D 2019

Students’ knowledge of mathematical definitions

ULRYCHOVÁ, Eva and Diana BÍLKOVÁ

Basic information

Original name

Students’ knowledge of mathematical definitions

Name in Czech

Znalost studentů matematických definic

Authors

ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Diana BÍLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Slaný, The 13th International Days of Statistics and Economics, p. 1558-1567, 10 pp. 2019

Publisher

Melandrium

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

článek

RIV identification code

RIV/04274644:_____/19:#0000594

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-87990-18-6

DOI

http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0

UT WoS

000589182000158

Keywords (in Czech)

matematika; definice; student; gender

Keywords in English

mathematics; definition; student; gender

Tags

AR 2019-2020, AR 2020-2021, odmeny_2021, POZNÁMKA, RIV_2021, unor_2020_o, WOS, xD1_překvalifikování, xD2

Tags

Reviewed
Změněno: 14/4/2021 08:39, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

The paper deals with results of the mathematics tests conducted at the University of Finance and Administration in Prague in school years 2015/16 – 2018/19. The tests consisted of three theoretical questions, namely basic definitions from linear algebra. Students’ ability to formulate these definitions is tested and the success of the formulations is evaluated. The results obtained in four consecutive school years are compared and any potential trends in growth or decline in student performance are examined. Moreover, the correlation between student’s ability to formulate definitions and his/her gender is examined.

In Czech

Článek se zabývá výsledky testů z matematiky zadaných na Vysoké škole finanční a správní v Praze ve školních letech 2015/16 – 2018/19. Testy sestávaly ze tří teoretických otázek – definic pojmů z oblasti lineární algebry, byla zkoumána schopnost studentů tyto definice zformulovat. Výsledky ze čtyř po sobě následujících školních roků jsou porovnány a je zkoumáno, zda dochází k nárůstu či poklesu úspěšnosti studentů. Navíc je schopnost studentů formulovat definice zkoumána z genderového hlediska.
Displayed: 5/11/2024 07:20