PÍSAŘ, Přemysl a Andrea TOMÁŠKOVÁ. The importance of social networks for the SME’s innovation potential in Industry 4.0. Innovative Marketing. Ukraine: LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2020, roč. 16, č. 3, s. 48-61. ISSN 1814-2427. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21511/im.16(3).2020.05.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The importance of social networks for the SME’s innovation potential in Industry 4.0
Název česky Význam sociálních sítí pro inovační potenciál malých a středních podniků v průmyslu 4.0
Autoři PÍSAŘ, Přemysl (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea TOMÁŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Innovative Marketing, Ukraine, LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives” 2020, 1814-2427.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000653
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.21511/im.16(3).2020.05
Klíčová slova česky EU; Controlling; Konkurenceschopnost; komunikace; Inovační plán; Dlouhodobá stabilita, výkonnost; ROE; Strategický plán
Klíčová slova anglicky EU; Controlling; Competitiveness; Communication; Innovation Plan; Long-term Stability; Performance; ROE; Strategic plan
Štítky AR 2019-2020, odmeny_2021, RIV_2021, xJ3
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 8. 4. 2021 12:35.
Anotace
Social networks usage is prerequisite for the functioning of companies and their competitiveness. Important is the level, focus of their usage and link with company process. This research will focus on SMEs, how they use social networks and how it affects their innovation potential. The aim of this research is to determine the importance of social networks for SME´s competitiveness and long-term stability. For achieving this goal, 359 European SMEs were researched (2017-2019), 2 main research questions and 7 hypotheses were formed. Pearson´s correlation, Stepwise regression were used and the reached results were verified by experimental testing. The research results showed that companies, which are using social media, main as a component of their business are active at using modern technologies and are declaring the importance of social networks for the development of innovation potential. Fastness and reliability of communication are crucial for business operations in the company. Social networks offer many opportunities and connections between strategic planning, controlling management and performance level. All SMEs mostly use Facebook, and this does not depend on size, age or industry. The research results lead to the understanding, that social networks together with controlling oriented management are supporting SME business activities and their innovation potential and long-term stability in hyper-competitive environment.
Anotace česky
Využívání sociálních sítí je předpokladem fungování společností a jejich konkurenceschopnosti. Důležitá je úroveň, zaměření jejich využití a propojení s firemním procesem. Tento výzkum se zaměří na malé a střední podniky, jak využívají sociální sítě a jak ovlivňuje jejich inovační potenciál. Cílem tohoto výzkumu je zjistit význam sociálních sítí pro konkurenceschopnost a dlouhodobou stabilitu malých a středních podniků. K dosažení tohoto cíle bylo zkoumáno 359 evropských malých a středních podniků (2017–2019), byly vytvořeny 2 hlavní výzkumné otázky a 7 hypotéz. Byla použita Pearsonova korelace, postupná regrese a dosažené výsledky byly ověřeny experimentálním testováním. Výsledky výzkumu ukázaly, že společnosti, které používají sociální média, jako součást svého podnikání, jsou aktivní při využívání moderních technologií a prohlašují význam sociálních sítí pro rozvoj inovačního potenciálu. Rychlost a spolehlivost komunikace jsou rozhodující pro obchodní operace ve společnosti. Sociální sítě nabízejí mnoho příležitostí a spojení mezi strategickým plánováním, kontrolou řízení a úrovní výkonu. Všechny malé a střední podniky většinou používají Facebook, a to nezávisí na velikosti, věku nebo odvětví. Výsledky výzkumu vedou k pochopení, že sociální sítě spolu s řízením orientovaným na řízení podporují podnikatelské aktivity malých a středních podniků a jejich inovační potenciál a dlouhodobou stabilitu v hyperkonkurenčním prostředí.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 23:17