CIRKLOVÁ, Jitka. ENGAGED PHOTOGRAPHY AS URBAN COMMUNICATION PLATFORM IN SUSTAINABLE DEVELOPMENT CONTEXT. In Laura Sanderson, Sally Stone. AMPS Proceedings Series 22.2. Teaching – Learning – Research. Manchester: Manchester School of Architecture, UK. p. 40-49. ISSN 2398-9467. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ENGAGED PHOTOGRAPHY AS URBAN COMMUNICATION PLATFORM IN SUSTAINABLE DEVELOPMENT CONTEXT
Name in Czech ZAPOJENÁ FOTOGRAFIE JAKO MĚSTSKÁ KOMUNIKAČNÍ PLATFORMA V UDRŽITELNÉM ROZVOJI KONTEXT
Authors CIRKLOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Manchester, AMPS Proceedings Series 22.2. Teaching – Learning – Research, p. 40-49, 10 pp. 2021.
Publisher Manchester School of Architecture, UK.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50401 Sociology
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/21:#0000802
Organization unit University of Finance and Administration
ISSN 2398-9467
Keywords (in Czech) Komodifikace identity, konzumní kultura, marketing, masová estetika, portrétní fotografie, komodifikace dědictví
Keywords in English Commodification of identity; consumer culture; marketing; mass aesthetic; portrait photography; commodification of heritage
Tags AR 2021-2022, odmeny_2022, RIV_2022, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 16/3/2022 13:24.
Abstract
The project takes a value-based approach that examines the public space in terms of relationship, social stability, well-being, empowerment, and sense of community in order to help students better understand, manage, protect and sustainably approach examined public space. By using the method of engaged photography students bring together a range of stakeholders including local inhabitants, businesses, heritage organizations, artists, and communities, in mutual knowledge exchange, to enhance and expand the interdisciplinary conceptual and public policy debates about public space in a particular area. After participating in this seminar students are able to address the complexity of relations found in public space such as the tension between living heritage (memorialized, apparent or hiden histories of the place) and identity in order to investigate how the perception of, and perspectives towards past and present are created. Because of increasing demand for a new understanding of social and public place and practice, locality, and community. Professionals and community members are trying to search for new more sustainable models of cultural tourism and heritage practices, rethinking the corporate spectacularism or mass tourism. In the course of commodification, a cultural element acquires economic value and is offered for consumption as a product or service. This case study teaching project help uncover the processes by which local communities can become part of mechanisms improving the transformation of public space. Collaboration between students, experts, and the public is vital for effective community engagement aimed at improving the lives of the most vulnerable and marginalized in society, whether at the local or global level. We explore communities of practice as a means of cultivating sustainability literacy and public engagement, a task that requires diverse cultural perspectives, trans-generational timeframes, and local-to-global connectedness. The results of the research, the visual presentation of the Engaged photography project, is the starting point for new forms of dialogue about the need to regain balance and encourage sustainable practices.
Abstract (in Czech)
Projekt využívá hodnotový přístup, který zkoumá veřejný prostor z hlediska vztahů, sociální stability, blahobytu, posílení postavení a smyslu pro komunitu, aby studentům pomohl lépe porozumět, spravovat, chránit a udržitelně přistupovat ke zkoumanému veřejnému prostoru. Pomocí metody angažované fotografie studenti spojí řadu zúčastněných stran, včetně místních obyvatel, podniků, organizací dědictví, umělců a komunit, při vzájemné výměně znalostí za účelem posílení a rozšíření interdisciplinárních koncepčních a veřejných politických debat o veřejném prostoru v konkrétním plocha. Po účasti na tomto semináři jsou studenti schopni řešit složitost vztahů nacházejících se ve veřejném prostoru, jako je napětí mezi živým dědictvím (memorializovaná, zjevná nebo skrytá historie místa) a identitou, aby prozkoumali, jak vnímání a perspektivy vůči tvoří se minulost a přítomnost. Kvůli rostoucí poptávce po novém chápání sociálního a veřejného místa a praxe, lokality a komunity. Profesionálové a členové komunity se pokoušejí hledat nové udržitelnější modely kulturního turismu a tradic dědictví, přehodnocovat korporátní spektakultismus nebo masovou turistiku. V průběhu komodifikace získává kulturní prvek ekonomickou hodnotu a je nabízen ke spotřebě jako produkt nebo služba. Tento projekt výuky případových studií pomáhá odhalit procesy, kterými se místní komunity mohou stát součástí mechanismů zlepšujících transformaci veřejného prostoru. Spolupráce mezi studenty, odborníky a veřejností je zásadní pro efektivní zapojení komunity zaměřené na zlepšení života těch nejzranitelnějších a nejvíce marginalizovaných ve společnosti, ať už na místní nebo globální úrovni. Zkoumáme komunity praxe jako prostředek k rozvíjení gramotnosti v oblasti udržitelnosti a zapojení veřejnosti, což je úkol, který vyžaduje různé kulturní perspektivy, mezigenerační časové rámce a propojenost mezi místy a světem. Výsledky výzkumu, vizuální prezentace projektu Engaged photography, jsou výchozím bodem pro nové formy dialogu o potřebě znovu získat rovnováhu a podporovat udržitelné postupy.
PrintDisplayed: 28/3/2024 11:57