrelationship between tertiary education and the business sphere; development of professional skills; types of vocational training; so-called "further" education; retraining
Štítky AR 2018-2019, xD2
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 24. 1. 2019 10:44.
Anotace
Článek je zaměřen na problémy vyplývající z nových změn v oblasti vzdělávání na středních odborných školách a především na vysokých školách. Změny ve vzdělávacích programech a hlavně způsob jejich realizace by měly přispět k optimálnímu uplatnění absolventů v reálném životě a zároveň k jejich dostatečné přípravě (z metodického hlediska) ke kontinuálnímu celoživotnímu vzdělávání. Pozornost je zaměřena především na funkci, rozvoj a realizaci "profesně orientovaných" vzdělávacích programů, které jsou zaměřeny na rozvoj znalostí absolventů, které jsou prakticky posuzovatelné. V této souvislosti se pozornost soustředí na změny způsobu prezentace "účelu" a významu teoretických znalostí ve vztahu k posílení praktičnosti vzdělávacího procesu jako celku. Značný prostor je věnován zkušenostem v oblasti propojení vzdělávacích aktivit realizovaných "vně" univerzitní budovy, obvykle ve výrobních podnicích (tzv. "Dvojí studie").
Anotace anglicky
The article is focused on the problems arising from new changes in the area of education at secondary vocational schools and mainly at universities. The changes in educational programmes and mainly in the way of their realization are supposed to contribute to optimal employment of graduates in real life and, at the same time, to their sufficient preparation, (from the methodical point of view) for continual lifelong education. The attention is focused mainly on a function, development and realization of „professionally“ oriented educational programmes which are focused on development of graduates‘ knowledge which is practically assessable. In this relation, the attention is focused on changes in the way of presenting „purpose“ and significance of theoretical knowledge in relation to strengthening practicality of an educational process as a whole. A significant space is devoted to experience in the area of interlinking educational activities realized „out“ of a university building, usually in production enterprises (the so called „dual studies“).
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:22