PETRŮ, Naděžda, Jan KRAMOLIŠ a Peter STUCHLÍK. Marketing tools in the era of digitization and their use in practice by family and other businesses. E & M: Economics and Management. Czech Republic: Technická univerzita v Liberci, XXIII, č. 1, s. 199-214. ISSN 1212-3609. doi:10.15240/tul/001/2020-1-014. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Marketing tools in the era of digitization and their use in practice by family and other businesses
Název česky Marketingové nástroje v éře digitalizace a jejich využití v praxi ne/rodinných firem
Autoři PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí), Jan KRAMOLIŠ a Peter STUCHLÍK (203 Česká republika).
Vydání E & M: Economics and Management, Czech Republic, Technická univerzita v Liberci, 2020, 1212-3609.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000601
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2020-1-014
UT WoS 000525736700014
Klíčová slova česky Rodinné podnikání, nerodinné firmy, trendové nástroje, marketingová vitalita, Marketing 4.0, digitalizace
Klíčová slova anglicky Family business; non-family companies; trend tools; marketing vitality; Marketing 4.0; digitization
Štítky AR 2019-2020, RIV_2021, unor_2020_o, WOS, xJ1
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 6. 4. 2021 12:24.
Anotace
This article deals with the area of marketing 4.0 as an extremely dynamic field for the competitiveness of the company, which is developing very quickly. The main aim of the article is to evaluate and compare the overall use of modern marketing tools in the practice of family and non-family businesses, Subsequent to measure dependencies between the level of marketing activities 4.0 and the number of employees, revenue, business and year of business establishment. Both primary and secondary data were analyzed by basic and advanced statistical methods, including testing of six hypotheses. The study showed that both the family and non-family companies did not significantly improve the overall marketing vitality in the monitored years. Indeed confirmed the company's long-term focus on Values provided to customers and relationships with customers. The results also showed that from the perspective of marketing vitality one of the current significant weaknesses, especially of smaller family and non-family companies, is the lack or insufficient strategy for the implementation of marketing activities. The study confirms the dependence of the level of overall marketing vitality on the amount of sales and the size of the company measured by the number of employees, but on the other hand the dependence of marketing vitality on the field of business and the year of company establishment was not confirmed. The study evaluates the limits and notes that family companies, in particular, are addressing the more important strategic issue of succession for them. The study is unique in that it compares the results of three surveys from 2016 to 2019. The context of this research is framed by an appeal to remove barriers to change and to respond quickly to the needs, requirements and expectations of a customer moving online.
Anotace česky
Tento článek se zabývá oblastí marketingu 4.0 jako mimořádně dynamického oboru pro konkurenceschopnost firmy, který se velmi rychle vyvíjí. Hlavním cílem článku je vyhodnotit a porovnat celkovou míru používání nástrojů moderního marketingu v praxi rodinných a nerodinných podniků, Subsequently změřit závislosti mezi úrovní marketingových aktivit 4.0 a počtem zaměstnanců, výší tržeb, oborem podnikání a rokem založení firmy. Primární i sekundární data byla analyzována základními i pokročilejšími statistickými metodami, včetně testování šesti hypotéz. Studie prokázala, že jak u rodinných, tak u nerodinných firem nedošlo ve sledovaných letech k výraznému zlepšení celkové marketingové vitality. Indeed potvrdila dlouhodobou orientaci firem na Values provided to customers and Relationships with customers. Výsledky dále ukázaly, že z pohledu marketingové vitality je jednou ze současných výrazných slabin především menších firem rodinného i nerodinného typu chybějící nebo nedostatečná strategie pro realizaci marketingových aktivit. Studie potvrzuje závislost úrovně celkové marketingové vitality na výší tržeb a na velikostí firmy měřené počtem zaměstnanců, but on the other hand nebyla potvrzena závislost marketingové vitality na oboru podnikání a roku založení firmy. Studie vyhodnocuje liminity a konstatuje, že především rodinné firmy řeší pro ně důležitější strategickou otázku nástupnictví. Studie je unikátní tím, že komparuje výsledky třech výzkumů z období 2016 – 2019. Kontext tohoto výzkumu je orámován apelem na odstranění barier vůči změně a rychlou reakci firem na potřeby, požadavky a očekávání zákazníka pohybujícího se v on-line světě.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:32